Dyr, dyrare, dyrast...?

beror väl på vad du ska ha d till jag använde "billiga" skyddet under min kamsports tid och aldrig fått ngn skada,, men man har ju skydd osv på sig.
brukar ju heta,, man får vad man betalar för. :)

Tandskydd

Ger man mer än 50:- är man lurad. Det är en plastbit som skall hindra tänderna att slå ihop. Ett för 45 dög bra för 5 år av amerikansk fotboll.

Det måste ju va ett skämt eller något. 800:- för ett tandskydd e ju bara alldeles för löjligt.

Rek pris; 950:- :D
Man kan gjuta tandskydd hos tandläkaren också, 1500 går det lös på har jag för mig.

Men som några redan sagt, allt över 50:- är lite väl mycket
Den lokala sportbutikens duger nog utmärkt

Hehe, för 150 pix på billighetssidan får man ett med smak... vilket låter oerhört ghey:D

Ja så här ligger det till inget av dom skydden är av proffisionel kvalite, endast sådana som göres av tandtekniker av så kallad playsafe modell är dom enda som är godkända av internationela idrottsförbundet sen vad man väljer är vad man tycker tänderna är värda.
Spelar du juniorhockey gäller inte försäkring utan playsafe skydd, tror till och med att du inte får spela utan. men i mc världen behöver man kanske inte den värsta modellen av playsafe skydd dom finns nämligen i 3 kategorier, var av jag tillverkar dom för 1000:-.

Alla dom skydd som annonseras här är inte formgjutna efter dina egna tänder vilket gör att passformrn aldrig kan bli som ett playsafe skydd för det tillverkas efter dina egna tänder och det passar bara den person det är gjort till :) sådant använder jag :)

Har lirat med tandskydd från stadium för 50 spänn. Har hållt hitills i 5år i boxningen

Alla dom skydd som annonseras här är inte formgjutna efter dina egna tänder vilket gör att passformrn aldrig kan bli som ett playsafe skydd för det tillverkas efter dina egna tänder och det passar bara den person det är gjort till :) sådant använder jag :)

Hur gör du då när polaren glömt sitt när ni kommer fram till banan? Då kan han ju inte låna av dig..:död

:1pajas

Är man så jävla korkad så man glömer utrustningen får vi andra stå och skratta åt vederbörande..
:)

Hur gör du då när polaren glömt sitt när ni kommer fram till banan? Då kan han ju inte låna av dig..:död

:1pajas

Hehe, för 150 pix på billighetssidan får man ett med smak... vilket låter oerhört ghey:D

hahaha :hihi
"åh vilken smak ska ja ha på mitt tandskydd" de låter inte rätt :va

och hur får dom smaken att vara? måste vara som ett extra tuggummi ju typ :va:rolleyes:

edit:
"Glöm tuggumin! mint tandskydd är här! bli en måns möller imatör du också!"
936741018.jpg

Last edited:
Vad har tandskydd och Roadracing med varandra att göra...?

De med smak är riktigt najs, känns fräschare på något sätt. Mint. Trodde det var ett skämt först men testa och gillar det.

Ang priser är de allra billigaste lite väl plastiga men om man köper ett för ca 100-150:- får man ett som är lite med mjukare och i mina ögon skönare. Men sen är det nog stopp på vinsten.

Nyheter
Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna