Dum fråga! backspelgar var fan får man tag i nya?

JimBra

Ny medlem
Gick med
9 Oct 2011
Hoj
ktm rc8r-11
precis som rubriken säger, behov av 1 förmodligen 2 nya backspeglar, bror som övningskörde med min cyckel och körde lite offroad av misstag! några tips, länkar är väldigt uppskattat!

Last edited:
Touringbutiken har både original och piratdelar, inte så billigt direkt men dom har iallafall. Köpte 2nya till min Kawa och det gick på ca400kr/st för ej original.

Vill varna lite för biltemas speglar. Närmare bestämt för dessa http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Tillbehor/Speglar/Backspegel-kromad-82172/

Köpte dom för ett par veckor sedan för jag inte ville ha dom som satt på, gjorde hojen så stor & ful. Men biltemas speglar börjar vibrera vid 60-70km/h och blir bara värre ju fortare man kör. Dom gamla var fula och stora men vibrerade gjorde dom inte.

Apropå det, finns det någon form av gummi-list/fäste man skulle kunna sätta på/vid fästet för backspegeln för att få bort lite av vibrationerna eller är det bara att köpa läget?

Last edited:
ja det va ett bra svar jag brukar köpa där ifrån. men ditt va ju ganska spydigt :huvet

Kapar tråden lite, nån som är sugen på ett par oanvända original speglar till yamaha r6 2005 så har ja ett par såna som legat o dammat i ett par år. :)

jag har kört en säsong med biltemas kolfibervariant och dom sitter kvar än... beviserligen bättre än vad orginalen satt iallafall.

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien