Dyrt hos tandläkaren

Jag har inte varit hos tandläkaren sen jag var 16 år har jag för mig, nu är jag några år äldre...
Istället så satsar jag allt på ett kort och byter ut hela garnityret, först överkäken och sen underkäken. Det kan väl inte kosta mer än 10-12 lök i Polen eller annat U-land :crash

En lirare på jobbet får pröjsa 25000 spänn för sitt eller sina besök... Det är DYRT!

700 spänn vafan kom igen är du snål eller? :va

Läkarvården kostar inte en hundring, den betalar du med skattsedeln oavsett om du behöver den eller inte.
Tandlärkarräkningen funkar mer som att den som behöver vården också betalar den, rätt eller fel, det får var och en bedömma.

700 för 20 min. Som en bilmek (Saab skulle ha 1500 i timmen för felsökning på min Chevrolet sist jag kollade) eller en sotare då, för en persons tid som är läkarutbildad, har assistent, avancerad utrustning osv.
För mig känns det som att tandläkaren är billig, bilmeken och sotaren, där är det dyrt.

Ett tips kan vara att laga tänderna när man eventuellt är på Thailandsresa.

-Laga enklare hål kostar runt 100 kr.
-En utdragning kostar runt 80 kr,
-En rotfyllning går på runt 600 kr.
-Implantat med titanskruv ca 6500 kr

Det hög kvalité på tandvården här. Om man är rädd för att det ska göra ont när tandläkaren borrar så finns det tandläkare som använder sig av laserborr, vilket är smärtfritt. Dock blir det lite dyrare.

var hos tandläkaren precis . lagade en tand som hade gått sönder trodde det skulle sluta på 3000 kr . men jag fick bara betala 450kr

Sverige är landet tvärtom, där lågutbildade tar och kan ta hutlöst betalt för sina tjänster

Ja, jag tycker ofta att det är så.
Problemet är att jag inte vet vad jag ska göra åt det, nu lagar jag bilarna själv, hus och liknande fixar jag också själv, men vissa saker måste man ha papper på och då passar dom på att fakturera så att bläcket tar slut i skrivaren.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg