Hornet_Nicke
Ny medlem
Jag har en uppsättning Dunlop D207RR liggande hemma som jag funderar på om de duger till att köra på bana med. Hur är de i jämnförelse med t.ex. Dunlop D208GP, Pirelli supercorsa och Metzeler rennsport?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
GSXR1100R skrev:Gamla däck ska men inte köra bana med, det kan bli väldigt dyrt...
Funkar nog bra på gata iaf.Hornet_Nicke skrev:Jag fick med de här däcken när jag köpte en R1:a i vintras, däcken hade suttit original på en ZX636R -03. Däcken är alltså minst 2 år gamla, är det för gammalt?
Kanske sätter dom på gathojen istället och köper slicks till banhojen.
Kolla hur gamla de är; det står exempelvis 3503 för tillverkningsvecka 35, 2003. Gamla däck ska man passa sig för.Hornet_Nicke skrev:Jag fick med de här däcken när jag köpte en R1:a i vintras, däcken hade suttit original på en ZX636R -03. Däcken är alltså minst 2 år gamla, är det för gammalt?
Kanske sätter dom på gathojen istället och köper slicks till banhojen.
valmers skrev:Kolla hur gamla de är; det står exempelvis 3503 för tillverkningsvecka 35, 2003. Gamla däck ska man passa sig för.
Hornet_Nicke skrev:Men vad är gammalt egentligen 6 månad, 1 år, 2 år, 3 år...?
Hornet_Nicke skrev:Men vad är gammalt egentligen 6 månad, 1 år, 2 år, 3 år...?
Om dom är oanvända ja, men har dom gått ett par värmecyklar och legat och härdat till sig så blir det bara bakelitrejsing för hela slanten.Jörgen Player Special skrev:207RR gör inte bort sig på bana så de funkar säkert, värm några varv innan du börjar "ta i" bara.. Ålder beror mycket på hur de förvarats, är de rätt förvarade ska de enligt Dunlop klara fem år.
JPS
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning