Dyno skit....

Arctic#1

www.saltdalmc.com
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
Kawasaki Zx6R
Har dyno skit monterat på hojen ( førra agaren ) efter å ha lest 100 inlagg om hur dårligt det ar lurar jag på hur mycket det skulle kosta at bygga tilbaka til original?? och vilka delar som ar bytta?

Nar jag kollar stiften ser dom lite svarta ut men hojen går rent! Luftfiltret ar rengjort och inoljat det ar monterat en leo vince slip on om det har nån betydelse

Dyno har jag inte tilgång til har var jag bor och original delarna finns inte!.

Hojen ar den i min avatar :) :) :) :)

Om den går som den ska finns väl ingen anledning att göra nåt?

Annars kan jag tala om att originaldelar till två förgasare kostar mer än ett Dyno-kit...

Jåke skrev:
Annars kan jag tala om att originaldelar till två förgasare kostar mer än ett Dyno-kit...

Nej nej. Vanliga munstycken kostar 20-30:- st och man behöver ett till varje förgasare.

Qwerty skrev:
Nej nej. Vanliga munstycken kostar 20-30:- st och man behöver ett till varje förgasare.

Precis...det du gör med dynojet kan du göra med org grejer oxå. Fast billigare :tummenupp

Qwerty skrev:
Munstyckena ja....men om dynojet:en slitit ut förgasarna så man måste byta handlar det om nålar och emulsionsrör åxå :död

Ar det nogon som monterat et dyno jet kit på en kawasaki zx 6 R och vet vad som ar bytt i forgasarna? ar det bara dysorna eller? har sett några forgasare som det ar borrat i trottlarna men det ar inte alla?. eller annu battre nogon som bankat sin ninja med slip on och vet vikka delar som måste bytas?

Jåke skrev:
Om den går som den ska finns väl ingen anledning att göra nåt?

Det ar nog fyra gasare under tanken :tummenupp

Dynojetkit

Arctic#1 skrev:
Ar det nogon som monterat et dyno jet kit på en kawasaki zx 6 R och vet vad som ar bytt i forgasarna? ar det bara dysorna eller? har sett några forgasare som det ar borrat i trottlarna men det ar inte alla?. eller annu battre nogon som bankat sin ninja med slip on och vet vikka delar som måste bytas?
Har dynojet-kittat en fzr 1000 och Ninja zx9r.
Och båda har blivit bra mycket piggare av det.
För att se vad som är bytt på din kan du gå in på www.dynojet.com
där står det vad som ska bytas.
På zx9r:en som jag köpte jettad var det bytt huvudmunstycke,nålar och extra brickor på nålarna för att styva upp fjädern inte bytta fjädrar som det kan vara på en del mc.Gick väldigt bra och bänkad till 134 bakhjulshk.
Men den var lite slö på gasresponsen???Jag plockade isär och kollade bestyckningen,och fick se att de som monterat kittet inte borrat trottlarna vilket det står i instruktionerna att man ska,annars får man inte ut full effekt av kittet.Borrade och nu svarar den rappt på gasen som den ska..
Dynojet kitt är bra om man följer monteringsanvisningarna.... :tummenupp
Dynoskit???????ja,kanske om man inte gör som man ska.
Jag har naturligtvis monterat kn-filter och termigioni slipon också.

Rottis skrev:
Dynojet kitt är bra om man följer monteringsanvisningarna.... :tummenupp
Dynoskit???????ja,kanske om man inte gör som man ska.

Dynojet, 1500 spänn.
Originalmunstycken i annan storlek, 100 spänn.

Skillnad i pris, 1400 spänn. Skillnad i effekt, noll hästkrafter.

Mellanskillnaden räcker till 20 liter Biltema MC racing-olja eller 9 liter Motul MC racing-olja.

Jag tror inte den går sämmre, det vi har snackat om är priskillnaden kontra funktionen som andersbrink skriver ovan.
Är den bara justerad ordentligt med dina dynojetgrejor så går den säkert ok.

Det är en skrytgrej med häftigt namn och stor reklamuoppbackning, men den är inte värdelös på det sättet, bara det tat folk inte vet att man kan få det hela lika bra eller bättre med standardgrejor.

Kontra att man får hojen bänkad och inställd medan man kan gå och handla i stan . Kontra att det inte funkade första gången och då körde företaget 14 mil (!) med släp och hämtade hojen för att bänka den igen, sen gick den bättre .

Kontra effektökning på 13.4% !

KONTRA :arsele

Har ju iofs inte kjøpt prylarna sjalv, har bara hørt på folk har på forumet som sager det ar skit...ska kolla upp på dynojets hemsida och kolla vad som ar gjort innuti forgasarna senare i vår nar jag gjør service på hojen..tackar!.

Har nu varit och kollat på dynojets hemsida och det verkar som at det som ar bytt ar nålarna och huvud dysorna, det ar inte borrat eller nåt sånt i dom. Sen så ar en sortes plombering borrat bort och blandings skruven justerat..

Min fråga ar då : hur mycket kan det kosta at kjøpa 4 nålar och 4 dysor? och vad ar det som sliter på forgasarna nar man kjør med dyno jet??..fann beskrivelse på hur kitet ska injusteras så det ska iaf kollas......

Last edited:
När jag köpte Slip-on på Bike i Trollhättan till min ZX9-R -01 fick jag rådet att inte montera Dynojet-kit på den. Anledningen var enligt killen jag pratade med att man förstörde emulsionsrören (om jag kommer ihåg rätt) i förgasarna med resultat att den börjar gå dåligt efter ett tag. Vanlig bänkjustering med originalmunstycken var hans rekommendation. (om jag kommer ihåg rätt)

OBS!! det här gällde bara Kawasaki och inte några andra fabrikat. Alla som åker andra märken behöver inte kännas sig oroliga efter vad jag kunde förstå.

Palmas skrev:
När jag köpte Slip-on på Bike i Trollhättan till min ZX9-R -01 fick jag rådet att inte montera Dynojet-kit på den. Anledningen var enligt killen jag pratade med att man förstörde emulsionsrören (om jag kommer ihåg rätt) i förgasarna med resultat att den börjar gå dåligt efter ett tag. Vanlig bänkjustering med originalmunstycken var hans rekommendation. (om jag kommer ihåg rätt)

OBS!! det här gällde bara Kawasaki och inte några andra fabrikat. Alla som åker andra märken behöver inte kännas sig oroliga efter vad jag kunde förstå.

Jag fattar inte varfør dom ska slitas om det ar bara nålar och dysor som ar bytta?.

Arctic#1 skrev:
Jag fattar inte varfør dom ska slitas om det ar bara nålar och dysor som ar bytta?.
Ärligt talat så vet inte jag heller. Jag fick rekommendationen från dem att inte dynojetta av denna orsak och har därför inte satt mig in i exakt vad ett dyno-jet kit innehåller. Dock så skruvar dom i cyklar rätt mycket och har, gissar jag, sett att det här är resultatet av ett dyno-jet kit. Du skulle ju alltid kunna ringa dit och fråga så får du mer direkta och rätta svar.

Ok det blir at ringa handlaren och få et pris på delarna då..kitet blev monterat nar hojen va innne på rep efter en kasko skada i 2003 så den har inte gått så mycket med det ca 1000mil eller så...

agneman skrev:
Kontra att man får hojen bänkad och inställd medan man kan gå och handla i stan . Kontra att det inte funkade första gången och då körde företaget 14 mil (!) med släp och hämtade hojen för att bänka den igen, sen gick den bättre .

Kontra effektökning på 13.4% !

KONTRA :arsele
Va?

/A

Arctic#1 skrev:
Det ar nog fyra gasare under tanken :tummenupp
Jodå, det vet jag. Jag talade bara om att det till två är dyrare...tänkte ni kunde räkna ut själva att det till 4 förgasare då borde kosta ännu en krona lr två :va

Rundningsmärke skrev:

Någon påstod att det inte var värt att lägga 1500 spänn på och jag kontrade det med att det är det visst, och beskrev till punkt å pricka vad man får för 1500 hos ett bra företag och avslutade med ett kaxigt "kontra my ass" .

!

/A²

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...