E Adnan igång nu igen????

Status
Ej öppen för fler svar.
Bo_jahn skrev:
Man måste inte vara dum i huvudet för att begå brott, tvärtom.
:tummenupp

Visst är det så. Jag har en nära kompis som med all önskvärd tydlighet visade vad "dåligt sällskap" kan åstakomma... Lyckligtvis för honom hade han två olika kompisgäng som han pendlade mellan och där han tillslut valde det som inte satte sig själv i skiten konstant... Men det är inte alltid lätt att bryta med barndomskompisar och hade han enbart haft dessa vettefan hur hans situation hade sett ut idag.

Jag tror jag vill omformulera mitt förra inlägg i tråden:: Here goes:

Vi i Sverige skall vara stolta över att få ta emot FLYKTINGAR som jagas i sina egna länder för sin religion & politiska syn,

Samtidigt vill jag poängtera att äR man i SVERIGE - så SKALL man leva efter Svenska regler utan undantag - men självfallet får man ta med sig sin kultur/vetskapenheter från sitt hemland - så länge som SVENSK lag efterföljs - ALLTID.

Vad folk i allmänhet inte verkar fatta - är att det är STOR skillnad på FLYKTINGAR & INVANDRARE - Hoppas ni alla håller med.

Sorry för det stora bokstäverna i vissa fall i texten - men annars är det ingen som fattar vart jag vill komma med detta.

MVH/
........kristian - Inflyttad dalmas till skåne - så behåll en del av skåne jag bor i iaf (N-V)

Last edited:
Markus skrev:
Sliten klyscha, du verkar ju själv ha en klar uppfattning om t.ex. rätt och fel.

ja vissa saker är ganska enkla att skilja på:

Fel:
- naKcSkåt
- kollektiv utvisning
- långa fängelsestraff för barn
- korta fängelsestraff för grova våldsbrott och våldtäkter

Rätt:
- Nygräddade wienerbröd eller munkar
- samhällstjänst ett par helger för småbrott som klotter och dyl.
- trovärdiga straff för grova våldsbrott/våldtäkter
- och mycket annat

KristianAE86 skrev:
Jag tror jag vill omformulera mitt förra inlägg i tråden:: Here goes:

Vi i Sverige skall vara stolta över att få ta emot FLYKTINGAR som jagas i sina egna länder för sin religion & politiska syn,

Samtidigt vill jag poängtera att äR man i SVERIGE - så SKALL man leva efter Svenska regler utan undantag - men självfallet får man ta med sig sin kultur/vetskapenheter från sitt hemland - så länge som SVENSK lag efterföljs - ALLTID.

Vad folk i allmänhet inte verkar fatta - är att det är STOR skillnad på FLYKTINGAR & INVANDRARE - Hoppas ni alla håller med.

Väl sagt.
Dock tycker jag vi även skall vara stolta över att ta emot invandrare i den mån vi kan, dock givetvis under samma förutsättningar som du nämnt ovan.

xyx skrev:
Är det här den berömda "det är invandrarnas fel att folk är rasister"-grejen du försöker köra?

Det är faktiskt hennes eget fel att hon blev våldtagen, det borde hon tänkt på när gick ut klädd sådär.

Daniel är så mobbad på skolan så det är bäst att han flyttas, han funkar inte så bra med de andra killarna.

Ja alltså, går man ut i de där kvarteren så får man skylla sig själv om man blir rånad.

osv..

tja grejen är att smygrasism är ju en etikett som klistras på alla som öht vill diskutera invandring. Om jag störs av att min granne spelar hög musik, är det då mitt fel kanske?

Markus skrev:
Ser ni nu, idogt propagandaarbete ger resultat. korvgubbe var för bara ett år sedan en mjukis, en fjolla, en velourtönt - men nu, ja nu är han en fullfjädrad USA-vän, en som vill kasta silkesvantarna, en tuffing, en hederlig medmänniska.

Ja, jag tar på mig en (stor) del av äran.

:banana

Jag med...har sett detta många gånger.

xyx skrev:
Väl sagt.
Dock tycker jag vi även skall vara stolta över att ta emot invandrare i den mån vi kan, dock givetvis under samma förutsättningar som du nämnt ovan.

Jag blir själv stolt när någon gör inbrott och snor min plasma-TV.

ah17 skrev:
ahlizer0xl.jpg

:tummenupp

ah17 skrev:
tja grejen är att smygrasism är ju en etikett som klistras på alla som öht vill diskutera invandring. Om jag störs av att min granne spelar hög musik, är det då mitt fel kanske?
Nej?
Och en etiketten smygrasism skulle nog inte heller appliceras på någon debatt som höll sig i från att presentera Bert Karlsson-populäriserade floskler och diverse siffror och fakta som är tagna ur luften.

ah17 skrev:
Jag blir själv stolt när någon gör inbrott och snor min plasma-TV.
Udda. Förstår dock inte vad det här har med tråden i övrigt att göra?

slangarn skrev:
Kanske nått som vi borde ha här?

Är filmen en saklig presentation i stil med "Det här är det nya landet", så varför inte.

xyx skrev:
Nej?
Och en etiketten smygrasism skulle nog inte heller appliceras på någon debatt som höll sig i från att presentera Bert Karlsson-populäriserade floskler och diverse siffror och fakta som är tagna ur luften.

Tror du Leif Östlings utspel i veckan beror på att han läst debatten här?

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!