har du börjat kolla däcktrycket menar du?![]()
Nja, va fan, kört med pyspunka innan å undra varför i h-e hojen beter sig så konstigt så kanske det e dags iaf att ta fram mätarn nån gång då å då iaf

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
har du börjat kolla däcktrycket menar du?![]()
Så är det hårdare däck som gäller för Dunlop när det e kallt, vissa märken är det tvärtom?
J-a djungel detta, vilket däck till temp
Så nu blir det medium på hela skiten som sitter på fälgen, e ju lite som en "helgardering"
Men bra å veta iaf
När vi ändå har Ntec på tråden, kan vi inte göra klart om vilket lufttryck man skall ha i däcken, fram som bak, kallt som varmt
Vet att det finns en tråd om det innan men men ,,,,,,,
2.0 fram + 1.6 Bak har jag kört med varmt, vet inte om det e rätt men det har funkat bra.
7770 ersätter 7712 men har inga ha oljor bla.
däcken ska värmas till 90 grader med varmtryck på 1.5.
fram finns inga n-tec utan de flesta kör med ex.286 som numera blir ersatta av nån 4 siffrig kombination.den lista var gammal då 2816 bla inte fannsmed.
7712 är ett bra allround däck upp till 30 grader i backen,7704 vid vamare eller beroende på bana 2816 på fel håll .
Nepp 1,9->2,0 varmt fram.Ska det inte va 2,4varmt fram![]()
Nepp 1,9->2,0 varmt fram.
Nu börjar jag förstå varför det gick som det gjorde dag två på åsen, körde på 7712 dag ett och det slet hur fint som helst medans jag körde på 7770 dag två och slaktade däcket...
2.1 är den info jag har fått samt att en del kör med lite mer.va fan backlund kör 2,4varmt fram på 286 rille med
Nepp 1,9->2,0 varmt fram.
Nu börjar jag förstå varför det gick som det gjorde dag två på åsen, körde på 7712 dag ett och det slet hur fint som helst medans jag körde på 7770 dag två och slaktade däcket...
7770 ersätter 7712 men har inga ha oljor bla.
däcken ska värmas till 90 grader med varmtryck på 1.5.
fram finns inga n-tec märkta däck utan de flesta kör med ex.286 som numera blir ersatta av nån 4 siffrig kombination.den lista var gammal då 2816 bla inte fanns med.
7712 är ett bra allround däck upp till 30 grader i backen,7704 vid vamare eller beroende på bana 2816 på fel håll .
Hittade ett par bakdäck märkta "2816" i högen med N-tec som jag köpt på mig.Vilken gummiblandning är det på dom igentligen![]()
dual compound, 7712(med/hard) på vänstersidan och 7614(soft) på högersidan
monteras med fördel bakochfram på dom svenska banorna
det var det en del som trodde på tl oxå,så på falken låg det ett gäng däck enligt rotationspilen på fälg fast det var precis tvärt om de skulle sitta.det däcket är byggt för thruxton bla.
det är olika bud på högersidan hela tiden men det är 7704 eller 7614 som de säger.undrar om de vet det egentligen
ska bli spännande att se hur det blir nu med enhetsdäcken,om tl kommer ta ett steg tillbaka eller försöka få resten av marknaden att använda de istället....
![]() |
Strängnäs Bike Show den 30/8
Sista lördagen i augusti är... |
![]() |
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna
Under lördagen kördes Mälar... |
![]() |
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2
2025-års Fat Boy Gray Ghost... |
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025
Under veckan den 2 – ... |