Dyrt tändstift!

De sitter som lågfartsmaskiner i en museifartyg med totalt 129 tändstift, babordsforden syns till höger. Men det får vi nog ta i en annan tråd :D

Awesome!:D
Vad väntar du på? Iväg och trådstarta med dig:7peta

1000:- för ett tändstift? Man undrar vad som hänt, till min Volvo 940 kan jag köpa ett fyrpack stift på Biltema för under hundralappen...
Är de gjorda av guld, de här som kostar flera hundra kronor styck?

Utvecklingen går framåt... :näsblod

Man får vara glad att det inte krävs att man måste lämna in hojen på verkstad för att byta stift, typ som en del måste göra för att byta en lampa i framlyktan på bilar. :död

Min första Cross, när jag var 14, en Hva125cc
Den gick bara på Bosch stift. NGK-stiften slocknade efter 3-4 minuter.
Självklart var det NGK stiften som var skit. Jag hade ingen aning om bestyckning. 2-t olja hade man i en extra skvätt för säkerhets skull. Så var man ju livrädd för att Crossen skulle kasta av mig vid första bästa tillfälle. SÅ för säkerthets skull gasade jag väldigt försiktigt.
Det var fel oljeblandning, fel bestyckning, och fel körsätt för den rekomenderada hårdleken på stiften. MEN.. jag trodde att det var stiftet som var dåligt.

Mats

Min första Cross, när jag var 14, en Hva125cc
Den gick bara på Bosch stift. NGK-stiften slocknade efter 3-4 minuter.
Självklart var det NGK stiften som var skit. Jag hade ingen aning om bestyckning. 2-t olja hade man i en extra skvätt för säkerhets skull. Så var man ju livrädd för att Crossen skulle kasta av mig vid första bästa tillfälle. SÅ för säkerthets skull gasade jag väldigt försiktigt.
Det var fel oljeblandning, fel bestyckning, och fel körsätt för den rekomenderada hårdleken på stiften. MEN.. jag trodde att det var stiftet som var dåligt.

Mats
Jag är ganska lång kan det ha en inverkan?

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT