Dunlop D208 fuck dat.....

Rigge skrev:
Jag snackade med honom och framförde precis va ni sagt, sen vad han gör med sin server och mot er kan inte jag hjälpa så jag hoppas du inte har nåt emot mig för det. Jag gjorde allt jag kunde.
inget emot dig Rigge, det vet du ju, men det e tråkigt när A inte ens lyssnar på dig som e hans vän....:(
 
heigo skrev:
Jag vågar nog lova att du inte kommer att få några problem. Har kört på bana med mina (kanske inte så fort dock) o det är inte däcken som sätter gränserna kan jag säga :tungan

O det här med att bakhjulen spinner när man ska koppla upp den, har jag bara märkt på racedäck som behöver komma upp i temp...
Undrar om inte Ptg fick gp modellen på sin hoj, då kan jag förstå om det spinner loss när dom är kalla?

men vad vet jag :va
Japp, jag har precis varit en runda söder om stan med Vågen & Nacka. Vi tog oss ner till Bulten och jag vill nog säga att så skön har den aldrig varit att köra som med de här sulorna. Träffade på Sensei (som just satt en bra tid på Bulten) & C:O nere vid Rosenhill också! Trevligt!
 
Jag har precis kommit ner till slitagemarkeringen på mitt "vanliga" D208 framdäck som jag köpte nytt av Comi i våras. Då stod mätaren på 1050 mil, nu står den på 1865 mil och jag har hunnit med 3 dagar på Motopark, Finland i pingsthelgen, SH-körningen på Gotland ring den 12/6 samt 3 trafikövningar på Sviestad. Kör som regel i snabba gruppen. Därutöver så jag lagt ett antal mil fram och tillbax på Slingerbulten samt liknande vägar. Mestadels så har jag dock kört mellan jobb och hem.
Under tiden så har jag bak nött ut det Michelin Pilot Power som satt på (såg fint ut när jag köpte hojen), ett bankört Rennsport RS1 samt det nu snart slutkörda Dunlop D208 GP som sitter på nu.
Jag måste tydligen ha en ganska ekonomisk körstil som inte sliter mer på däcken (iaf fram) för så långsamt tycker jag inte att det går.
Kanske beror det på att jag inte kan wheela?
Fattar inte heller det där med att de ska vara så hala när de är kalla?? Föråkaren på Sviestad brukar ofta öka takten ganska så fort och jag har inte legat i gräset och mumlat Clintan-repliker än :banana

För övrigt så kissar jag på Rennsport för det totalusla greppet när det är blött.
 
Caffe skrev:
Jag har precis kommit ner till slitagemarkeringen på mitt "vanliga" D208 framdäck som jag köpte nytt av Comi i våras. Då stod mätaren på 1050 mil, nu står den på 1865 mil och jag har hunnit med 3 dagar på Motopark, Finland i pingsthelgen, SH-körningen på Gotland ring den 12/6 samt 3 trafikövningar på Sviestad. Kör som regel i snabba gruppen.

osv...

Det där inlägget var nog veckans mest självgoda och skrytsamma hittills. och då är det ändå torsdagkväll.
 
soppatorsken skrev:
Det där inlägget var nog veckans mest självgoda och skrytsamma hittills. och då är det ändå torsdagkväll.


Jag är rätt nöjd själv faktiskt :D
Du är bara avis för att de inte finns 208:or med vit däcksida som du vill ha till Viragon :tungan

Warburton, vad hade han putsat sin tid till nudå? För det var väl inte de där 5:55 han snacka om fortfarande :confused:
 
Dunlopporna funkar bra i vått & hyfsat i torrt men Rennisarna & Supercorsa råkkar i torrt på bana, på gata kan det kvitta.

För övrigt så är Wärsta Crapp Xmas & Fnulmeida såna dära outlaws som man inte ska bråka med

:tungan
 
GiXxaH skrev:
Kan bara hålla med att dunlop suger fet mycket. Hur mycket man än värmer upp skiten så får man tok släpp på framhjulet efter wheelie nerlägg. Ba kasta skiten inte ens mina michelin gummin va sådär fast dom va helt slut!! :huvet

Dom jävla däcken :kulsprutaDunlop:smasha

Jag står i en korsning borta vid jordbro trakterna. Står i 12h känns det som, blir så sne så jag åker mot rött (orkar inte vänta nåt mer) och får sladd. Av panik så slår jag av på gasen med highside som följd. Fladdrar av hojen och håller i bredvid den c:a 15m å tänker fan va fränt det här blev, en slags "stunt".

Får tanken att hoppa på fanskapet igen i FARTEN men glömmer bort att svänga (det hände i en kurva), så jag studsar upp på trottoarkanten hängandes på sidan av hojen. Stödjer hojen så mycket jag kan för att den inte ska gå sönder.
Ja vad gör man inte för hojen. :tungan

(Jag kom precis från slingerbulten så det kan ju inte svalna på den tiden) :va
 
GiXxaH skrev:
Dom jävla däcken :kulsprutaDunlop:smasha

Jag står i en korsning borta vid jordbro trakterna. Står i 12h känns det som, blir så sne så jag åker mot rött (orkar inte vänta nåt mer) och får sladd. Av panik så slår jag av på gasen med highside som följd. Fladdrar av hojen och håller i bredvid den c:a 15m å tänker fan va fränt det här blev, en slags "stunt".

