enchanter skrev:
2664031 Men vad ger det för extra prestanda ökning om man jämför med "vanliga" munstycken?
I princip ingen. Iaf inte om vi bara talar toppeffekt som bestäms i huvudsak av huvudmuntycket.
Snarare HUR kraften levereras, OCH att den höjs mer på låg och mellan, då det ju blir fråga om annat utseende på nålar, kanske andra fjädrar, och även nya lågfartsmunstycken.
En bänkoperatör kan ju bara fiddla med det han har, och det är oftast huvudmunstycken.
Har man tur har de även lågfart. De seriösa har det.
Sen får de ju höja originalnålarna, och där är man ju fast i den utformning de har.
Så ja - ett KIT kan i vissa fall vara mer optimalt, då de är framlaborerade under längre tid än vad en bänkoperatör kan offra på en enskild hoj.
Brasklapp: Kit:en är ofta optimerade mot vanligt "bonntrim" d.v.s luftfilterbyte och ett i bästa fall helsystem.
Där stannar hästkraftsdrömmen för de flesta.
så ska du trimma seriöst, kan du glömma kiten i alla fall, då du skall långt förbi även deras förmåga att leverera sås.
Med detta inte sagt att en bänkoperatör kan få din hoj att gå perfekt. Det får de oftast till. Iaf de seriösa jag känner till.
Men som sagt deras "verktyg" begränsas av fasta munstycksstorlekar, originalnålar osv samt TID, varför bränsleavstämningen kan sicksacka lite runt idealkurvan. Särskilt i övergångarna mellande olika arbetsområdena hos de olika munstyckena.
Men men... vad gör det om hundra år? Man lägger sig lite på den fetare sidan av blandnigen och är happy ändå.
Voilá slutet gott, allting gott
stbi00 skrev:
2666897 Har kollat lite runt nu och som jag förstår så dom nålarna som ska monteras i min ska vara hårdare än orginalet.
Dom sa även att beroende på vilken hoj som man hade så var det olika tiper av nålar men till min så var det hårdare än orginal..
Polaren hade Dynojet och det funkade skitbra, nålarna höll längre än vad orginalen gjorde.
Fan man blir ju inte riktigt klok på det. Man hör så mycket olika från alla håll och kanter.
//Stefan
Dynojet KAN ju ha lärt sig läxan...
Men hittills har det varit skit.