Easy rider på 2an nu

Kom på ett annat exempel.. nämn en modern rysare med samma känsla som första Exorcisten. Den är än idag den bästa rysare någonsin IMHO.. Den som gjordes nyligen höll inte för fem öre. Ska åka och se på Silent Hill snart, hoppas inte bli besviken.. men den ser bra ut i trailern.

Airborne skrev:
2305059 Ska åka och se på Silent Hill snart, hoppas inte bli besviken.. men den ser bra ut i trailern.

Den lär ju suga ***.

Dark_Messenger skrev:
2305084 Kan tro det. Tv-spel som blir film har en förmåga att bli pinsamt dåliga.. Någon som sett doom..? :rofl :rofl

Doom fick faktiskt bra kritik i Filmkrönikan :va . Fick en fyra har jag för mig.
Har dock inte sett filmen själv.

Kan inte låta bli att göra ett nytt inlägg i denna gamla tråd ty jag fann just dessa gamla originaltrailers till Easy Rider. Efter en stunds sökande fann jag denna tråd vara bäst lämpad. Jag har sett Easy Rider många gånger av och till sedan jag var 17 (och då inte hade en tanke på HD). Tror fö det är underordnat vilka hojar de (Peter Fonda, Dennis Hopper, Jack Nicholson) åker i filmen.

Tycker iaf att denna snutt verkligen återger frihetskänslan (och den amerikanska samhällskritiken) filmen stod för. Tycker att den var före sin tid, den hanterar både rasism och homofobi redan -69 när apartheidlagarna var i kraft. Jag tycker att den håller bra än idag. Jag gillar bättre de gamla filmerna, när hojåkaren får symbolisera underdogmentalitet.
http://www.youtube.com/watch?v=QEa-ctbj8rk
http://www.youtube.com/watch?v=0bwpqlX1n8c&NR

/J

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back