WestW
.
DR-Zätare skrev:2296832Jag tycker att Harley Davidson har sjukt höga marginaler. 200 000:- för en produkt som egentligen inte är märkbart vidareutvecklad sedan Adolf härjade som värst.
Du betalar för märket, inte produkten.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
DR-Zätare skrev:2296832Jag tycker att Harley Davidson har sjukt höga marginaler. 200 000:- för en produkt som egentligen inte är märkbart vidareutvecklad sedan Adolf härjade som värst.
Mattias skrev:2296890Tillverka en mutter själv och berätta sen vad du tyckte att det var värt.![]()
WestW skrev:2297038Du betalar för märket, inte produkten.
Tror dock Mattias var lite ironisk bara, då han använde Swedies egna ord från en annan tråd.Dr.Bike skrev:2297063Lite haltande jämförelse, då den nödställde
Njae, tycker inte det är samma sak riktigt.DR-Zätare skrev:2297110Är inte det synonymt med vad den här tråden handlar om? Det vill säga att betala ett övervärde där det ingår mer än bara produkten i sig.
War-psycho skrev:2297118Tror dock Mattias var lite ironisk bara, då han använde Swedies egna ord från en annan tråd.
(Där någon gnällde att det var dyrt med däckbyte, fast det inte var det.)
Så han skojade nog bara, han hade även en sån här: --->
Njae, tycker inte det är samma sak riktigt.
HD's prylar är ofta ganska billiga, så länge det inte är kromade krimskrams-prylar.
Vi har ju en postorderfirma vid namn Bikeline, som kan jämföras med Biltema för hojar.
Det finns en fördel med att utvecklingen stått still på en populär modell = billiga delar.
Delar till min koppling på passar växellådor mellan '36-'78 t.ex.![]()
Men annars är det sant att man betalar mycket för namnet, så är det även med många andra märken, fast kanske inte lika mycket.
Jo, och alltså betalar man för namnet (varumärket), och inte så mycket för själva produkten.DR-Zätare skrev:2297144Jag menade hojarna, inte delarna. Jag har ingen aning om deras reservdelspriser så de kan jag inte uttala mig om. Hojarna tycker jag dock betingar ett överpris enligt värderingen där produkten värderas utifrån utvecklings- och produktionskostnader vilket verkar vara den värderingsmetod som används i denna tråd.
Att HD säljer varenda av sina hojar varje år visar ju å andra sidan att värdet på en produket är lika med vad köparen är beredd att betala för den och värdet har egentligen inget med produktionskostnader att göra. Enkelt företagsekonomi alltså.
Inte? At the, möjligen.War-psycho skrev:2297013Jo, det känns nästan avsiktligt att dom ska råna sina kunder på eftermarknaden.
"They FUCK you inte the Drive-through, they FUCK you inte the..." // Joe Pesci - Leathal Weapon
Mitsubishi Galant - Ett kort rör till servostyrningen, som ett bromsrör typ. Pris: 730:-
War-psycho skrev:2297118Tror dock Mattias var lite ironisk bara, då han använde Swedies egna ord från en annan tråd.
(Där någon gnällde att det var dyrt med däckbyte, fast det inte var det.)
Så han skojade nog bara, han hade även en sån här: --->![]()
Trashcan skrev:2297378Sommarjobbar lite på farsans jobb, en marinverkstad.. Helt sjuka originaldelar dom monterar där, 6 vanliga M8*~70 mm kostade 3500. Det var det genomgående 1 mm hålet i skruvhuvudet som kostade runt 590 kanoter extra per skruv.![]()
Trashcan skrev:2297378Sommarjobbar lite på farsans jobb, en marinverkstad.. Helt sjuka originaldelar dom monterar där, 6 vanliga M8*~70 mm kostade 3500. Det var det genomgående 1 mm hålet i skruvhuvudet som kostade runt 590 kanoter extra per skruv.![]()
valmers skrev:2297451Jaha? I väldigt många branscher är nyförsäljningen endast till för att ge volym, vinsten skapas på eftermarknaden (service, reservdelar, uppgraderingar o.s.v.). Det kostar att utveckla, marknadsföra och sälja nya produkter.
ft skrev:2297477Vänta tills ni tittar på vad detaljer i flygbranschen kostar...![]()
Lugn skrev:22976015,80kr för en liter bensin.![]()
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |
![]() |
SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa
Sveriges MotorCyklister (SM... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
![]() |
TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025
Nu är det klart att världen... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025
Honda var tillbaka i Biarri... |
|
![]() |
En hyllning till mästaren!
Pressrelease från MV Agusta... |