Dyno skit....

agneman skrev:
Någon påstod att det inte var värt att lägga 1500 spänn på och jag kontrade det med att det är det visst, och beskrev till punkt å pricka vad man får för 1500 hos ett bra företag och avslutade med ett kaxigt "kontra my ass" .

!

/A²
Instämmer, ett företag som monterar och bänkar för 0 kronor är ett "bra företag", vad hette de sa du?

/A

agneman skrev:
Någon påstod att det inte var värt att lägga 1500 spänn på och jag kontrade det med att det är det visst, och beskrev till punkt å pricka vad man får för 1500 hos ett bra företag och avslutade med ett kaxigt "kontra my ass" .

!

/A²
Du missar poängen, du hade fått samma resultat med delar från förgasartillverkaren för mycket mindre pengar.
Vill man betala mer är det helt ok för min del givetvis.

Jag tyckte ni hela högen missade poängen i att mina föräldrar fick sina hojar bänkade för de 1500 kronorna/cykel som de betalade .

Men jag vet inte vad bromsbänk kostar, om det kostar 400:- och luftfilter+munstyckerna kostar 100:- tillsammans så blir det 500:- och då har vi ju lagt 1000:- i onödan/motorcykel .

Rundningsmärke skrev:
Instämmer, ett företag som monterar och bänkar för 0 kronor är ett "bra företag", vad hette de sa du?

/A

Vad får du 0 kronor ifrån ? . Klarar din dator inte av att visa siffror högre än 0, det kostar 1500 kronor / motorcykel, tyckte jag fick det framfört .

agneman skrev:
Vad får du 0 kronor ifrån ? . Klarar din dator inte av att visa siffror högre än 0, det kostar 1500 kronor / motorcykel, tyckte jag fick det framfört .
Men snälla människa, ett Dynojet-kit kostar 1500 kronor, det ingår varken montering eller bänkning.

/A

agneman skrev:
Jag tyckte ni hela högen missade poängen i att mina föräldrar fick sina hojar bänkade för de 1500 kronorna/cykel som de betalade .

Men jag vet inte vad bromsbänk kostar, om det kostar 400:- och luftfilter+munstyckerna kostar 100:- tillsammans så blir det 500:- och då har vi ju lagt 1000:- i onödan/motorcykel .
Öh, tråden är inte om dina föräldrars hojar, förstår inte rellevansen med innehållet i denna tråd?
Vilken av informationen är det du inte förstår?
Äh, detta är grisbrottning...............

Lägger ner .

Har aldrig gillat grisbrottning och eftersom vi slutat diskutera huruvida killen ska ha kvar sitt Dynojet för längesen så ser jag ingen mening i att argumentera .

Mvh agneman .

agneman skrev:

!

/A²

Man kan se till verkligheten och vända på det...
Normalt sett så kostar ett Dynojet kit ca 1000-1500 Kr,
och då får du ett paket med nålar och munstycken mm.
Köper du original munstycken för ca hundralappen, som sagt.
Så har du 1400 spänn över som du kanske räcker till en bromsbänkskörning samt någon som monterar dina nya munstycken och ställer in förgasarna.

En körning i bänk samt justering av förgasare får du inte på köpet när du handlar ett dynojet kit.
Sen om dina föräldrar fick det skall dom vara glada för det.

/Dan

Jag frågade och de hade fått allt för 1500 kronor per hoj, vet dock inte varför för såvitt jag vet så kände han inte killarna, men men, detta var ett individuellt fall så vi ska inte snacka allmänhet .

Men men . Vi skulle väl inte snacka överhuvudtaget ...

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...