Får tanken att hoppa på fanskapet igen i FARTEN men glömmer bort att svänga (det hände i en kurva), så jag studsar upp på trottoarkanten hängandes på sidan av hojen. Stödjer hojen så mycket jag kan för att den inte ska gå sönder.
Ja vad gör man inte för hojen. :tungan

(Jag kom precis från slingerbulten så det kan ju inte svalna på den tiden) :va
tror det snarare är lite rost bakom spakarna.....eller?
 
Ravetrancer skrev:
Lille grabb, jag rastar dig på vilken bana som helst i landet, vad fan tror du egentligen att jag e gay som du och inte kör min hoj????
Mycket mer fel kan du inte ha men det vet vi ju redan så som du gastar om däck du inte kan köra på, snarare så ligger felet hos dig än däcken!!!!!
Ööööh.....hur vet du det?
 
Caffe skrev:
Jag har precis kommit ner till slitagemarkeringen på mitt "vanliga" D208 framdäck som jag köpte nytt av Comi i våras. Då stod mätaren på 1050 mil, nu står den på 1865 mil och jag har hunnit med 3 dagar på Motopark, Finland i pingsthelgen, SH-körningen på Gotland ring den 12/6 samt 3 trafikövningar på Sviestad. Kör som regel i snabba gruppen. Därutöver så jag lagt ett antal mil fram och tillbax på Slingerbulten samt liknande vägar. Mestadels så har jag dock kört mellan jobb och hem.
Under tiden så har jag bak nött ut det Michelin Pilot Power som satt på (såg fint ut när jag köpte hojen), ett bankört Rennsport RS1 samt det nu snart slutkörda Dunlop D208 GP som sitter på nu.
Jag måste tydligen ha en ganska ekonomisk körstil som inte sliter mer på däcken (iaf fram) för så långsamt tycker jag inte att det går.
Kanske beror det på att jag inte kan wheela?
Fattar inte heller det där med att de ska vara så hala när de är kalla?? Föråkaren på Sviestad brukar ofta öka takten ganska så fort och jag har inte legat i gräset och mumlat Clintan-repliker än :banana

För övrigt så kissar jag på Rennsport för det totalusla greppet när det är blött.
Det där låter lovande! :tummenupp
 
Jag kör med 208an fram tror jag. 207rr bak. Har inte upplevt några rejäla släpp. Ett par med kalla däck vid stoppies dock.
 
Jag har förvisso inte kört med D208 så hur dessa är vet jag inte. däremot så kör jag nu med D205 (bak) och D207f (fram) och jag kan bara säga att jag är helnöjd, hojen blev mycke mer lättstyrd och greppet räcker mer än väl för mig. Jag kör lite på bana (Gotlandring) och jag ligger väl i mittgruppen där. Körde tidigare på Metzler och gillade inte dem alls. Men det är förmodligen som någon har antytt att det nog är fråga om en blandning av körstil, hoj och förmåga som avgör om man trivs med ett visst märke. Det kommer garanterat bli Dunlop nästa år med.
 
GiXxaH skrev:
Dom jävla däcken :kulsprutaDunlop:smasha

Jag står i en korsning borta vid jordbro trakterna. Står i 12h känns det som, blir så sne så jag åker mot rött (orkar inte vänta nåt mer) och får sladd. Av panik så slår jag av på gasen med highside som följd. Fladdrar av hojen och håller i bredvid den c:a 15m å tänker fan va fränt det här blev, en slags "stunt".

Får tanken att hoppa på fanskapet igen i FARTEN men glömmer bort att svänga (det hände i en kurva), så jag studsar upp på trottoarkanten hängandes på sidan av hojen. Stödjer hojen så mycket jag kan för att den inte ska gå sönder.
Ja vad gör man inte för hojen. :tungan

(Jag kom precis från slingerbulten så det kan ju inte svalna på den tiden) :va

HA HA HA...det där skulle jag betala för att se. Sen skulle jag vilja höra kommentaren efteråt också där föraren skäller ut däcken. :rofl :rofl :rofl
 
GiXxaH skrev:
Dom jävla däcken :kulsprutaDunlop:smasha
Står i 12h känns det som, blir så sne så jag åker mot rött (orkar inte vänta nåt mer) och får sladd. Av panik så slår jag av på gasen med highside som följd.

(Jag kom precis från slingerbulten så det kan ju inte svalna på den tiden) :va

Du kanske inte hade styrfart på bulten :crash
 
Var glad du inte har mitt dack..et D205 sport/touring dack det bara spinner , et felkjøp pga at jag inte forstod battre.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top