E Adnan igång nu igen????

Status
Ej öppen för fler svar.
HanneZ skrev:
Ja men dom som gör allt i världen för sina barn men ändå inte lyckas, ska vi straffa dom också tycker du?

Hur svårt kan det vara att hålla koll på ett barn som är 10 år eller under? Nej, föräldraansvar där vore en bra grej enligt mig. Från 11 års ålder kan straffmyndigheten börja.

majtii skrev:
Utbildning, dvs läsa och räkna etc. Inte att inte lära ungarna att uppföra sig som civiliserade människor.

Läs din egen text, "...i samarbete med hemmen...".
Enl min svärmor som är lärarinna på högstadiet existerar inte detta samarbete med de flesta sk värstingars hem.
Förolämpningar och hot om misshandel eller t o m mord är dystert nog nästan vardagsmat för lärarna.
Anser du de har betalt för detta?

Men det kan ju skyllas på att DE har en annan kultur, en bra ursäkt som ofta används nuförtiden.

Bara för man kommer från nån annan bananrepublik ska man särbehandlas :tummenupp

Bo_jahn skrev:
Hur svårt kan det vara att hålla koll på ett barn som är 10 år eller under? Nej, föräldraansvar där vore en bra grej enligt mig. Från 11 års ålder kan straffmyndigheten börja.
Ja att sänka åldersgränsen är nog en bra idé. Skiten förflyttas som sagt nedåt i åldrarna.

När börjar man bli svensk och slutar vara invandrare då?
Jag vågar nog inte skaffa ungar... :3freak

Bo_jahn skrev:
:confused: Alla har vi olika åsikter...

JoUh skrev:
När börjar man bli svensk och slutar vara invandrare då?
Jag vågar nog inte skaffa ungar... :3freak

Enligt mig, när det står svensk medborgare i passet, enligt de flesta man träffar på, aldrig. :3freak

ah17 skrev:
Smygrasim ja kanske det men ingen som ställer frågan varför det existerar smygrasim?

Är det här den berömda "det är invandrarnas fel att folk är rasister"-grejen du försöker köra?

Det är faktiskt hennes eget fel att hon blev våldtagen, det borde hon tänkt på när gick ut klädd sådär.

Daniel är så mobbad på skolan så det är bäst att han flyttas, han funkar inte så bra med de andra killarna.

Ja alltså, går man ut i de där kvarteren så får man skylla sig själv om man blir rånad.

osv..

Bo_jahn skrev:

Solklart fall av ett s.k flamebait. :mattias

HanneZ skrev:
Ja att sänka åldersgränsen är nog en bra idé. Skiten förflyttas som sagt nedåt i åldrarna.

Funkar illa med tanke att du är omyndig under 18 år. Genom att sänka åldern blir den tandlösa hunden bara ännu mer tandlös.
Fängelsestraff utdelas inte till personer under 18 år, böter kan inte indrivas eftersom personen är omyndig etc.

JoUh skrev:
Vem bestämmer då??

Vad pratar du om nu, jag är förvirrad. Har du medborgarskap så har du medborgarskap, är du assimilerad så är du assimilerad. Det ena bestämmer migrationsverket (?) det andra bestämmer du och din omgivning dömer.

jävla svartskallar det är deras fel alltihop.. :mad:

Jag ska flytta till ett land där man inte tar emot invandrare. :död

majtii skrev:
Utbildning, dvs läsa och räkna etc. Inte att lära ungarna att uppföra sig som civiliserade människor.

Läs din egen text, "...i samarbete med hemmen...".
Enl min svärmor som är lärarinna på högstadiet existerar inte detta samarbete med de flesta sk värstingars hem.
Förolämpningar och hot om misshandel eller t o m mord är dystert nog nästan vardagsmat för lärarna.
Anser du de har betalt för detta?

Edit: Ska du quota så ändra inte texten.

När ska folk förstå att man inte kan hänvisa till egna erfarenheter ?
Fortsätt att tänka så, då blir allt bra. "Alla invandrare jag har träffat luktar illa, alltså luktar alla invandrare illa".

Jag har inte sagt att lärarna själva ska stå för uppfostran av barnet, självklart ligger det största ansvaret hos föräldrarna ..

Självklart anser jag inte att lärararna har betalt för att bli hotade. :tomten

"Edit"; Jag quotar va fasen jag vill, så länge det inte finns regler här på SH som motsäger sig det.

Tjoffe skrev:
jävla svartskallar det är deras fel alltihop.. :mad:

Jag ska flytta till ett land där man inte tar emot invandrare. :död

:hihi

Finns inte det klippet nånstans på nätet ? Nån som kan länka ?

majtii skrev:
Funkar illa med tanke att du är omyndig under 18 år. Genom att sänka åldern blir den tandlösa hunden bara ännu mer tandlös.
Fängelsestraff utdelas inte till personer under 18 år, böter kan inte indrivas eftersom personen är omyndig etc.

En sluten ungdomsanstalt är väl i princip samma sak som fängelse ?

(Det kan man åka in på under 18 års ålder .. )

Markus skrev:
Vad pratar du om nu, jag är förvirrad. Har du medborgarskap så har du medborgarskap, är du assimilerad så är du assimilerad. Det ena bestämmer migrationsverket (?) det andra bestämmer du och din omgivning dömer.
Jag syftade på förslaget där familjen kan komma att utvisas.
Ska man både ha medborgarskap och vara assimilerad för att gå säker? Eller räcker ett av dem...?

HanneZ skrev:

Nu vet jag inte om du är ironisk eller inte, men när 15 åringar och förmodligen även yngre framöver, misstänks för mord blir det liksom lite dumt om de inte är straffmyndiga. Man skall då vara ett tämligen klent begåvat barn om man inte kan skilja på rätt och fel när man är 11 år. Finns många yngre i 10-12 års ålder som stjäl cyklar, mopeder osv nu. Myndigheterna är maktlösa i dessa fall.

lorkan skrev:
Solklart fall av ett s.k flamebait. :mattias

Faktiskt inte.

lorkan skrev:
När ska folk förstå att man inte kan hänvisa till egna erfarenheter ?
Fortsätt att tänka så, då blir allt bra. "Alla invandrare jag har träffat luktar illa, alltså luktar alla invandrare illa".
Jag har inte sagt att lärarna själva ska stå för uppfostran av barnet, självklart ligger det största ansvaret hos föräldrarna ..
Självklart anser jag inte att lärararna har betalt för att bli hotade. :tomten
"Edit"; Jag quotar va fasen jag vill, så länge det inte finns regler här på SH som motsäger sig det.
:hihi
Finns inte det klippet nånstans på nätet ? Nån som kan länka ?

Vad är du egentligen vill ha sagt?
Var kommer invandrare in i bilden?
Först säger du att lärarna har ansvar, nu dementerar du det.
Är det fler referenser du vill ha? Finns fler lärare och studierektorer i släkten, de säger samma sak.

JoUh skrev:
Jag syftade på förslaget där familjen kan komma att utvisas.
Ska man både ha medborgarskap och vara assimilerad för att gå säker? Eller räcker ett av dem...?

Jag har ju svårt att finna argument för att ett medborgarskap inte skulle vara garant för att få bo kvar, så medborgarskap räcker tycker jag.

majtii skrev:

Jag vill nog inte ha en säkning av fängelseåldern, men däremot ungdomsanstalt och böter bör vara möjligt att döma de under 15 till, tycker jag.

Edit: Detta med tanke på att en förälder idag inte har någon, såvitt jag vet, laglig möjlighet att bestämma exakt vad ens barn ska företa sig.

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...