Dynorun sida?

Jerka E skrev:
Nån som vet nån bra sida med dynoruns samt tips om Dynokitning?

Du skall inte ha nåt Dynokit på en gammal GSX, du skall ha Mikuni RS36!
 
gixxer_1255 skrev:
Du skall inte ha nåt Dynokit på en gammal GSX, du skall ha Mikuni RS36!

Mikuni roundslide 33'or passar ännu bättre. Originalinsuget är ju bara 32 mm på GSX-topparna. RS36'orna gör bara att den blir lite mer svårkörd.
 
Well, här på hjälpforumet är det nog knappast någon som säljer förgasare. Möjligen i "Köpes/Säljes" forumet. :D
 
andersbrink skrev:
Well, här på hjälpforumet är det nog knappast någon som säljer förgasare. Möjligen i "Köpes/Säljes" forumet. :D
Jag har sökt med ljus å lyckta efter Rs36or men icke!Därför ska kitta originalarna tills jag hittar några 36or till vettigt pris. :D
 
Last edited:
Jerka E skrev:
Jag har sökt med ljus å lyckta efter Rs36or men icke!Därför ska kitta originalarna tills jag hittar några 36or till vettigt pris. :D

Du behöver inte kitta originalarna. Ett Dynojet-kit gör varken bu eller bä för din motoreffekt, egentligen. Vad du vill göra är att ställa in dina originalförgasare så att du får ut mest effekt, det gör du på en Dynobänk. Dyno-operatören byter då huvudmunstycken tills du får max effekt. Vill du har lite fetare mellanregister, höj då bara trottelnålen genom att sänka C-clipset ett eller två snäpp. Har du inget ställdbart C-clips på trottelnålen - montera en liten M3 bricka under trottelnålen för att justera nålhöjden.

Dvs, lägg pengarna på en riktig bänkning istället för ett Dynocrap-kit. Det blir t.o.m. billigare!

http://www.ncracing.com/ är billiga på att bänka hojar. Dom är inga duvungar utan trimmar själv sin turbohojar som dom kör med i dragracingklassen Pro Street Bike. Dom köpte Dynobänken för två månader sen så dom behöver alla uppdrag dom kan få - eftersom de än så länge är så pass okända på den marknaden.
 
Tackar!Jag har haft på känn att dynokitten inte e värda pengarna. Jag har original 125 munstycken,hur mkt ska jag gå upp tycker du?Det sitter ett helsystem på+K&N i burken.Jag tänker nog byta munstycken själv å åka å bänka den sen.Eller?
andersbrink skrev:
Du behöver inte kitta originalarna. Ett Dynojet-kit gör varken bu eller bä för din motoreffekt, egentligen. Vad du vill göra är att ställa in dina originalförgasare så att du får ut mest effekt, det gör du på en Dynobänk. Dyno-operatören byter då huvudmunstycken tills du får max effekt. Vill du har lite fetare mellanregister, höj då bara trottelnålen genom att sänka C-clipset ett eller två snäpp. Har du inget ställdbart C-clips på trottelnålen - montera en liten M3 bricka under trottelnålen för att justera nålhöjden.

Dvs, lägg pengarna på en riktig bänkning istället för ett Dynocrap-kit. Det blir t.o.m. billigare!

http://www.ncracing.com/ är billiga på att bänka hojar. Dom är inga duvungar utan trimmar själv sin turbohojar som dom kör med i dragracingklassen Pro Street Bike. Dom köpte Dynobänken för två månader sen så dom behöver alla uppdrag dom kan få - eftersom de än så länge är så pass okända på den marknaden.
 
Låt den som bänkar bestycka om förgasarna. Jag skulle hellre ha använt originalluftfiltret eftersom originalförgasarna är designade för just det insugsmotstånd som den filtertypen åstadkommer. Oftast är originalförgasarna väldigt fett bestyckade från fabrik så det är inte helt omöjligt att 125 är det som är den optimala storleken.
 
Nyheter

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Back
Top