Dyr försäkringspremie!

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Trångsund
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
Tänkte bara dela med mig av lite historia kring det här med dyra försäkringspremier.

Ägde en ny Katana säsongen 1983(gör igen), köpte den på REA hos Lelles Vanadisvägen hösten -82. Dom hade kostat 42500:-(och kostar fortfarande, minst:D ) men dom sista 82:orna sänktes till 39900:-. Har ju alltid haft för mig att jag redan på den tiden betalade en hel förmögenhet i f-premie. Hittade ett gammalt försäkringsbrev häromdagen då jag letade efter lite andra handlingar. Betalade då 17856:- hel/hel i Skandia, inte långt ifrån halva hojens inköpspris. Omräknat till dagens penningvärde så var dyrt redan då! Nu hade man ju inte hojen påställd mer än den tid man körde och resterande delen av året var det garageförsäkring som gällde, men så görs det kanske fortfarande? Vet ju inte riktigt vad ni betalar för era sporthojar idag utan en massa rykten om att det är sååå dyyyrt. Vilket det säkert är också men som ni ser så var åtminståne den biten inte bättre förr.


/Uffe
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top