Dyrt sosseförslag om försäkringar

RS "Alex" skrev:
men varför fattar inte staten att dom skulle kunna få in mer pengar om dom sänkte skatten

mer turism mindre svart jobb visst det skulle ju ta några år med en svaka för deras ekonomi men sen skulle ju folk fatta att dom inte behöver jobba svart m.m. helt åt helvet

//alex, en som inte gillar hur sverige styrs/fungerar
Skulle tro att det beror på styret, den röda sidan tänker nog på det mesta utifrån höjda skatter för att bekosta olika former av bidrag för andra osv.
De löser saker genom höjd skatt (tror de iaf).

Syss skrev:
Härligt... Jag skulle få ställa av hojen direkt. (Har iofs inte fått några böter, än, men dubbel trafikförsäkring räcker....)
Hur blir det för dem som varit av med kortet då? Rattfyllerister? Kommer det att bli olika höjning för olika brott? Om man kör på någon? Smitning? :va

Tror nog andelen som "drar snuten", eller iallafall försöker, skulle öka markant... (Och med det troligen olyckorna....)

Ibland undrar jag fan hur det går till när politikerna blir av med hjärnan... Vid födseln? Eller är det en slags automatisk lobotomering vid valen?

Å andra sidan, kommer det gå igenom?

härligt bruden på dom bara!!!! :fatta!
skulle förslaget gå igenom så får man väl bita i det sura äpplet och plocka den reg skylten och jämt åka jävligt fort!!! :hihi

Kent W skrev:
Om inte den hade funnits.....så hade vi alla åkt AJS, Triumph, med stötstångsmotorer på 35hkr......egentligen behövs ju inget mer...eller...?

KentW

nee jag har 25Kw ...ca 35hk på pappret och det käns fullt tillräkligt. :hihi :hihi

mvh

Men grabbar om majoriteten av alla olyckor på mc är singelolyckor borde ju inte våra premier bli speciellt mycket dyrare. Det är ju då man skadar någon annan som försäkringe går in och skall täcka annans skador vilket sällan är fallet då mc åkaren oftast bara dödar sig själv. :confused: :va och då är det ju din egen sjukvårds försäkring som skall bekosta kalaset.
Detta borde snarare gynna oss som kör cykel

Silwer skrev:
Skulle tro att det beror på styret, den röda sidan tänker nog på det mesta utifrån höjda skatter för att bekosta olika former av bidrag för andra osv.
De löser saker genom höjd skatt (tror de iaf).

men slopa en del bidrag å gör som sw[a nu kan jag inte stava till landet/öst land i europa med skidort :hihi ]

12 år ska invadrarna bo i landet innan dom kan ta del av bidragen[innan dom kan bli medborgare] då måste dom ha ordnat jobb m.m. nu läger jag faktiskt delvis skuld på invandrana som kommer hit och lever på våra bidrag för så är det:( det sprider sig utomlands att hit kan man komma och bo fint utan att arbeta.. tycker dom verkar släppa in vilket skit som helst i landet :kocko

Helldriver skrev:
Jag tycker att det är ok att vräkar över kostnader på den enskilda personen om det är kombinerat med låg skatt, dvs

Man kan alltså ha låg skatt och sedan betala in alla avgifter själv

Eller ha hög skatt och låga avgifter.

Men det man lanserar nu är ju att vi ska ha världens högsta skatter och avgifter på en gång. :kocko
Japp... Samma som hær i norge, høga skatter å en jævla massa avgifter :hihi

Många skippar nog att köpa ny hoj framöver och det blir nog svårt att sälja hojjar över huvudtaget med tanke på att försäkringspremien kan bli extremt mycket högre...

Mopedförsäkringarna blir nog också kraftigt höjda...

firmor som bara säljer motorcyklar lär inte få det lätt att klara sig...

Jag har inget emot att betala för andra så länge kostnaden är överkomlig.
Det skulle den också vara om alla åtminstone försökte göra rätt för sej.

Men idag är det för många som utnyttjar systemet och då slår det tillbaks på de som verkligen behöver det.

Titta bara på hur många som tycker sej ha rätt att parkera på handikappparkering bara för att de har bråttom.......

Det finns hur många exempel som helst på att vi i större utsträckning än tidigare bara tänker på oss själva och utnyttjar systemet mer eller mindre.

Inklusive mej själv är väl bäst att tillägga :rolleyes:

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...