E Adnan igång nu igen????

Status
Ej öppen för fler svar.
HanneZ skrev:
Generellt sett(:hihi) anser jag att dom flesta är främlingsfientliga. Jag hör tugget om turkarna o allt vad det är vart fan jag än håller till. På sh, på gymmet, bland kompisarna, på förfesten, av farmor etc. Jag är så sjukt less på det.

Word.

HanneZ skrev:
Jag är så sjukt less på det.

Ja, så går det när man fattar viktiga politiska beslut utan folklig förankring. Tris tmen sant, finns endast litet stöd för den förda politiken. Mest "främlingsfientliga" är moderater, näst mest sossar. Över 50% áv dessa väljare sympatiserar inte alls med förd politik, det är alltså ungefär 30% av befolkningen i bara dessa två läger - tacka fan för att det viskas i gymmet.

Markus skrev:
Ja, så går det när man fattar viktiga politiska beslut utan folklig förankring. Tris tmen sant, finns endast litet stöd för den förda politiken. Mest "främlingsfientliga" är moderater, näst mest sossar. Över 50% áv dessa väljare sympatiserar inte alls med förd politik, det är alltså ungefär 30% av befolkningen i bara dessa två läger - tacka fan för att det viskas i gymmet.
Har man koll på mänskliga rättigheter så behöver man aldrig viska det man tycker.

KristianAE86 skrev:
vad syftar du på ?

Varför quota två helt olika inlägg ....?

mitt inlägg var befogat !

Okej, förklara då. Det hade tagit "eld i helvete" ( definiera ?) om det hade varit svenskar. För det första framgår det väl inte på alla bilder att det icke-svenska medborgare det handlar om. Tror du själv på att alla ungdomsgängen i Landskrona bara innehåller utländska killar ?

(Jag bor 5-6 mil ifrån Landskrona .. )

Shoot all the white people. :yoparty

majtii skrev:
Det är inte hjulet som uppfinns. Har du en bättre idé?
Fortfarande en brist på uppfostran.
Ja men dom som gör allt i världen för sina barn men ändå inte lyckas, ska vi straffa dom också tycker du?

Markus skrev:
Vad syftar du på nu?
Att så länge man anser alla vara lika värda och alla ska behandlas lika så behöver man inte viska. Dom som viskar på gymmet har verkligen inte den uppfattningen.

xyx skrev:
Inför vi "lagstraff" blir vi genast inte ett dugg bättre än Stalinsovjet, nazityskland eller Pol Pots Kambodja.

Fan vad jag blir sur när jag läser sånt där. Långt värre än att ett fjunigt moppefucko stjäl och härjar.
Visst skall det finnas konsekvenser för ens handlingar, men att börja dra folk över en kam leder aldrig till något gott. Jag fasar inför att den mentalitet som så ofta visar sitt fula tryne på detta forum sprider sig mer upp till ytan igen - så som den gjorde i början på 90-talet.

Jag står för vad jag säger!
Har själv rötter ifrån över östersjön.
Visst kanske lite väl hårt att utvisa en hel familj men nåt måste börja hända och krafttag tagas oavsett nationalitet.Kanske lite väl hårt och fel,vad ska vi göra då? tips/ideer...........
Fler ungdomshem kanske osv,men dåligt med pengar för sånt i samhället förmodligen.

En bekant berättade om en sann historia i Finland.
Var en ryss som gift sig med finländska och skaffat barn osv.
Gjorde en enda grov kriminell gärning och blev utvisad från Finland till INGET LAND.Under åren han bott i Finland hade landet eller staten vart han kom ifrån (?) upplösts.
Finland brydde sig inte ett dugg om vad som hände honom,han hade ju förverkat sin chans.
Hemskt kanske men men.

HanneZ skrev:
Att så länge man anser alla vara lika värda och alla ska behandlas lika så behöver man inte viska.

- Näst efter att hedersmörda någon är den typen av galna åsikter de värsta man kan ha enligt ah och hans klan.

HanneZ skrev:
Ja men dom som gör allt i världen för sina barn men ändå inte lyckas, ska vi straffa dom också tycker du?
Man kan alltid vrida saker till sin fördel, men generellt ja.
Den gröna nollan på rouletten finns alltid kvar, precis som att du kan åka dit för fortkörning bara för att du skyndar dej hem för att ditt hus håller på att brinna ner.

Eftersom man är omyndig under 18 år så går man under målsmans ansvar i många andra frågor. Varför inte i dessa fallen också?

Markus skrev:
Sluta tramsa, du pratar om 1-3% av bruttoinvandringen, max.

De där siffrorn är ren lögn, om än en populär lögn.
Enligt SCPs utredning "Efterkrigstidens Invandring och Utvandring" från 2003, sida 29, tabell 7.1, kan man se att grunderna för bosättning i Sverige bland unlandsfödda 1985-2003 är följande:
scb.png

Alltså är 36% regelrätta flyktingar, 41% nära anhöriga och resterande övrig inflyttning från i huvudsak övriga europa och skandinavien.

Om du på någotsätt vill omkullkasta dessa siffror så får det vara med annat än myter och hörsägner i stil med "alla vet ju att de säger vad som helst för att komma in".

majtii skrev:
Snack om att lärare inte har betalt för att uppfostra barnen eller nått i den stilen ....

Vad exakt får lärare betalt för ?

