Dykare på SH?

Küngen1

8 Superbike
Gick med
7 Apr 2004
Hoj
BMW S1000RR
Finns det kanske någon som kan hjälpa mig att dyka efter min förlovningsring som ligger inom en radie på 4m och inte speciellt djupt. :huvet

Erbjuder givetvis ersättning för besväret.

Mvh Andreas

Vad har du lyckats med? kan du inte berätta för oss alla så vi får något att skratta åt och kanske mobba dig för när du har kört om oss på Åsen?

Ps Hoppas du hittar ringen! Ds

Jag har också en borttappad ring som ligger vid en holme strax utanför Önnered/Ganlet på ca 2-3m djup och på en radie av 5-10 meter. Detta var dock ett år sedan men den borde väl inte kommit speciellt långt för den var rätt tung.. Värde ca 5000kr. Vi delar lika :)

Last edited:
Nej, det var så jäkla mörkt i sjön så såg inget med den lilla ficklampan jag hade lånat. Skall se om man kan hyra en kraftigare lampa och göra ett nytt försök.

Då kanske du även vill göra ett försök efter min ring? Brukar dock vara rätt klart vatten på mitt ställe... Finns det typ metall detektorer och liknande att hyra också? Det kanske hade kunnat vara till hjälp?

Då kanske du även vill göra ett försök efter min ring? Brukar dock vara rätt klart vatten på mitt ställe... Finns det typ metall detektorer och liknande att hyra också? Det kanske hade kunnat vara till hjälp?

Borde finnas att hyra även metalldetektor men inget jag har någon koll på. Vet ej heller hur bra dom är i fallet med att hitta en liten ring.

Vart har du tappat din ring då? :näsblod

Borde finnas att hyra även metalldetektor men inget jag har någon koll på. Vet ej heller hur bra dom är i fallet med att hitta en liten ring.

Vart har du tappat din ring då? :näsblod

Ett par meter utanför lilla förö strax utanför ganlet.
Jag kan även bjuda på käk och bärs undertiden eller efter bärgningsförsöket :)

Last edited:
Jag tappade min nyinköpta guldring i Medelhavet när jag var på Mallis för några år (10) sedan .

Men det är inte att tänka på va? :rolleyes:

Ett par meter utanför lilla rörö strax utanför ganlet.
Jag kan även bjuda på käk och bärs undertiden eller efter bärgningsförsöket :)

Chansen att hitta den är nog tyvärr inte stor även om den är tung. :gnissla

Jag tappade min nyinköpta guldring i Medelhavet när jag var på Mallis för några år (10) sedan .

Men det är inte att tänka på va? :rolleyes:

Betalar du resa & logi så gör jag absolut ett försök. Gärna under 2 veckor. :hoppa

Oj, ja tänkte mest om du hade vägarna förbi..liksom.....;)
Varför har man så dyra smycket på sig? Och framför allt på havet??? :va

Själv äger jag endast ett fåtal dyrare smycket och då pratar vi inte ens i halva er prisklass.... men dom har jag bara använt kanske 1 gång det året jag ägt dom... Jag vet liksom inte när det är läge att använda sånna dyrgripar... och sen är jag rädd att förstöra eller tappa dom :gnissla:

Varför har man så dyra smycket på sig? Och framför allt på havet??? :va

Själv äger jag endast ett fåtal dyrare smycket och då pratar vi inte ens i halva er prisklass.... men dom har jag bara använt kanske 1 gång det året jag ägt dom... Jag vet liksom inte när det är läge att använda sånna dyrgripar... och sen är jag rädd att förstöra eller tappa dom :gnissla:

Det var just det som var grejen. Jag upptäckte att jag hade på mej den då jag var i vattnet & skulle trycka på den på långfingret för att jag med säkerhet INTE skulle tappa den. Precis i fingerbytet blev jag omkullvräkt av en våg. Shit happens :död

I övrigt så har jag alltid smycken på mej (utom vid bad eller dylikt), de har blivit en del av mej. Särskilt ett.

Rensa din PM-box küngen.. :)

Vad förbi Flying divers vid röda sten och pratade lite med dom idag. De hade ingen så stark lampa för en insjö tyvärr, bara sådan liten som jag hade.

Dom sa även att det tyvärr är ruggigt svårt i sådant vatten att hitta något. Rekommenderade iaf att om man försöker att då ha en metalldetektor.
Skall söka runt lite och se om man kan hitta något ställe som hyr ut en sån och starkare lampa.

Detta fanns å köpa.. 8500
http://www.guldstrom.se/se/metall/kort_dykning.html

Last edited:
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...