fazerfun
Gudomlig sporthojare
Jag lutar åt att slå till på en GSXR 1100 -86 med Dynojetkit, KN-filter och högeffektständspolar. Efter att ha läst en del inlägg i ämnet här på SH är jag direkt
över att det sitter Dynojet på men har iaf beslutat mig för att inte låta mig avskräckas i första taget.
1) Kan det vara vettigt att bänka hojen för att se prestandan? Slitna nålar, trottlar, munstycken borde väl rimligen märkas i effekttapp eller??. Motorn går kalas men bluddrar en aning på tomgång. Handlaren säger att det har med tomgångsinställningen att göra men det skulle ju lika gärna kunna vara att Dynojetgrejorna har gjort sitt?
2) Hur mkt effekt kan man förvänta sig av en såpass gammal hoj? Alla 130 hästarna är väl inte fullt lika ystra men vad är rimligt?
Mkt tacksam för all input
över att det sitter Dynojet på men har iaf beslutat mig för att inte låta mig avskräckas i första taget.1) Kan det vara vettigt att bänka hojen för att se prestandan? Slitna nålar, trottlar, munstycken borde väl rimligen märkas i effekttapp eller??. Motorn går kalas men bluddrar en aning på tomgång. Handlaren säger att det har med tomgångsinställningen att göra men det skulle ju lika gärna kunna vara att Dynojetgrejorna har gjort sitt?
2) Hur mkt effekt kan man förvänta sig av en såpass gammal hoj? Alla 130 hästarna är väl inte fullt lika ystra men vad är rimligt?
Mkt tacksam för all input