E Adnan igång nu igen????

Status
Ej öppen för fler svar.
McB skrev:
Helt plötsligt finns det inga fattiga invandrare som kan göra dina skitjobb, svenska företag flyttar utomlands eftersom kompetensen och mångfalden blir lidande.

Det där är ganska konstigt, menar du att de som nu gör skitjobben inte kommer kunna göra det om inte fler anländer (till arbetslöshet)? och vem gör skitjobben i alla de länder som har en lägre invandring i sverige? Och det som står på SD's hemsida, sist jag tittade i alla fall, är att man vill ha en invandringspolitik som är i harmoni i resten av EU's, samt att flyktingpolitiken skall återupprättas till det den var tänkt för - flyktingar (ja, riktiga flyktingar med flyktingstatus enligt FN).

Och att företagen skulle flytta för att man slutar släppa in folk till arbetslöshet, det känns hyfsat långsökt.

Försök gärna motivera för mig varför sverige är det land i världen som har störst utrymme att ta emot invandrare, det vore uppriktigt sagt väldigt intressant.

korvgubbe skrev:
....är spännande att så många som värnar om Sverige helt plötsligt är beredda att ta till ett straff som är helt och hållet tvärtemot allt vad rättsäkerhet och rättvisa innebär.

Det är inget straff att avvisas, menar du att vi straffar de (få) som idag avvisas?

slangarn skrev:
Problemet är ju att alla invandrare får skit för det som rötäggen ställer till med, hade varit bra att få hit rätt folk som kunde tillföra vårt land nått inte en massa rötägg.
.

Japp, dock tror jag vilken granatchockad maffiaserb som helst skulle tillföra landet mer än vad du gör.
:tummenupp

Markus skrev:
Och att företagen skulle flytta för att man slutar släppa in folk till arbetslöshet, det känns hyfsat långsökt.

Menar du att alla invandrare som har kommit hit de senaste tjugo åren alla går arbetslösa och inte tillför samhället någonting?

McB skrev:
Det finns rötägg inom alla samhällsgrupper och alla kulturer - även i länder utan invandring. Vilket land ska de "svenskar" som missköter sig utvisas till?

Har du sett skylten "State prisoners in work" och ett dike fullt med folk i oranga overaller, ett bra koncept. :tummenupp

McB skrev:
Det Vilket land ska de "svenskar" som missköter sig utvisas till?
Finland! :brynad

slangarn skrev:
Det Problemet är ju att alla invandrare får skit för det som rötäggen ställer till med, hade varit bra att få hit rätt folk som kunde tillföra vårt land nått inte en massa rötägg.
Hade lagen varit stängare och utvisning av invandrare som gör brott lättare hade förmodligen inställninge mot invandrare blivit bättre.
Nu är det ju inte tomater på Willys du väljer. Ge dem en chans och gör som fotbollen då, varna först och utvisa sen! :crash

McB skrev:
Menar du att alla invandrare som har kommit hit de senaste tjugo åren alla går arbetslösa och inte tillför samhället någonting?

Nej, det gör jag inte så klart. Drar du av de andra frågorna nu? Varför ska vi ha flest invandrare i världen, den känns intressantast (om du måste välja;)).

Chris Ash skrev:
Japp, dock tror jag vilken granatchockad maffiaserb som helst skulle tillföra landet mer än vad du gör.
:tummenupp

Klart en maffiaserb tillför massa arbetstillfällen i sverige vilken skulle annars betala för hans uppehälle?

slangarn skrev:
Klart en maffiaserb tillför massa arbetstillfällen i sverige vilken skulle annars betala för hans uppehälle?

Samhällsekonomi á la Chris Ash the Modellbyggande moppeåker, fy fan vad roligt. :rofl

Den stora frågan i sammanhanget är inte invandrare utan hur man kommer till rätta med snorungar som varken är byxmyndiga eller straffmyndiga.
Om man inte lär valparna ansvar och respekt kommer det bara bli fel.

Kanske hade funkat om föräldrarna automatiskt hade blivit straffansvariga för sin avkommor.

majtii skrev:
...
Kanske hade funkat om föräldrarna automatiskt hade blivit straffansvariga för sin avkommor.

Jag vet flertalet exempel med exemplariska föräldrar som ställt upp på alla sätt och vis men ändå så hamnade sonen snett. Dessa föräldrar tycker jag verkligen inte borde straffas. Hur skiljer man dessa åt mot dom som inte bryr sig?

HanneZ skrev:
Jag vet flertalet exempel med exemplariska föräldrar som ställt upp på alla sätt och vis men ändå så hamnade sonen snett. Dessa föräldrar tycker jag verkligen inte borde straffas. Hur skiljer man dessa åt mot dom som inte bryr sig?
... och undertiden som problemet debatteras kan typer som Adnan härja fritt.
Barnen är väl fortfarande föräldrarnas ansvar, vare sig de lyckas eller ej.
Är det meningen att samhället typ skolan ska uppfostra ungarna? Det har inte lärarna betalt för.

Ni som vill ha in fler "tillgångar" kan ju passa på att skänka staten en slant vid kommande deklaration. :tummenupp

slangarn skrev:
Ni som vill ha in fler "tillgångar" kan ju passa på att skänka staten en slant vid kommande deklaration. :tummenupp

Har du sett många som argumenterar för ökad invandring? Att inte vilja strypa invandringen helt är väl inte detsamma som att vilja öka den?

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!