dyra hojar

anders.n

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2008
Hoj
kawasaki GPX 750r -87
nån mer än jag som reagerar på dom hutlösa priserna på hojar just nu på blocket. många hojar var billigare för 2 år sedan då gäller det gamla hojar typ runt -97. har dom gått upp i pris .....

å andra sidan kan man köpa splitternya hojar till vrakpriser om man bara prutar hårt, det gäller att nyttja finanskrisen på rätt sätt..

Högre priser på nytt,högre inbytespriser,högre beggatpriser.

Högre försäkringar på nytt,lägre på äldre och mindre pengar i plånkan hjälper nog oxå till.

Henrik

blocket är blocket ,priserna där är på hojar som inte sålts .
många som gnäller på att det är svårsålt ,prissättningen är en stor anledning köper ju hellre nytt än gamalt för nypris om jag byter hoj

ja många begär ju hutlöst för sina hojar, men de förblir o sålda med.
Bara ställa sig frågan själv! - vad hade du själv vart beredd att pröjsa om du skulle köpt??

Nja.... Dyrare vet jag inte?? En pryl är väl aldrig värd mer än vad en eventuell köpare är beredd att betala för den.
Samma sak med hojar...
Klart alla kan ju annonsera för fantasipriser, men får dom ingen köpare så är den inte värd så mycket:)

ja många begär ju hutlöst för sina hojar, men de förblir o sålda med.
Bara ställa sig frågan själv! - vad hade du själv vart beredd att pröjsa om du skulle köpt??

gjorde en snabbsökning nu hittade ca:15 hojar av kända märken mellan 39-52000kr och dom var från 97 och äldre.....
trodde nu i dessa svåra tider att hojarna skulle va billiga men så är inte fallet utan tvärtom. konstigt tycker jag..

Jag har precis sålt en mycket fin CBR 600f på blocket. Tog ett tag innan jag hittade rätt köpare på den. Kan inte påstå att jag sålde den billigt, men jag anser att om man har lagt ner sin själ och massor med pengar på en cykel så ska man också ta betalt efter det.
Sen får man såklart pruta hur man vill. Bästa är att åka och titta på hoj innan man stor prutar. Vissa motorcyklar är faktiskt värda sitt pris.

Jag har precis sålt en mycket fin CBR 600f på blocket. Tog ett tag innan jag hittade rätt köpare på den. Kan inte påstå att jag sålde den billigt, men jag anser att om man har lagt ner sin själ och massor med pengar på en cykel så ska man också ta betalt efter det.
Sen får man såklart pruta hur man vill. Bästa är att åka och titta på hoj innan man stor prutar. Vissa motorcyklar är faktiskt värda sitt pris.

absolut om mc är välservad och i fint skick är den värd en del , men jag har lusläst blocket nu och enl min mening så begär folk alldeles förmycket för sina hojar , då jämför jag samma hojar som jag tittade på för typ 2 år sedan dom hojarna typ en -97 är dyrare nu än vad dom va då.

absolut om mc är välservad och i fint skick är den värd en del , men jag har lusläst blocket nu och enl min mening så begär folk alldeles förmycket för sina hojar , då jämför jag samma hojar som jag tittade på för typ 2 år sedan dom hojarna typ en -97 är dyrare nu än vad dom va då.

ok jag förstår. Min var också en 97 :tungan . hehe
Vassa priser är fantasi priser kan jag hålla med om. Men man ska inte döma för fort. Som sagt, bäst att åka och titta på hojen innan man storprutar..

Sen lägger folk ut sina hojar till ett högre pris så att folk ska kunna pruta för det är "så" man gör.

ok jag förstår. Min var också en 97 :tungan . hehe
Vassa priser är fantasi priser kan jag hålla med om. Men man ska inte döma för fort. Som sagt, bäst att åka och titta på hojen innan man storprutar..

Sen lägger folk ut sina hojar till ett högre pris så att folk ska kunna pruta för det är "så" man gör.

ja vet, jag bara jämför med för typ 1-2 år sedan så var beg priserna lägre än nu. men vad vet jag det kanske har med kronans värde att göra eller nått sånt...

Precis därför jag valde att importera från England, där ligger inte hojarna ute på annons lika länge direkt...märkligt.

vad fick du pynta för spettan i england, hur långt har den rullat, skick, hämtade du hem den själv osv, kollade lite den engelska marknaden precis just nu, blev ju med sugen på en spetta den e ju bara så jävla rå.

Vet någon vad en R1 kostade 1998? B

Bara lite nyfiken. Ibland känns det som folk försöker få ut
samma peng 11 år senare..

Man kanske inte ska ha Blocket som "riktmärke" med priset. Folk verkar tro att dom kan ta vad som helst för vilket skit som helst! PRUTA GALET!!!!

Ibland är man lite sugen på att skicka ett mail till vissa
på blocket bara för att påpeka att de antagligen aldrig kommer
att få sålt sin hoj..bara sådär i all vänlighet:näsblod

Om någon har en gixxer 07:a för 85-90, så känns det lite
dyrt med 70 för en 02:a. Lite efterforskning hade kanske suttit
fint där.

Aja, jag ska inte köpa hoj ändå..

Ekonomi 101.

En rådande recession där folk är mer måna om att vända på varje krona och nypriserna till följd av kronfallet gått markant upp, ökar potentialen för begagnatmarknaden. En ökad efterfrågan på begagnade objekt driver upp priserna. Svårare än så är det inte.

Sen är det självfallet att priserna ökar ju närmare säsongen man kommer. Vårpriser är inte höstpriser.

*/ ?>
Nyheter
Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Back