dynojets i sthlm, vilka är bäst ?

• Thread starter Thread starter DwD
  • Start date Start date

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
skall dyno testa/ställa in hojjen, vilka ställen i stan finns det? finns det bättre eller sämre?, :va :fyllisar

Nån här hade bänkat på MC Varuhuset och var nöjd, verkar inte vara så dyrt heller. Ska bänka där själv i dagarna iallafall.

oki,får väl svänga förbi dom å bänka/justering av hojjen så att den går perfekt, :tummenupp

nån som har haft problem med garantin(utnjyttjande av den) om man har bänkat hojjen och bytt fugge/avgassystem :va

AVAMC, är det någon som har varit där, är det någon ide, vet ju att verkstaden har lite dåligt rykte :va

DwD skrev:
oki,får väl svänga förbi dom å bänka/justering av hojjen så att den går perfekt, :tummenupp
Jag har goda erfarenheter till MC-Varuhuset och deras service.
Helt okej.
Och inte speciellt dyrt heller.
Är mycket nöjd med justeringarena på hojen som dom gjorde.
*tummen upp*

Bromsad hos AVA.

DwD skrev:
AVAMC, är det någon som har varit där, är det någon ide, vet ju att verkstaden har lite dåligt rykte :va

Jag bänkade min hos AVA MC. Jag passade på i vintras när dom hade halva priset på arbetet. :tummenupp Det negativa var att man inte fick va me... Jag är lite alergisk till att låta någon fingra på grejjorna utan att man vet vad vederbörande gjort.. Man skyllde på att man inte hade någon försäkring om det skulle hända något... typ att hojen skulle explodera..? :brinnerup Sedan fick jag faktiskt ringa ett par gånger för att dom skulle börja med hojen... Tur att det inte var sässong just då. :kocko

Jag anser dock att jobbet blev bra utfört. Givetvis kan man ju stå åtskilliga timmar för några extra tiondels Hk, men då kostar det ju lite mer.. :fakta

Jag bytte lite grejjor i vintras, och motorn gick inte riktigt bra med inställningen från förra året.. :näsblod
Det jag gjort i vinter är att ta bort luftburken och sätta dit ett tokstort K&N filter. Jag har en Mikuni TMR40 förgasare samt ett Sebring helsystem som satt på redan förra året.

Sedan kan man ju alltid fråga sig vilken bänk som anger KORREKTA/ÄRLIGA Hk... Det går inte att jämföra bromspapper mellan olika verkstäder och tro att förhållandet mellan effekterna verkligen är som det står på papprena... :ajjabajja
Ska man jämföra så är det till att bromsa i samma bänk, och helst samma dag då det kan skilja beroende på temperatur, luftfuktighet mm. -Trots att man kör med sk korrigering av bänken..

Det viktigaste är ju trots allt att motorn är korrekt injusterad! :yoparty

Mvh Jugge.

Nejvbie skrev:
Vad ligger priset på ungefär?

Jag betalade 940:- för bänkningen och 2 munstycken. :tummenupp Men då ska nämnas att det var 50% på arbetskostnaden (lågsässong). :banana

Så 1800:- för arbetskostnaden utan rabatt. :D

Mvh Jugge.

Bifogat

• Duke Dyno.JPG
    Duke Dyno.JPG
    135.2 KB · Visningar: 83
Har plöjt ner ca 20 tegel i motorn men ej brytt mig om en dynorun, kan det vara värt det?

Helt klart!
Om du inte redan är "GUD" på att fin justera din motor så tycker jag absolut att det är värt det.
Jag känner skillnaden mellan före och efter.
Men det kommer ju skillja från hoj till hoj förståss.

Ångrar inte att jag bänkade iaf.
Skiter i siffrorna (läs har stor snopp redan) för det är motorns gång jag vill ha optimerad.
Jag betalade runt 1300:- för jobbet hos MCvaruhuset inkl mtrl.

Jugge_c skrev:
Jag bänkade min hos AVA MC. Jag passade på i vintras när dom hade halva priset på arbetet. :tummenupp Det negativa var att man inte fick va me... Jag är lite alergisk till att låta någon fingra på grejjorna utan att man vet vad vederbörande gjort.. Man skyllde på att man inte hade någon försäkring om det skulle hända något... typ att hojen skulle explodera..? :brinnerup Sedan fick jag faktiskt ringa ett par gånger för att dom skulle börja med hojen... Tur att det inte var sässong just då. :kocko

Jag har alltid mekat själv och sedan bara överlåtit bänkkörningen åt killen på firman (Cycle Center). Då betalar jag för bänktiden enbart (800:- för en timme). Inget snack om att inte få vara med under bänkningen m.m. Är det min hoj, så vill jag veta exakt hur saker är inställt.

TomK skrev:
Jag har alltid mekat själv och sedan bara överlåtit bänkkörningen åt killen på firman (Cycle Center). Då betalar jag för bänktiden enbart (800:- för en timme). Inget snack om att inte få vara med under bänkningen m.m. Är det min hoj, så vill jag veta exakt hur saker är inställt.

Så ska det låta! :nicka
Jag vet IOFS hur den är inställd, men man vill ju ändå vara med! :gnissla Enda anledningen till att AVA fick pilla själv var för att dom tog 350:- / timmen. Det var ju trots allt "bara" en förgasarinställning.... Utöver det fick jag betala 40:- för 2 extra huvudmunstycken, så jag har och byta med.. Inga ockerpriser på det i alla fall. :tummenupp

Mvh Jugge.

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back