Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
dread skrev:På min KTM 525 EXC -05 är det ett hål in i impellerhuset där det trycker ut kylarvatten ibland. Varför gör den det? vad är hålet för något? är det någon slags övertrycksventil ???
moffegreven skrev:Skulle tro att det är för att du ska se om packboxen till axeln är dålig. När den blev kass på min husa 650 kom det lite kylarvatten ur skvallerhålet.
// moffe
dread skrev:Kollade upp det där och det är som du säger... ett "skvallerhål". På axeln till impellern sitter det en packbox på vardera sida, en mot oljan och en mot vattnet också är det ett mellanrum mellan dom där hålet går in. Det är för att om om packboxen pajjar så ska inte vatten tränga in i oljan utan rinner ut genom "skvallerhålet" istället. Jäkligt smart måste jag säga![]()
Per skrev:Smart, visst. Har funnits på japshojarna sen urminnes tider.
Texx skrev:dread: vad äre för system du har på 525an? vart köpt du d? äru nöjd med hojen? köper mig nog en sådan vilken dag som helst så!
Per skrev:Smart, visst. Har funnits på japshojarna sen urminnes tider.
Jocke W skrev:Va det inte nån som hade fått "vit olja" pga av det här..en yamma har jag för mig..då måste det funka väldigt dåligt iallafall![]()
dread skrev:och när blev den här tråden en tävling om vilka hojjar som är bäst ??
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |