Dum fråga! backspelgar var fan får man tag i nya?

JimBra

Ny medlem
Gick med
9 Oct 2011
Hoj
ktm rc8r-11
precis som rubriken säger, behov av 1 förmodligen 2 nya backspeglar, bror som övningskörde med min cyckel och körde lite offroad av misstag! några tips, länkar är väldigt uppskattat!

Last edited:
Touringbutiken har både original och piratdelar, inte så billigt direkt men dom har iallafall. Köpte 2nya till min Kawa och det gick på ca400kr/st för ej original.

Vill varna lite för biltemas speglar. Närmare bestämt för dessa http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Tillbehor/Speglar/Backspegel-kromad-82172/

Köpte dom för ett par veckor sedan för jag inte ville ha dom som satt på, gjorde hojen så stor & ful. Men biltemas speglar börjar vibrera vid 60-70km/h och blir bara värre ju fortare man kör. Dom gamla var fula och stora men vibrerade gjorde dom inte.

Apropå det, finns det någon form av gummi-list/fäste man skulle kunna sätta på/vid fästet för backspegeln för att få bort lite av vibrationerna eller är det bara att köpa läget?

Last edited:
ja det va ett bra svar jag brukar köpa där ifrån. men ditt va ju ganska spydigt :huvet

Kapar tråden lite, nån som är sugen på ett par oanvända original speglar till yamaha r6 2005 så har ja ett par såna som legat o dammat i ett par år. :)

jag har kört en säsong med biltemas kolfibervariant och dom sitter kvar än... beviserligen bättre än vad orginalen satt iallafall.

*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back