E-tint elektriskt solvisir

Precis som Walle säger, Lazer Helmets har ett fotochromatiskt visir som reagerar på UV-strålning.

Det bästa med visiret är att det anpassar sig själv utefter mängden strålning, alltså vid solklart tonar det 80% och vid lite halvklart typ 60%.

Passar som sagt alla Lazers hjälmar från 2009 och framåt. (Ej öppna).

Precis som Walle säger, Lazer Helmets har ett fotochromatiskt visir som reagerar på UV-strålning.

Det bästa med visiret är att det anpassar sig själv utefter mängden strålning, alltså vid solklart tonar det 80% och vid lite halvklart typ 60%.

Passar som sagt alla Lazers hjälmar från 2009 och framåt. (Ej öppna).

Jo men kommer man körandes en solig dag in i en tunnel så blir man nog blind, tar tid för ärr den ska bli genomskinligt igen.

Jo men kommer man körandes en solig dag in i en tunnel så blir man nog blind, tar tid för ärr den ska bli genomskinligt igen.

Nej, skulle inte tro det. Vet inte hur många tunnlar jag körde igenom i sommras med solglasögon i hjälmen och även om man inte ser lika bra så ser man ju även i tunneln. Torde inte vara något problem för folket som redan idag kör med tonade visir hela tiden, tvärtom borde ett fotochromatiskt visir vara bättre för dem!

Vilket fabrikat??

Pinlock http://www.pinlock.nl/en/products-2/pinlock-protectint/ finns till många märken...
Har den till nuvarande Shoei och kommer direkt skaffa till min nya NeXX :yoparty

Då kan man ha den hjälm som passar på knoppen istället för att tvingas välja ett märke man inte passar i..

Är inte iden med fotokromatiskt visir just att man ska slippa ha ett innervisir?

Möjligt, men jag VILL ha ett innervisir, då det motverkar imma på insidan på ett utmärkt sätt. Då kan jag likväl använda ett som funkar som anpassningsbart solvisir. Jag har provat alla på marknaden förekommande hjälmmärken och inget ger tillfredsställande avvisning mot imma utan ett innervisir. Det är endera det eller sluta andas :tungan kanske är jag getentiskt defekt...

Last edited:
Pinlock http://www.pinlock.nl/en/products-2/pinlock-protectint/ finns till många märken...
Har den till nuvarande Shoei och kommer direkt skaffa till min nya NeXX :yoparty

Då kan man ha den hjälm som passar på knoppen istället för att tvingas välja ett märke man inte passar i..

Möjligt, men jag VILL ha ett innervisir, då det motverkar imma på insidan på ett utmärkt sätt. Då kan jag likväl använda ett som funkar som anpassningsbart solvisir. Jag har provat alla på marknaden förekommande hjälmmärken och inget ger tillfredsställande avvisning mot imma utan ett innervisir. Det är endera det eller sluta andas :tungan kanske är jag getentiskt defekt...

Med innervisir, menar du då pinlockstuket, med nån mm luftspalt, eller separat nerfällbart innervisir, jag menar det senare när jag säger "innervisir"

Nackdelen med fotokromaitkst är jag inte själv kan bestämma om det ska vara mörk, ljust, eller där emellan, det är lit een dealbraker för mig.
Innervisiret jag har nu kan jag förvisso bara fälla ner eller upp, men jag kan iaf bestämma när.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park