Dum koppling

Nu har jag haft lamellerna i olja i 7 dagar vänt stålplattorna åt samma håll. sorn samma problem. Kan knappt hålla cykeln stilla med växeln i. Väl etta är i så går det ej att få ur den utan att stänga av motorn innan. "locket" till lamellerna lyfter endast någon millimeter. Är det rätt? ska beställa pinnen som går genom motorn och även dn biten som ligger mot "locket" sen säljer jag hojen om det nint fungerar *Suck*

Hur snurrar innerkorgen när lamellerna är ur och neutralen är i?
Lamellena rör sig bara en liiiten bit.
Så stången är nog inte felet.
Snarare något annat rörligt som inte lirar.
Tex lagret i innerkorgen.

innerkorgen rör sig lätt. ytterkorgen stenhård. Inget glapp vad jag kan märka i något.
Kan det vara något med hydraliken?
Varför går det någolunda lätt att lägg i ettan med motorn igång men inte få ur den sedan?

Det går trögt för att det ligger tryck på dreven.
Men om du drar runt innerkorgen för hand med kopplingen intryckt.
Går det trögt då?
Om du lossar bultarna till fjädrarna?

har du mätt lamellpaketet (total tjocklek lameller+stålskivor) Så det är innom rekomendationerna. Har haft det problemet själv. Är det för tjockt så kopplar det inte ur.

Hej igen. Provade med att sätta in de gamla lamellerna och stålplattorna. Går perfekt!!!
silkeslent. Beställde orginal koppling från Bikebandit i USA. Undrar om de skickat fel ???

Ledsen att jag tjatar, men har du mätt det gamla gentemot det nya paketet? Är det lika många lameller och stålskivor i båda?

samma antal plattor men har ej mätt lamellerna/stålplattor. Ska så göra snart. Skidskyttet kom emellan.

Nyheter
Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd