Dunlop slicks med skada på.

ThomasS

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Timrå
Hoj
zx10r
Vad beror skadan på däcken på?
Och är det idioti att köra med det?
 

Bifogat

  • DSC_0050.jpg
    DSC_0050.jpg
    1.4 MB · Visningar: 359
Dom är inte bara slut då? Så det börjar bli ont om gummi i "hårt påslag ut från kurva" delen av däcket.
 
Kört med fel tryck? Råkade ut för liknande skador på ett Bridgestoneslicks när jag körde med för lågt tryck.
 
Ser mest ut som att ytan smält i mitten och tryckts ut över sidorna där det blir kvar pga låg fart. Sen lossnar den i små bitar, går troligen skära bort så är vanliga ytan under. Fel tryck/temp antagligen. Är det så går de bra att köra vidare på.
 
Last edited:
Nu kollar jag i en liten mobildisplay men det ser lite ut som däcket har plockat upp en hel massa gummi som sedan börjat nötas bort. Det du ser i "skadan" är då den ordinarie slitbanan.
Har fått samma effekt en gång när vi delade Gelleråsen med några STCC-bilar. Vissa av de långsammare förarna fick skära bort överflödigt gummi i depån för att få frigång till kedja och innerskärmar.
 
Nej det är mer som att det blivit några luftbubblor vid tillverkningen eller liknande.
 
reklamera det gjorde jag och fick ett nytt..ibland går det fel i processen hos Dunlop
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top