Dunlop Qualifier 2/Qrr?

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Ska handla nytt och valet står mellan dessa,Qrr på nu och är det önskade valet(tjejens hoj,hon trivs med de)dock är jag nyfiken på 2an som tydligen även ska funka i blött.

Någon som testat och vet hur känslan i dom är?
Lika lättsvängda eller är det rundare profil på de?
Biter de i blött?

Behöver inte det sista i fäste då hon inte kör förjäkla fort men de måste funka till bankörning en riktigt varm dag i upp till mellantempo utan konstigheter annars påverkar det självförtroendet och sådant är svårt att bygga upp igen.

Tacksam för svar som inte är gissningar eller alternativ UTAN att ha testat de förut nämnda däcken annars är även alternativ tacksamt mottagna.

Henrik

Jag åker med Q II för tillfället, fungerar perfekt för min körning. Väldigt lättlört däck och mycket förtroende ingivande. Har kört en smc kurs på g-åsen med dem när det var ca 30 grader i luften, fungerade kanon och jag höll väl ganska hyffsat tempo (touring på ca 1.20-1.25 tider). Var rädd att de skulle överhettas men det var aldrig nått problem. När man väl når gränsen med dem släpper de mycket fint och snällt. Rekommenderas starkt!

Last edited:
Jag hade Qrr på min cbr1000rr -04 o åkte tre bandagar med samma däck, måste säga att jag var mycket imponerad av hur dom betedde sig, nu är jag inte heller speciellt snabb utan åker mest för skoj skull.

MEN jag upplevde dom som snorhala i vått väglag, så jag skulle inte vilja ha dom som allround däck på min hoj.

/Per

Jag har RR som lekdäck och Roadsmart som "touringdäck" och är sjukt impad, bra i blött (vilket RR inte är) bra livslängd och beter sig toppen på gränsen, som förövrigt ligger ganska högt upp, räcker för medelgrupp på bana...

Fredrik:tummenupp

Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back