Hej!
Har en R1 -08 som jag inte får någon ordning på. Tog för tre veckor sedan första provturen för i år och då var det inget konstigt med hojen, laddade bara batteriet efter vintern och så va det bara att tuta och köra. Nu förra veckan skulle jag köra för andra gången men då var den helt död, alltså hände ingenting när jag vred om startnyckeln. Kom fram till att batteriet var kasst efter att ha mätt spänningen till 0,2V och försökt ladda det utan resultat, det tog inte emot laddning längre. Provade även att starta med startkablar från bilen och då startade den ögonaböj precis som alltid men genast när jag tog bort start¨kablarna dog den direkt och spänningen i batteriet hade inte stigit alls.
Beställde alltså ett nytt batteri och idag när det kom böt jag det och nu är cykeln helt åt skogen. När jag vrider om startnyckeln så går nog dendär exupventilen (?) fram och tillbaka men den beter sig precis som en servomotor som inte vet var den är för den fortsätter att gå fram och tillbaka i säkert 20 sekunder innan den slutar och hela tiden som den håller på så kommer det ett tickande ljud från ecun. När jag sedan efter att den äntligen har stannat försöker att starta så låter det som när man försöker köra växelspänning till ett likströmsrelä, alltså bara ett snabbt vibrerande ljud från vad jag tror kan vara startreläet. Startmotorn går inte alls. Har kollat alla säkringar och de är hela. Nån som har nån aning om vad som har hänt?
Har en R1 -08 som jag inte får någon ordning på. Tog för tre veckor sedan första provturen för i år och då var det inget konstigt med hojen, laddade bara batteriet efter vintern och så va det bara att tuta och köra. Nu förra veckan skulle jag köra för andra gången men då var den helt död, alltså hände ingenting när jag vred om startnyckeln. Kom fram till att batteriet var kasst efter att ha mätt spänningen till 0,2V och försökt ladda det utan resultat, det tog inte emot laddning längre. Provade även att starta med startkablar från bilen och då startade den ögonaböj precis som alltid men genast när jag tog bort start¨kablarna dog den direkt och spänningen i batteriet hade inte stigit alls.
Beställde alltså ett nytt batteri och idag när det kom böt jag det och nu är cykeln helt åt skogen. När jag vrider om startnyckeln så går nog dendär exupventilen (?) fram och tillbaka men den beter sig precis som en servomotor som inte vet var den är för den fortsätter att gå fram och tillbaka i säkert 20 sekunder innan den slutar och hela tiden som den håller på så kommer det ett tickande ljud från ecun. När jag sedan efter att den äntligen har stannat försöker att starta så låter det som när man försöker köra växelspänning till ett likströmsrelä, alltså bara ett snabbt vibrerande ljud från vad jag tror kan vara startreläet. Startmotorn går inte alls. Har kollat alla säkringar och de är hela. Nån som har nån aning om vad som har hänt?
