Dyna DRL-300 Rpm limiter

McFille

Hojlös i Barcelona!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Hojlös! :(
Finns det någon därute med erfarenhet av denna mackapär, Dynas varvtalsbegränsare?
Jag får fanimaj inte fanskapet att fungera! Har försökt alla möjliga inställningar och kopplingar utan resultat.
Läs här för installationsinstruktioner, vilket jag har följt till punkt och pricka...kopplat den röda till + på ena tändspolen, den vita till minus, den blåa till minus på den andra spolen och den svarta till motorblocket.

Hur många pulser skickar tändspolarna per varv? De skickar väl 1 puls per varv, alltså 2 pulser totalt på min maskin, eller hur är det?

Hjälp! :eek:
 
Har du en sån på RGV-n? Varför det? Det känns ju rätt tydligt när den vill bli växlad i alla fall.

Jag får inte upp PDF-en, så jag kan inte säga nåt om installationen, tyvärr...
 
Jes...skydd så att ja inte övervarvar skönheten av misstag....kan aldrig var nog försiktig.... :tummenupp
 
Funkar det med 12 volt på den bruna att slå av manuellt?
Det skulle ju kunna vara 2 pulser per varv/spole också, men osannolikt.
Det stod nåt om CDI-tändning att då skulle det vara en annan begränsare, det är väl inte det som är felet?
Lycka till.
 
Trodde inte tat det gick att övervarva på samma sätt som en fyrtaktare, tvåtaktarna brukar väl bara plana ut när det inte finns mer att ge??? Inte vet jag, det är därför jag frågar :crash
 
OLJEKYLD GSXR skrev:
Trodde inte tat det gick att övervarva på samma sätt som en fyrtaktare, tvåtaktarna brukar väl bara plana ut när det inte finns mer att ge??? Inte vet jag, det är därför jag frågar :crash

För att efter ett tag så orkar inte lager m.m. riktigt med. Men motorn kan varva mer.
 
bippen skrev:
Funkar det med 12 volt på den bruna att slå av manuellt?
Det skulle ju kunna vara 2 pulser per varv/spole också, men osannolikt.
Det stod nåt om CDI-tändning att då skulle det vara en annan begränsare, det är väl inte det som är felet?
Lycka till.

:eek: :eek: :mad:
Så är det fanimaj...de jäklarna har gett mig fel RPM-limiter...det skall ju vara CDI-versionen....jäkla skit...inte konstigt den inte fungerade... :kocko
 
Nyheter
Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Back
Top