Dynojet ??? Vad gör den ??

J-Rock

Hell Yeah !!!
Gick med
6 May 2003
Hoj
Honda CB1000RA
Jag har aldirg riktigt fatta vad en dynojet gör.....är la nått med tändningen eller ???

:hej

re

dynojet är ett märke men det har blivit poppis att säga att hojen är dynojettad= ombestyckad i förgasaren oftast är det nya nål/ar och eller nya munstycken. det är väll ungefär vad "dynojet" är.
Rätta mig om jag har fel.

Stämmer så bra så. Det är ett kit med förgasardelar som ökar flödet in till motorn för att kompensera för ett öppnare avgassystem.
En hög med mustycken och nålar alltså, tillverkat av Dynojet.

asså,

jaha......så dynojet är alltså en tillverkare......okej, inget med tändningen då......bara lite grejer till förgasre och sånt då ??? Så det finns inte till hojar med insprutingen då ???

re

jo men då är det en powercommander tillverkas av dynojet finns liknande av andra fabrikat. powercommandern ändrar eller lurar org insprutningssystemet äh orkar inte förklara allt det finns info på www.dynojet.com hur som helst e powercommandern jävligt bra åtminstone till min hoj :D

Dynojet är en tillverkare, men de tillverkar också "kit" till insprutningshojar, så kallade Powercommanders. Kan jämföras med trimchip för bilar, ungefär. :)

Edit: bättre sent än aldrig.

McB skrev:
Dynojet är en tillverkare, men de tillverkar också "kit" till insprutningshojar, så kallade Powercommanders. Kan jämföras med trimchip för bilar, ungefär. :)

Edit: bättre sent än aldrig.

Som flickan sa :rolleyes:

Vad kostar det att dynojeta hojen? +skall man ha helsystem och sportfilter för att det skall ge nämnvärd effekt? Vad ger det i % ?

surfa in på www.dynojet.nu o kolla lite grafer själv vetja...

KN filter eller liknande ger mer luft vilket gör att man måste ha större mainjets -> mer soppa, mer allt .. kan bli krångligt att justera... Bike i Trollhättan körde en VTR Firestorm i bänk under 6 timmar utan att lyckas få till det med KN filter... själv fick jag till det efter lite olika tester och FETT stora main jets... standard är 178 och när man fick dit 200 munstycken så gick den OK ...

//håkan

Ett Dynojetkit (inte Power Commander) tillför inget mervärde till din hoj. Det du åstadkommer med ett Dynojet-kit kan du göra 10 ggr billigare med andra storlekar originalmunstyckena.

Oftast räcker det med att justera trottelnålarna fetare och byta till ett snäpp större på huvudmunstycket när du har monterat ett flåsigare avgassystem. Lägg pengarna på en körning i Dynobänk istället.

Kan bara instämma med föregående talare. Det enda Dynojet gjorde för mig var ett stort hål i plånboken. Om det blir en dramatisk skillnad och hojen i övrigt är likadan som innan monteringen var nog hojen fel bestyckad från början.

cool_lilja skrev:
Jag har aldirg riktigt fatta vad en dynojet gör.....är la nått med tändningen eller ???

:hej

Den gör ingeting :fakta :confused: (nästan)

Håller man fullgas så flyger trottlarna upp men sedan kan dom börja sjunka litegrann så att det inte riktigt blir fullgas så
ofta byter man också trottelfjädrar och ökar storleken på vakumhålen i trottlarna med dynojetkittet, gassvaret blir snabbare också (på endel hojar)

OBS, Min gsx-r 1100 blev grym med steg 3satsen men på YZF,n känndes inte ett piss, gissar att förgasarna fungerar bättre orginal ju nyare hoj du har

Kan bara hålla med Brink.. Dynojet gör inget som du inte kan göra själv med mycket billigare grejer.

Det sitter en box som det står Dynojet Power Commander III på under sadeln på min Bandit 1250 SA, och det sidder dessutom dynojet-dekaler på sidorna. Den har dessutom ett förhållandevis tyst LeoVince SBK slip-on. Kan det eventuellt finnas ett samband ?
Jag tycker att den är aningen törstig, ca 0.7l/mil, kan den boxen vara orsaken? Motorn är iofs grymt råstark, så jag klagar inte.

Det sitter en box som det står Dynojet Power Commander III på under sadeln på min Bandit 1250 SA, och det sidder dessutom dynojet-dekaler på sidorna. Den har dessutom ett förhållandevis tyst LeoVince SBK slip-on. Kan det eventuellt finnas ett samband ?
Jag tycker att den är aningen törstig, ca 0.7l/mil, kan den boxen vara orsaken? Motorn är iofs grymt råstark, så jag klagar inte.
Du har vad som benämns ett "Steg 1 kit" monterat. Kallas också "Luft och Buller".
Ett slip on och en powercommander med en map för insprutningen. Kan ibland också vara ett öppnare luftfilter. Det är i min mening inte att trimma motorn för mer effekt, man öppnar bara dörrarna för att släppa ut de hästar som redan finns i motorn.
Mapningen I PC3:an kan ju antingen vara en standardmap som levereras från Dynojet eller så är den körd i en dynojetbänk där man skapar en individuell map för just din motor, ditt luftfilter och ditt avgassystem. I regel ganska meningslöst med ett tyst slip-on som jag antar har en DB-killer monterad? Stadnardmapen funkar i regel ganska bra.

Däremot är en individuell map absolut ett måste om man monterar helsystem och kanske seriösare grejer som portning, höja kompet, kamaxlar och höja varvtalet. Just Bandit 1250 går ju att trimma herrejösses om man vill :)

Nyheter
Eldrivna Honda WN7

Honda WN7 Honda har pres...

Stark Varg EX, en smygande ninja!

Nu har jag och Varg EX hunn...

BMW presenterar Vision CE

I samband med IAA Mobility ...

Honda lanserar elmotorcykeln WN7

Honda har presenterat eldri...

Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE