Dunlop D208 fuck dat.....

Har satt på mina D208or nu och kört ca. 80 mil.
Har fått ett grymt förtroende för dem under den tid jag har haft dem på.
Mycket bra fäste både fram och bak, enda gången de har släppt överhuvudtaget var när jag precis satt på dem och kopplade lite oförsiktigt...

//Anders.
 
Jag kör ett 208 fram nu, det kommer inte att bli ett igen.

Lade på det innan vi stack till Norge på lite touring. Under den trippen fick jag inget större förtroende för däcket. En känsla av att det vandrade i kurvorna men inget direkt släpp. Hojen kändes som man fick brotta ner den och sen upp igen. Det kan iofs bero på att jag bytte från toppslitna bandäck innan.

Bak satt nu ett Pilot road som kan förklara lite av det tungstyrda. Är dock imponerad av kombinationen av inget slitage men ändå hyffsat grepp på väg. Funkar fint att knäskrapa på väg med det däcket.

Dags att åka bana. Byte bakdäck mot bandäck igen, Supercorsa. Lite Rörken, en dag på Kinnekulle osv. Visst blev hojen "snabbare" att svänga en skillnaden var inte dramatisk. Däremot fick jag känslan av att däcket överhettade på Kinnekulle och kasade så det kändes osäkert.

Nej, det blir inte ett vanligt 208 igen.
 
Dea skrev:
Jag kör ett 208 fram nu, det kommer inte att bli ett igen.

Lade på det innan vi stack till Norge på lite touring. Under den trippen fick jag inget större förtroende för däcket. En känsla av att det vandrade i kurvorna men inget direkt släpp. Hojen kändes som man fick brotta ner den och sen upp igen. Det kan iofs bero på att jag bytte från toppslitna bandäck innan.

Bak satt nu ett Pilot road som kan förklara lite av det tungstyrda. Är dock imponerad av kombinationen av inget slitage men ändå hyffsat grepp på väg. Funkar fint att knäskrapa på väg med det däcket.

Dags att åka bana. Byte bakdäck mot bandäck igen, Supercorsa. Lite Rörken, en dag på Kinnekulle osv. Visst blev hojen "snabbare" att svänga en skillnaden var inte dramatisk. Däremot fick jag känslan av att däcket överhettade på Kinnekulle och kasade så det kändes osäkert.

Nej, det blir inte ett vanligt 208 igen.
Så här kör jag på mina 208:or iaf
 

Bifogat

  • rejvkinne2.jpg
    rejvkinne2.jpg
    114.9 KB · Visningar: 105
Ravetrancer skrev:
Så här kör jag på mina 208:or iaf

Å vad skulle va skillnaden på ditt nerlägg å mitt förutom att jag pumpar lägre :D . Äh skit däck ere vad det är, kan tilläga att jag burna med däcket en gång å drog från parkeringen å skulle hoista en wheelie på ettan sådär sakta ni vet så drog skiten loss. HAR ALLDRIG NÅNSIN HÄNT MED ETT MICHELIN, SOM VARIT SLUT TILL OCH MEEEEED :mad:

Så skit bakom spakarna ere inte här iallafall (vem e GR??) :tungan
 
220mil fick jag på mitt bakdäck då var de nere vid markeringen!
sen slängde jag på ett 3år gammalt macadam för jag skulle besiktiga och jävlar vilket grepp jag fick.skandal :confused:
 
DanTheMan71 skrev:
Nu fattar jag nada.Kör själv på D208 GP o kan bara säga att det e bästa däcket jag kört på o då var jag lite av anti-Dunlop innan jag testade.
Kört 400 mil på däcket o det e hur mycket som helst kvar på det.Iofs så slits mina däck bara på sidorna men det e en del kvar där oxå.
Kan verkligen rekommendera det däcket.Körde Rennsport Soft innan o dom e ganska likvärdiga dock tar det längre tid för 208:orna att bli varma vilket man fått erfara ett par ggr.Men väl varma så e greppet något bättre än Rennsportisarna.
menar han GP då så det inte är bara 208???
GP däcket är grymt, kört 3 säsonger med 208 GP hur bra som helst
 
DanTheMan71 skrev:
Nu fattar jag nada.Kör själv på D208 GP o kan bara säga att det e bästa däcket jag kört på o då var jag lite av anti-Dunlop innan jag testade.
Kört 400 mil på däcket o det e hur mycket som helst kvar på det.Iofs så slits mina däck bara på sidorna men det e en del kvar där oxå.
Kan verkligen rekommendera det däcket.Körde Rennsport Soft innan o dom e ganska likvärdiga dock tar det längre tid för 208:orna att bli varma vilket man fått erfara ett par ggr.Men väl varma så e greppet något bättre än Rennsportisarna.
fattar oxå nada eftersom alla säger att det nu skulle vara så bra.värsta skit jag haft iafa.hade inte gp dock..i fortsättningen kör jag vidare på sporttech m1 däck dom har jag varit mest nöjd med..
 
peter the great skrev:
fattar oxå nada eftersom alla säger att det nu skulle vara så bra.värsta skit jag haft iafa.hade inte gp dock..i fortsättningen kör jag vidare på sporttech m1 däck dom har jag varit mest nöjd med..
ska jag vara uppriktig så fattar jag inte att det däcket rä så kasst som du säger, jag menar det finns åtskilliga som kört med det o tycker det är suveränt......Kan ju vart nån dålig batch.....?
 
Ravetrancer skrev:
ska jag vara uppriktig så fattar jag inte att det däcket rä så kasst som du säger, jag menar det finns åtskilliga som kört med det o tycker det är suveränt......Kan ju vart nån dålig batch.....?
dålig batch?förklara vad det innebär.personligen tror jag att det måste vara nå fabrikations fel,för när man ligger på lite efter små krokiga vägar så driver hojen oroväckande mycket och om man kollar på däcket efter körning så ser det ju ut som rossi kört på hojen.men kollar man nogare så ser man att det inte korvat sig utan att det släpt små gummibitar liksom torrsläppt(svårt att förklara)
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top