Dunlop Qualifier?

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Hoj
Piaggio x9 180cc
Funderar på att köpa ett set med Dunlops Sportmax Qualifier. Dock en fråga, vad menas med PT-beteckningen? Mer än att priset ligger lite högre än den utan.

Någon som kör med dessa, vad tycks?

Funderar på att köpa ett set med Dunlops Sportmax Qualifier. Dock en fråga, vad menas med PT-beteckningen? Mer än att priset ligger lite högre än den utan.

Någon som kör med dessa, vad tycks?

Jag hann 6 mil med nya såna innan jag vurpa i en rondell...Men det var nog inte bara däckens fel. Tror dom fick ett rätt kasst betyg av bike:huvet .

Det finns även ett Qualifier RR som enl Dunlop ska kombinera de bästa egenskaperna från Qualifier och GP racer, några erfarenheter från det?

Kan vara svårt att ha då jag/SWT Racing's däckshop får dessa däck först nästa vecka för utprovning & till försäljning!! ;)

Men blir det som förtester visar & bättre än det redan superba Qualifier så lär det rocka fett som moderna barn säger nu för tiden!! :D

/Fürstenhoff.
Det låter det, då fattar jag varför min lokala leverantör var ganska frågande men de skulle iaf vara tillgängliga så jag beställde en uppsättning, var dock lite skeptisk eftersom jag tror att "vanliga" Qualifier skulle kunna vara mer än tillräckligt för en "fegåkare" som jag, hehe.

Jag hann 6 mil med nya såna innan jag vurpa i en rondell...Men det var nog inte bara däckens fel. Tror dom fick ett rätt kasst betyg av bike:huvet .

Kan inte ha berott på att du glömt att skrubba bort vaxet/siliconet på sidorna av däcket? Låter så iaf.

Inte däckens fel.

Kan inte ha berott på att du glömt att skrubba bort vaxet/siliconet på sidorna av däcket? Låter så iaf.

Jo då, var inte meningen att kasta skit på däcken igentligen:gnissla , när jag kör så är knappast däcken begränsningen:fakta .

Försökte svänga bort skiten, men var för het på gröten trots förvarningar och att jag redan visste att nya däck är såphala. Nästa gång blir det thinner och sandpapper direkt!::yoparty

För övrigt kan jag intyga att Patrick och SWT ger kanon service.:tummenupp

Fråga - vad fick du betala för ett set??

/Fürstenhoff.
Ärligt talat har jag ingen aning (än), jag bara beställde :näsblod

Vi hade ju en diskusion tidigare vilket däck som skulle kunna passa för tre dagars bankörning (på gotland) och då föreslog du Qualifier och jag blir mer och mer övertygad om att du har rätt (för mej som inte kör absolut stenhårt på bana).

Så när det nu blev dags att beställa så dividerade jag och polaren, som jobbar på däckverkstad, om vad som blir bäst och då dök dessa upp, kanske gör jag bort mej, kanske blir det bra :)

Vet du redan nu vad du kommer att ha för utpris på dessa däck när de kommer?

Bytte nyligen till just vanliga Qualifer och tycker de är kanon, greppet är riktigt vasst även på vått underlag som jag fick det tveksamma nöjet att testa i förra helgen. :rolleyes:

Att man fick bra pris och service hos SWT gör inte saken sämre. Patrik, vill du expandera och ha en agent nere på Västkusten så hör av dig. Det är väl inte bara tokholmarna som ska ha bra däck till justa priser? :tummenupp :)

Nu undrar jag: VIlka däck har/har inte detta vax? När jag köpte mina senaste
Supercorsa SC1/SC2 hos Greven så ställde jag just den frågan, han svarade
att det är bara till att gasa direkt.

Det stämde, ut på Kinnekulle, 2-3 uppvärmningsvarv och sedan nerlägg med toppengrepp.

Dunlop Qualifier ser seriösa ut, nästan för seriösa...
Ser ut som skurna slicks på bilderna.
Vad är det för gummiblandning i däcken, vilka andra gatdäck kan dom jämföras med?
Jag monterade på Metzeler M3 i förrgår för några bandagar.
Finns det nån likhet i dom?

Nu undrar jag: VIlka däck har/har inte detta vax? När jag köpte mina senaste
Supercorsa SC1/SC2 hos Greven så ställde jag just den frågan, han svarade
att det är bara till att gasa direkt.

Det stämde, ut på Kinnekulle, 2-3 uppvärmningsvarv och sedan nerlägg med toppengrepp.

Alla däck har vad jag vet denna ytbehandling. Det är ett medel som ligger i gjutformen när däcket tillverkas som gör att däcket lättare ska släppa från formen.

Vissa däckstyper verkar dock ha mer än andra.

Slicks har det inte iaf.. där kan sätta nya däck i däck värmare och sen köra på bra nedlägg direckter

2934088 Slicks har det inte iaf.. där kan sätta nya däck i däck värmare och sen köra på bra nedlägg direckter
Jo det har dom men det smälter bort när däcket får upp temperatur.. Samma gäller för gatdäck, kör dom riktigt varma så har man fullt fäste sen..

...
Har själv kört på dessa däck sedan tidig vår förra året med sjukt många underhållande & SÄKRA mil - bla över 500mil på Nürburg ring utan ett enda problem och då inkl 4 varv KLART UNDER BANREKORDET!!
...
Vad är den största skillnaden förutom greppet mot originaldäcken på en GSXR1000?
Är det stor skillnad på körkänsla, styresponsen etc?

Slicks har det inte iaf.. där kan sätta nya däck i däck värmare och sen köra på bra nedlägg direckter

Kan det inte vara så att slicksen "tvättas" innan dom skickas ut till handlarna, mendans man på gatdäcken skickar ut dom otvättade för att släppmedlet skyddar däcket något från åldring när dom lagras?

Nyheter
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Back