Dunlop slicks med skada på.

ThomasS

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Timrå
Hoj
zx10r
Vad beror skadan på däcken på?
Och är det idioti att köra med det?
 

Bifogat

  • DSC_0050.jpg
    DSC_0050.jpg
    1.4 MB · Visningar: 359
Dom är inte bara slut då? Så det börjar bli ont om gummi i "hårt påslag ut från kurva" delen av däcket.
 
Kört med fel tryck? Råkade ut för liknande skador på ett Bridgestoneslicks när jag körde med för lågt tryck.
 
Ser mest ut som att ytan smält i mitten och tryckts ut över sidorna där det blir kvar pga låg fart. Sen lossnar den i små bitar, går troligen skära bort så är vanliga ytan under. Fel tryck/temp antagligen. Är det så går de bra att köra vidare på.
 
Last edited:
Nu kollar jag i en liten mobildisplay men det ser lite ut som däcket har plockat upp en hel massa gummi som sedan börjat nötas bort. Det du ser i "skadan" är då den ordinarie slitbanan.
Har fått samma effekt en gång när vi delade Gelleråsen med några STCC-bilar. Vissa av de långsammare förarna fick skära bort överflödigt gummi i depån för att få frigång till kedja och innerskärmar.
 
Nej det är mer som att det blivit några luftbubblor vid tillverkningen eller liknande.
 
Nyheter
Nytt om H-D Bagger-Världscupen

Under en presskonferens på ...

BMW F 450 GS ”Din bästa kompis” 

Screenshot Nya BMW F 450...

Nya MV Agusta Brutale 800

MV Agusta Brutale har länge...

YAMAHA Tracer 7 OCH Tracer 7 GT Y-AMT

Inför 2026 uppdateras maski...

Ducati lanserar racingakademi för framtidens stjärnor

Ducati presenterar, i samar...

Nu startar mässan i Milano

Nu åker vi på redaktionen n...

EU:s fartgräns för MC stoppad

SMC, FIM och FEMA har lycka...

Femte generationen Monster är här

Legendariska Ducati Monster...

Påvens BMW R18 utauktionerad

Den 3 september 2025, under...

GGN 2025, värsta hittills !

Conny Bohlin, VD för Nordic...

Back
Top