Katana org
rakish form and super performance
Tänkte bara dela med mig av lite historia kring det här med dyra försäkringspremier.
Ägde en ny Katana säsongen 1983(gör igen), köpte den på REA hos Lelles Vanadisvägen hösten -82. Dom hade kostat 42500:-(och kostar fortfarande, minst
) men dom sista 82
rna sänktes till 39900:-. Har ju alltid haft för mig att jag redan på den tiden betalade en hel förmögenhet i f-premie. Hittade ett gammalt försäkringsbrev häromdagen då jag letade efter lite andra handlingar. Betalade då 17856:- hel/hel i Skandia, inte långt ifrån halva hojens inköpspris. Omräknat till dagens penningvärde så var dyrt redan då! Nu hade man ju inte hojen påställd mer än den tid man körde och resterande delen av året var det garageförsäkring som gällde, men så görs det kanske fortfarande? Vet ju inte riktigt vad ni betalar för era sporthojar idag utan en massa rykten om att det är sååå dyyyrt. Vilket det säkert är också men som ni ser så var åtminståne den biten inte bättre förr.
/Uffe
Ägde en ny Katana säsongen 1983(gör igen), köpte den på REA hos Lelles Vanadisvägen hösten -82. Dom hade kostat 42500:-(och kostar fortfarande, minst
/Uffe