Kap. 1 § 2 i skollagen;

2 § Alla barn och ungdomar skall, oberoende av kön, geografiskt
hemvist samt sociala och ekonomiska förhållanden, ha lika
tillgång till utbildning i det offentliga skolväsendet för barn
och ungdom. Utbildningen skall inom varje skolform vara
likvärdig, varhelst den anordnas i landet.

Utbildningen skall ge eleverna kunskaper och färdigheter samt,
i samarbete med hemmen, främja deras harmoniska utveckling till
ansvarskännande människor och samhällsmedlemmar. I utbildningen
skall hänsyn tas till elever i behov av särskilt stöd.

Verksamheten i skolan skall utformas i överensstämmelse med
grundläggande demokratiska värderingar. Var och en som verkar
inom skolan skall främja aktning för varje människas egenvärde
och respekt för vår gemensamma miljö. Särskilt skall den som
verkar inom skolan

1. främja jämställdhet mellan könen samt

2. aktivt motverka alla former av kränkande behandling såsom
mobbning och rasistiska beteenden. Lag (1999:886).

Till viss del har visst lärare också ett ansvar vad gäller uppfostran.

R1 racer skrev:
Jag står för vad jag säger!
Har själv rötter ifrån över östersjön.
Visst kanske lite väl hårt att utvisa en hel familj men nåt måste börja hända och krafttag tagas oavsett nationalitet.Kanske lite väl hårt och fel,vad ska vi göra då? tips/ideer...........
Fler ungdomshem kanske osv,men dåligt med pengar för sånt i samhället förmodligen.

En bekant berättade om en sann historia i Finland.
Var en ryss som gift sig med finländska och skaffat barn osv.
Gjorde en enda grov kriminell gärning och blev utvisad från Finland till INGET LAND.Under åren han bott i Finland hade landet eller staten vart han kom ifrån (?) upplösts.
Finland brydde sig inte ett dugg om vad som hände honom,han hade ju förverkat sin chans.
Hemskt kanske men men.

Hemskt var ordet.
Grundläggande i en rättstat som Sverige är att alla är lika inför lagen, oavsett ursprung. Så länge en person i fråga är svensk medborgare skall han eller hon behandlas som sådan.
Har vi att göra med utländska medborgare så bör gällande lagstiftning gälla även där; begår människan ett brott som medför utvisning så bör så ske - så länge utvisning kan ske på de vilkor som Sverige tagit på sig att följa. Dvs ingen utvisning i de fall då resultatet kan bli dödsstraff, tortyr osv.

Sen så håller jag absolut med om att svenska straffskalor i många fall är väldigt snea. Våldsbrott t.ex. bestraffas förhållandevis lågt jämfört med t.ex. ekobrott.

majtii skrev:
Man kan alltid vrida saker till sin fördel, men generellt ja.
Den gröna nollan på rouletten finns alltid kvar, precis som att du kan åka dit för fortkörning bara för att du skyndar dej hem för att ditt hus håller på att brinna ner.

Eftersom man är omyndig under 18 år så går man under målsmans ansvar i många andra frågor. Varför inte i dessa fallen också?

Du menar alltså att det inte är 17-åringen som rånar ICA och slår ner pensionärer man ska straffa, utan dennes föräldrar ? :va

HanneZ skrev:
Generellt sett(:hihi) anser jag att dom flesta är främlingsfientliga. Jag hör tugget om turkarna o allt vad det är vart fan jag än håller till. På sh, på gymmet, bland kompisarna, på förfesten, av farmor etc. Jag är så sjukt less på det.

Passar det inte så flytta då förfan :7peta

lorkan skrev:

Till viss del har visst lärare också ett ansvar vad gäller uppfostran.

Japp, ansvar och skyldigheter utan några som helst medel tillgängliga för att kunna leva upp till de ansvaren och skyldigheterna.

lorkan skrev:

Utbildning, dvs läsa och räkna etc. Inte att lära ungarna att uppföra sig som civiliserade människor.

Läs din egen text, "...i samarbete med hemmen...".
Enl min svärmor som är lärarinna på högstadiet existerar inte detta samarbete med de flesta sk värstingars hem.
Förolämpningar och hot om misshandel eller t o m mord är dystert nog nästan vardagsmat för lärarna.
Anser du de har betalt för detta?

Edit: Ska du quota så ändra inte texten.

Last edited:
xyx skrev:
Om du på någotsätt vill omkullkasta dessa siffror så får det vara med annat än myter och hörsägner i stil med "alla vet ju att de säger vad som helst för att komma in".

Jag har tidigare länkat in SCB, allt jag skriver ligger där.
På 80-talet och i början av 90-talet kom det många riktiga flyktingar, det är helt riktigt. Både från sydamerika, mellanöstern, afrika och europa. Du skriver om siffror från 1985´-2003, jag syftar snarare på 2000-talet, exakt vilka år kommer jag inte ihåg - det varierar en del i procentsatsen eftersom anhöriginvandringen skiljer sig väldigt mycket från år till år, men titta på SCB om du är intresserad.

lorkan skrev:
Du tycker att det är rätt att man flyttar mobboffret från skolan, istället för mobbarna också va ?

Är Hann3z mobbad? Kunde man ju gett sig fan på, med de där spagetthiarmarna. Vad mäter de nu efter 48000h i gymmet, 31cm? :rofl

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!