Dynojet ??? Vad gör den ??

Du har vad som benämns ett "Steg 1 kit" monterat. Kallas också "Luft och Buller".
Ett slip on och en powercommander med en map för insprutningen. Kan ibland också vara ett öppnare luftfilter. Det är i min mening inte att trimma motorn för mer effekt, man öppnar bara dörrarna för att släppa ut de hästar som redan finns i motorn.
Mapningen I PC3:an kan ju antingen vara en standardmap som levereras från Dynojet eller så är den körd i en dynojetbänk där man skapar en individuell map för just din motor, ditt luftfilter och ditt avgassystem. I regel ganska meningslöst med ett tyst slip-on som jag antar har en DB-killer monterad? Stadnardmapen funkar i regel ganska bra.

Däremot är en individuell map absolut ett måste om man monterar helsystem och kanske seriösare grejer som portning, höja kompet, kamaxlar och höja varvtalet. Just Bandit 1250 går ju att trimma herrejösses om man vill :)
Jag är ganska nöjd med den effekt som redan finns där :). Alltihopa satt på när jag köpte hojen, och det måste vara någon tidigare ägare som gjort den här modifieringen. Originaldämparen följde med, men den senaste ägaren före mig använde aldrig den. Med tanke på ljudnivån så sitter det sannolikt en db-killer där, jag har inte undersökt detta.

Menar du att den här modifieringen är lite meningslös och att jag skulle kunna plocka bort den? Jag antar att det bara är att koppla bort kontaktdonen och återansluta originalkablarna som borde ligga där nånstans.
Ger det ingen extraeffekt eller något annat positivt tillskott så känns det lite meninslöst med icke-originalprylar. Dessutom bluddrar den en del när man släpper av på gasen, det känns som det slipller ut lite oförbränd bensin där.

Jag är ganska nöjd med den effekt som redan finns där :). Alltihopa satt på när jag köpte hojen, och det måste vara någon tidigare ägare som gjort den här modifieringen. Originaldämparen följde med, men den senaste ägaren före mig använde aldrig den. Med tanke på ljudnivån så sitter det sannolikt en db-killer där, jag har inte undersökt detta.

Menar du att den här modifieringen är lite meningslös och att jag skulle kunna plocka bort den? Jag antar att det bara är att koppla bort kontaktdonen och återansluta originalkablarna som borde ligga där nånstans.
Ger det ingen extraeffekt eller något annat positivt tillskott så känns det lite meninslöst med icke-originalprylar. Dessutom bluddrar den en del när man släpper av på gasen, det känns som det slipller ut lite oförbränd bensin där.
Du kan testa att bara koppla ur den men den kommer förmodligen att få lite sämre gassvar.. Den går troligtvis bättre än original med PC3 även om det inte är någon jätteskillnad. Vad du kan göra är att köra den i bänk med en lambdasond och en duktik tekniker så kan vederbörande förmodligen få bort bluddrandet och kanske fintuna fram ytterligare någon hästkraft...

Bluddrar, smäller och skjuter på avslag brukar bero på pair-systemet. Det är lika illa original fast bättre dämpat. Sök. Lätt avlägsnat.

Nyheter
Eldrivna Honda WN7

Honda WN7 Honda har pres...

Stark Varg EX, en smygande ninja!

Nu har jag och Varg EX hunn...

BMW presenterar Vision CE

I samband med IAA Mobility ...

Honda lanserar elmotorcykeln WN7

Honda har presenterat eldri...

Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE