Easy Rider på SVT nu (23.00 fre)

Såg den för några år sedan bara för att det är så mycket hype kring den. Ärligt talat så förstår jag inte vad det är som är så bra med den. Det finns en drös med MC filmer såväl som hippie filmer som är bättre än easy rider. Slutet blev jag inte klok på heller.
Skönt att jag verkar inte vara ensam :)

Det är inte en mcfilm i mina ögon utan en bra film från slutet av 60-talet då det faktiskt nästan bara gjordes dåliga filmer. Fan, filmer från förr var ju nästan alltid dåliga.
Men det finns ju folk som anser att Bergman har gjort bra film, vilket aldrig har hänt, så då är det väl inte så konstigt att jag anser att Easy rider är en bra rulle :va
Och när jag menar jävligt bra film så jämför jag den med andra filmer från denna tidsera. Den är dock inte i närheten så bra som tex Bullit :yoparty

Vem tog över Dennis Hoppers roll under tiden då?

Enligt IMDB och en massa andra källor, så var det Hopper ensam som regisserade filmen. Hittar heller inget om att han knarkade ner sig under inspelningen.
Edit: Vem som tog över har jag ingen aning om i så fall.

Aha. Om det där stämmer så var det alltså efter inspelningarna som Hopper tog "semester".

Jahaja, så kanske det var. Själv gillar jag historien med att regissören skulle knarkat ner sig och inte förmått att fortsätta inspelningen och därmed skulle filmen tappat sin "röda tråd". Men att det var vid klippningen detta skedde skulle ju också kunna vara tänkbart. :)

Edit: OnT - Bra film förövrigt.

Last edited:
Edit: Vem som tog över har jag ingen aning om i så fall.

Jahaja, så kanske det var. Själv gillar jag historien med att regissören skulle knarkat ner sig och inte förmått att fortsätta inspelningen och därmed skulle filmen tappat sin "röda tråd". Men att det var vid klippningen detta skedde skulle ju också kunna vara tänkbart. :)

Edit: OnT - Bra film förövrigt.

Jag tycker det är en fantastisk rulle för att komma från USA.
Helt osannolik mtp ursprungsdatumet. Här är min favvo bland trailersnuttarna.
Harleys, morgonljus och fina vinklar, kan inte bli bättre :)

http://www.youtube.com/watch?v=lhoeZdVRvLA&feature=related

Last edited:
Så dom moderna MC filmer jag har sett begränsas nog till "Citronträd och Motorolja"

Visste inte det fanns en svensk titel på filmen The World's Fastest Indian. Tyckte det var en bra film om att hålla fast vid sina drömmar och aldrig ge upp. Rekommenderas.

Biker Boy´s var en riktigt dålig film som jag lika gärna skulle kunna hoppa över. Var rätt väntat eftersom det är en film i samma anda som The Fast and The Furious serien.

Steve McQueens rollkaraktärs hopp i THE GREAT ESCAPE är ju legendariskt.

Biljakterna i Bullit och racing scenerna i Le Mans håller ju än idag.

[YOUTUBE-ID]_ccVu992CYE[/YOUTUBE-ID]

Och så ska ni ju inte glömma att den visades på SVT, finansierad av sk. licenspengar.
Och det gillar ingen som håller till på den här sidan.

Fast det var ju det där nu, igen, men den blinda hönan.

:rolleyes:

med manus anpassat för R1-generationens smak och "attention span"...
Antar att Torque hör till den kategorin?

Harley Davidson and the Marlbro Man är exempel på en bra mcfilm. Ska jag hålla mig till 60-talet så är Hells Angels on Wheels rätt hyffsad, jämfört med vad som gjordes då.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park