dynojet

Har du bytt ljuddämpare och luftfilter så kanske det är ide att kolla så den får rätt bränsle/luftblandning. Då kan det kanske behövas andra nålar och munstycken, men å andra sidan säger ju en del att det går att åstadkomma samma sak med orginaldelarna så.
 
kolla andra trådar i ämnet...det finns hur många som helst. Är själv grymt skeptisk till Dynojets fuggegodis. De positiva effekterna av tex bättre gasrespons är inte sällan övergående eftersom Dynojetkomponenterna slits ned snabbare än originalgrejorna. Har två polare (Kawa ZRX 1200 -01 resp VTR Firestorm -99) som var tvungna att slita bort prylarna efter ca 1000 mil eftersom hojarna gick som skit. I båda fallen var nålar, nålsäten och trottlar onormalt slitna.
 
Långa farbron skrev:
Orginal munstycken brukar gå att beställa för en liten peng.

Skulle tro att du kommer undan med 40-70 kr per munstycke.
Det är billigare än så. 15-25spänn. :) :tummenupp
 
Det finns bara ett sätt att få hojen rätt bestyckad för maximal effekt - om det är det du är ute efter. Att bänka hojen och låt bänkoperatören byta munstyckesstorlekarna (av originaltyp) åt dig. Installera inte något "magiskt" kit som inte tillför någonting på förgasarmotorer. Med bränsleinsprutning är det en annan femma.

Sök på "dynojet" på SH så vet du varför du inte ska köpa ett Dynocrap-kit.
 
andersbrink skrev:
Det finns bara ett sätt att få hojen rätt bestyckad för maximal effekt - om det är det du är ute efter. Att bänka hojen och låt bänkoperatören byta munstyckesstorlekarna (av originaltyp) åt dig. Installera inte något "magiskt" kit som inte tillför någonting på förgasarmotorer. Med bränsleinsprutning är det en annan femma.

Sök på "dynojet" på SH så vet du varför du inte ska köpa ett Dynocrap-kit.

Passar på att fråga om det stämmer, att piratmunstycken har dålig tolerans? :va
 
har läst igenom de här trådarna som finns nu, hmm känner mig lite smådum men jag vet fortfarande inte vad en dynojet är... :9 så gärna lite info om någon har tid, tack :)
 
dronkers skrev:
har läst igenom de här trådarna som finns nu, hmm känner mig lite smådum men jag vet fortfarande inte vad en dynojet är... :9 så gärna lite info om någon har tid, tack :)

Ett Dynojet-kit till en förgasarhoj är munstycken och trottelnålar (och i vissa fall även luftfilter) som är dyra specialtillverkade saker av Dynojet. Ett original Mikuni-munstycke är billigare än ett Dynojet-munstycke. Vad Dynojet gör med förgasarkit är att "uppfinna hjulet på nytt och sälja det dyrt".

Genom att bänka hojen (som man även ska göra med Dynojet-kit) och använda originalprylarna blir det billigare men bättre. Förgasarkit från Dynojet är så nära humbug, bluff & båg som man bara kan komma.

Det Dynojet gör genom att sälja förgasarkit är att att sälja onödiga prylar pga köparens okunskap.
 
andersbrink skrev:
Ett Dynojet-kit till en förgasarhoj är munstycken och trottelnålar (och i vissa fall även luftfilter) som är dyra specialtillverkade saker av Dynojet. Ett original Mikuni-munstycke är billigare än ett Dynojet-munstycke. Vad Dynojet gör med förgasarkit är att "uppfinna hjulet på nytt och sälja det dyrt".

Genom att bänka hojen (som man även ska göra med Dynojet-kit) och använda originalprylarna blir det billigare men bättre. Förgasarkit från Dynojet är så nära humbug, bluff & båg som man bara kan komma.

Det Dynojet gör genom att sälja förgasarkit är att att sälja onödiga prylar pga köparens okunskap.
aha, så reklamen de gjorde på den där sidan var bara båg ? jag började faktist tro på dem.. : / tur att du berättade att det var "båg", tack, tack!
 
dronkers skrev:
aha, så reklamen de gjorde på den där sidan var bara båg ? jag började faktist tro på dem.. : / tur att du berättade att det var "båg", tack, tack!

Sök på Dynojet på SH och ta reda på vilka personer det är som är positiva respektive negativa till Dynojets förgasarkit och undersök sen vad de personerna verkar ha för slags mekaniskt/tekniskt kunnande.
 
andersbrink skrev:
Sök på Dynojet på SH och ta reda på vilka personer det är som är positiva respektive negativa till Dynojets förgasarkit och undersök sen vad de personerna verkar ha för slags mekaniskt/tekniskt kunnande.
ska bli.
 
Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Back
Top