Dumdristig cyklist "prejad" av lastbil.

Där jag bor här det massa sådana här cyklister klädda i tajts som ska cykla ut med en 70-väg som det är lastbilstrafik på som heter duga och det är kurvigt så knappt bilar ibland håller sig på rätt sida.

Och ibland stöter man på dessa j-vla cyklister som ska ibland i en lång uppförsbacke ligga i bredd och absolut inte flyttar på sig.

Jag menar, som man bäddar får man ligga. Någon dag blir en av dessa cyklister utsmetade på vägen. Förhoppningsvis inte av mig. Men det vore inte så man inte trodde det skulle hända.

De, likt löpare, borde fasen springa på andra vägar eller på bana. Precis som man säger att sporthojar inte hör till vägarna längre. Precis många har därmed börja köra bana.

Riktigt spännande blir det också när bakomvarande bilförare blir så till sig av ett par spandexklädda skinkor, något han säkerligen inte vanligtvis ser utanför sin privata DVD-samling, att han helt tappar uppsikt över mötande trafik och närapå istället prejar mig av vägen. :censored

Jag tror att jag ska börja kalla cyklister "velocipedofiler" istället.. :mad:

Cykla gör man för att motionera och då kan man lika gärna cykla den här slingan (om man nu MÅSTE till Luleå)

39,5 km mellan Rosvik och Ersnäs, mot 20,5 km om man tar E4. Dessutom garanterat rätt risig beläggning bitvis på din omväg.

Däremot är jag helt överens om att cyklister inte har att göra på 2-1-väg. Är det sådan väg så är jag enig, då hade han inte där att göra. Borde vara självklart med cyklistförbud på dessa.

Last edited:
39,5 km mellan Rosvik och Ersnäs, mot 20,5 km om man tar E4. Dessutom garanterat rätt risig beläggning bitvis på din omväg.

Däremot är jag helt överens om att cyklister inte har att göra på 2-1-väg. Är det sådan väg så är jag enig, då hade han inte där att göra. Borde vara självklart med cyklistförbud på dessa.

Inte speciellt risig. Kul hojväg!
Faktum är ju att han motionscyklade. Då kan man lika gärna cykla en relativt kort och säker sträcka fram och tillbaka.

Är väl bara bra att folk som håller på och tävlar inom landsvägscykling får lite närkontakt med övrig trafik.
Är väl inte allt för sällan som man hör om olyckor med följebilar och liknande. :rolleyes:

Sen har jag en fråga.
Varför, varför, varför cyklar man i en klunga och inte på rad? :va

Amen hallå, ge killen en paus. Nu ska han ju börja använda hjälm :D

Det är intressant att se hur sporthojsförare som bränner runt i 200-250 km/h och skrämmer livet ur så gott som alla de möter sedan kan med att sitta hemma vid datorn och berätta hur andra ska bete sig i trafiken.

Det är intressant att se hur sporthojsförare som bränner runt i 200-250 km/h och skrämmer livet ur så gott som alla de möter sedan kan med att sitta hemma vid datorn och berätta hur andra ska bete sig i trafiken.

Japp. Alla som kör sporthoj kör som idioter bland annan trafik, överallt hela tiden, utan undantag. Men vänta.. Du kör ju sporthoj? :va

Japp. Alla som kör sporthoj kör som idioter bland annan trafik, överallt hela tiden, utan undantag. Men vänta.. Du kör ju sporthoj? :va
Du menar på samma sätt som alla som cyklar gör det på stora vägar där de inte hör hemma, blockerar trafiken och kör backträning i skymda kurvor?

Om man själv utövar en hobby som tenderar att väcka negativa känslor hos medtrafikanter kan man gott unna sig att vara lite ödmjuk inför andras intressen. Får man ibland ligga bakom och vänta ett tag för att kunna göra en säker omkörning eller visa hänsyn på andra sätt så är det kanske inte hela världen trots allt.

Sen har jag en fråga.
Varför, varför, varför cyklar man i en klunga och inte på rad? :va

Hard_Grit svarade på de på förra sidan.

Cykla bör man kanske inte göra på 2-1 väg men på vanlig lansväg tycker jag gott de kan få hållas. seriöst hur många gånger och hur länge har någon blivit tvungen att ligga bakom en cyklist de kan inte bli många sekunder man förlorat på ett år.

jag cyklade till jobbet förut 7km perfekt vardags motion. var 70väg utan väggren men efter ett par näradöden upplevelser där bilförarn har så liten penis att han måste köra om mig samtidigt som han möter en lastbil istället för 10 sec senare så har jag tagit mitt förnuft tillfånga och tar bilen istället :D

Så om jag förstått rätt så får cyklister vistas på E4:an men inte EU mopeder eller 30mopeder och KNAPPT 125:or?

Så om jag förstått rätt så får cyklister vistas på E4:an men inte EU mopeder eller 30mopeder och KNAPPT 125:or?

Dom sträckor där inte moppar får köra får inte heller cyklister använda.

Hela e4:an är inte motorväg, inte ens en bråkdel är det, det mesta motortrafikled

Jag har tillbringar senaste månaden efter E4:an, och det är skrämmande att det kallas europaväg bitvis.

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...