Ebay på svenska...

Jajamensan... det är sant... de är inte riktigt sammankopplade ännu med stora ebay.. men det kommer... kul att vara först ut med något! :tungan

MVH

ee har ju köpt nått en gång, men sälja,,, kostar det?

MatteKholm skrev:
Öh. Hur tusan hittar man motorcyklar där?

Den svenska sidan är ju precis startad så givetvis är den inte inkörd med de andra...

På de andra internationella sidorna ligger mycket hojar... men speciellt är det ju MC-delar/tillbehör, stort utbud, bättre priser... köpte mitt Dainese Aero helställ, lite skrapat för 1200:- med frakt från England...

tänk på ev tull och moms om ni handlar från ett land utanför EU...

R2 skrev:
ee har ju köpt nått en gång, men sälja,,, kostar det?

Den svenska är gratis, säkert för att köra igång... På de internationella sidorna kostar det... beroende på vilket betalsystem man använder... tex PayPal... de tar nån % i avgift...

MVH

% på min vinst eller vadå?

någon som har erfarenhet av ebay.....gick med ebay UK och letar delar till min vfr800 -98. Hur funkar allt med betalning osv...
:va :)

Panos skrev:
någon som har erfarenhet av ebay.....gick med ebay UK och letar delar till min vfr800 -98. Hur funkar allt med betalning osv...
:va :)

Man kommer överens med säljaren hur det skall betalas, eBay är bara själva annonsforumet. Paypal tycker jag är smidigt, tror de tar 1,9% av överföringssumman, så så länge det inte är för stora summor är det billigt och säkert.
Man kan ju även betala direkt in på säljaren konto, docj tycker jag det är rätt bökigt till utländska konton, krävs bank-id, internationellt kontonummer och fan och hans moster, gav upp det sist jag skulle betala.
Skicka en check är en beprövad metod, dock kostar en sån check en hundring eller 2. En del vill att man e-mailar sina kreditkortsuppgifter, så de kan ta betalt, vilket jag ALDRIG skulle få för mig att göra :kocko , så det kan jag inte rekommendera.

/Pajje

Last edited:
ok, jag uppgav mitt visa till ebay.....det är väl det som är PayPal :va
hoppas att man gjort rätt, inte kul o bara lämna ut så där :va :)

Panos skrev:
ok, jag uppgav mitt visa till ebay.....det är väl det som är PayPal :va
hoppas att man gjort rätt, inte kul o bara lämna ut så där :va :)
Yes, mer eller mindre - det är samordnat det där - funkat bra hittills (i ett par år o. >100 betalningar :))
/F.
Förtydligande: På ebay.co.uk mestadels.

Ebay funkar super, så länge du kollar håller dig till köpare med bra omdömen! Har köpt ett antal delar till R6:an över Ebay nu på senare tid, både från USA & England, och det har funkat kanon alla gånger!

tackar tackar för alla svar :tummenupp man börjar fundera lite på det där med visa kortet....men det är nog inga större problem :va :)

Det enda nya är ju att det står på svenska och att det är sämre funktioner än om du kör samma sak på .com sidan.

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back