Dyrt hos tandläkaren

Bullen77

Det är inte fullt förän det rinner över
Gick med
4 Dec 2008
Hoj
Ny investeringar på g
Va hos tandhygenisten idag och fyyfan va dyrt nästan 700 spänn för knapt 20 min:mad:

Vaför måste de vara så satans dyrt?
För man kan ju gå till en Doktor och de kostar bara 100 spänn....

Det var ju billigt. Vid mitt senaste besök betalade jag betydligt mer. En kompis som nyligen gick till folktandvården fick också betala ungefär lika mycket som mig. Vi kan alltså lämna diskussionen folk och privatvård åt sidan.

För att de är kvacksalvare? Nästan lika illa som veterinärer, men bara nästan...

Det där är la billigt. Spara 700 spänn för de där besöken och gör ett rejält käftjobb om några år när du har fullständigt ras i käften. Blir ju inte så billigare då :va

Håller med, det är ett jävla ocker. Jag fick åka in på akuttid med världens tandvärk häromdagen. Spenderade 20 min i stolen, och en röntgen senare häver kärringen ur sig "Inget ser konstigt ut, så vi kan inte göra något". Så jag fick åka hem, fortfarande med tandvärk och 800 spänn fattigare:mad:

Det där är la billigt. Spara 700 spänn för de där besöken och gör ett rejält käftjobb om några år när du har fullständigt ras i käften. Blir ju inte så billigare då :va

Finns ju högkostadsskydd.
över 15 papp pyntar man bara 15%:tummenupp

Aldrig borrat, aldrig haft hål men däremot tagit bort två visdomständer.
Cirka 1000 kr inkl undersökning me plåtagning.

Man får fortfarande en viss rabatt.

Håller med, det är ett jävla ocker. Jag fick åka in på akuttid med världens tandvärk häromdagen. Spenderade 20 min i stolen, och en röntgen senare häver kärringen ur sig "Inget ser konstigt ut, så vi kan inte göra något". Så jag fick åka hem, fortfarande med tandvärk och 800 spänn fattigare:mad:

Akut tandvård kan ingå i sjuk o olycksfallsförsäkring, det ingår i Trygghansa. Värt o kolla upp.

Snåla inte på att sköta tänderna. Det blir mycket dyrare att ställa allt till rätta länge fram i livet.

O ge f*n i läsk, man kan ju nästan känna hur det fräter på tänderna
:zpy

Last edited:
Efter några års uppehåll, så gick jag till tandläkare (våren -05 kanske det var). Slutade med en nota på dryga femtusen. Några få lagningar bara, men amalgamsanering, röntgen och fluorbehandling m.m. bidrog. Sved lite i plånboken...

Akut tandvård kan ingå i sjuk o olycksfallsförsäkring, det ingår i Trygghansa. Värt o kolla upp.

Tack för tipset! Ska kolla!

Har dock gått med i frisktandvården nu, då får man i stort sett allt för 600 kr om året (om man tillhör samma premiegrupp som jag alltså). Synd bara att jag inte gick med innan jag fick akut tandvärk, då hade jag sparat 200 spänn och dessutom haft än mer att hämta...:huvet

Jag har inte varit hos någon slags tandvårdsnisse på ca tio år. Vill inte tänka på vad det kan riskera att kosta. :gnissla

Iofs så har jag bara haft två hål och lagat en tand p.g.a. en cykelolycka tidigare, så med lite tur kanske det inte är något att oroa sig för. Men man vet ju aldrig. Skjuter nog upp det ett par år till iaf. :gnissla

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg