duketråden?

jimpo

"THE DUKE"
Gick med
10 Jun 2006
Ort
Bagarmossen
Hoj
Duken såld, numer en rosa honda cb 900 f i delar.
har varit här ett litet tag nu men inte sett någon tråd för oss duketokar. Kan livligt föreställa mig att det funnits en tidigare fast den verkar ha dött ut, så vi provar väl igen va. Jag kan omöjligt vara den ende som diggar denna coola maskin. Med mina DOMA e dessutom ljudet fantastiskt
 

Bifogat

  • bild 177.jpg
    bild 177.jpg
    17.2 KB · Visningar: 529
Last edited:
En till DUKE här. Gillar maskinen, rolig o leka med. Har ett Acra slipon, ombestyckad o en kugg mindre fram. Går ruskigt fint med den kombinationen.

Vore kul o ha nån DUKe träff nångång?
 
Här är min.
Jag har Sebring pipor, Y-pipa, TM40 fugge, K/N filter, G1 kam och kör just nu med 16 kugg fram. Den går hyffsat.
Går era som skit på riktigt låga varv? Det gör min, hostar o hoppar...försöker pilla i fuggen för att få det bättre, men har inte fått till det än.

Duke träff vore skoj. Då kan vi jämföra ljudet mellan de olika piporna. :tummenupp
 

Bifogat

  • Duke.JPG
    Duke.JPG
    95.1 KB · Visningar: 96
Nickeluring skrev:
2394237 Här är min.
Jag har Sebring pipor, Y-pipa, TM40 fugge, K/N filter, G1 kam och kör just nu med 16 kugg fram. Den går hyffsat.
Går era som skit på riktigt låga varv? Det gör min, hostar o hoppar...försöker pilla i fuggen för att få det bättre, men har inte fått till det än.

Duke träff vore skoj. Då kan vi jämföra ljudet mellan de olika piporna. :tummenupp

E lite avis på din fugge o kam;) Din borde gå väldigt bra.

Min går också lite hoppigt på låga varv, vid 2500-3000 börjar den gå jämnt.
 
Juha-p skrev:
2394261 E lite avis på din fugge o kam;) Din borde gå väldigt bra.

Min går också lite hoppigt på låga varv, vid 2500-3000 börjar den gå jämnt.

Ja, de kanske ska vara så. Tycker det är lite jobbigt ibland när man måste köra sakta, det känns ju som om man satt på en känguru...

Jag hade lite funderingar på att gå ännu längre med trimningen (cylinder, kolv, topp) men då börjar det kosta sjukt mycket. Stor risk för ras oxå.
 
Nickeluring skrev:
2394283 Ja, de kanske ska vara så. Tycker det är lite jobbigt ibland när man måste köra sakta, det känns ju som om man satt på en känguru...

Jag hade lite funderingar på att gå ännu längre med trimningen (cylinder, kolv, topp) men då börjar det kosta sjukt mycket. Stor risk för ras oxå.

Ja då e frågan om det inte skulle vara bättre o köpa nåt med mer mos i, eller vänta till nästa års KTM maskiner med 69 hk. Men det hade vart kul o testa hur den går med allt på.

TM40 fuggen, är den dyr o vart får man tag på sån? Vad gör den för skillnad, bättre gasrespons eller ?
 
Juha-p skrev:
2394370 Ja då e frågan om det inte skulle vara bättre o köpa nåt med mer mos i, eller vänta till nästa års KTM maskiner med 69 hk. Men det hade vart kul o testa hur den går med allt på.

TM40 fuggen, är den dyr o vart får man tag på sån? Vad gör den för skillnad, bättre gasrespons eller ?

Ja, så tänkte jag oxå. Är riktigt sugen på en Superduke.
Visst kan du testa hojen. Vi kan byta en stund under en runda.

TM40 ligger på ca 3000:-. Lelles säljer dem. Det enda jag hade problem med vid monteringen var att choken blev lite slak, men efter att jag bytte så har jag aldrig behövt använda choke ändå.

Gasresponsen blir som du säger betydligt bättre. Mycket lättare att dra upp den på slangen eftersom den kommer på en gång. Men jag borde egentligen bänka den så att den blir optimalt inställd.
 
Nickeluring skrev:
2394381 Ja, så tänkte jag oxå. Är riktigt sugen på en Superduke.
Visst kan du testa hojen. Vi kan byta en stund under en runda.

TM40 ligger på ca 3000:-. Lelles säljer dem. Det enda jag hade problem med vid monteringen var att choken blev lite slak, men efter att jag bytte så har jag aldrig behövt använda choke ändå.

Gasresponsen blir som du säger betydligt bättre. Mycket lättare att dra upp den på slangen eftersom den kommer på en gång. Men jag borde egentligen bänka den så att den blir optimalt inställd.

Blir o slänga på TM40 i vinter då.

Vi får ta o samlas ett gäng Dukar nån dag, Jimpo du e väl me, TheDuke2 får åka från Norge en sväng till Stockholm;) , Nickeluring du e väl på också. Fler med Dukar ???
 
Juha-p skrev:
2394586 Blir o slänga på TM40 i vinter då.

Vi får ta o samlas ett gäng Dukar nån dag, Jimpo du e väl me, TheDuke2 får åka från Norge en sväng till Stockholm;) , Nickeluring du e väl på också. Fler med Dukar ???

Jag hänger gärna på och kör nån dag. Vart bor ni? Jag bor söder om stan.
Kör en 01:a med GPR slipon, ombestyckad förgasare + 16 kuggar fram. Funderar också på en TM40..
 
Matte_M skrev:
2394663 Jag hänger gärna på och kör nån dag. Vart bor ni? Jag bor söder om stan.
Kör en 01:a med GPR slipon, ombestyckad förgasare + 16 kuggar fram. Funderar också på en TM40..

Ja, jag är på. Jag bor i stan så för min del spelar det ingen större roll vart vi åker.

Ja, på med TM40, de är schyssta. :tummenupp
 
TheDuke2 skrev:
2394059


Her er min 2004 Duke II. :)

Hva slags Slipons har du? Og hvor får man tak i de?

doma heter dom, ljudet e fantastiskt. förre ägaren hade slängt på dem samt dynojetat. så jag vet inte vart dom går att få tag på

Nickeluring skrev:
2394237 Här är min.
Jag har Sebring pipor, Y-pipa, TM40 fugge, K/N filter, G1 kam och kör just nu med 16 kugg fram. Den går hyffsat.
Går era som skit på riktigt låga varv? Det gör min, hostar o hoppar...försöker pilla i fuggen för att få det bättre, men har inte fått till det än.

Duke träff vore skoj. Då kan vi jämföra ljudet mellan de olika piporna. :tummenupp

vilka munstycken kör du på?

Juha-p skrev:
2394586 Blir o slänga på TM40 i vinter då.

Vi får ta o samlas ett gäng Dukar nån dag, Jimpo du e väl me, TheDuke2 får åka från Norge en sväng till Stockholm;) , Nickeluring du e väl på också. Fler med Dukar ???

jorå ja e med, e ensam pappa så kan bli marigt med tid men kan jag så kan jag. ska bli kul
 
Last edited:
jimpo skrev:
2399316 vilka munstycken kör du på?

Jag kör med 150 main o det verkar lagom.
I lågfart har jag tidigare kört med 30, men bytte i helgen till 27,5, men jag tycker den går ungefär likadant.

Med 30 så spelade det ingen roll hur man vred på luftskruven, ingen skillnad i tomgången. Med 27,5 så kan jag åtminstone få den att varva upp (gå snålt) om jag skruvar in blandskruven, men det händer ingenting om jag skruvar ut den. Så jag har bara gissat o skruvat ut den nåt varv från där den började varva. Vet inte vad man borde prova med annars...
Förslag? :confused:

Går din bra på låga varv? Vad har du för fugge?
 
Nickeluring skrev:
2399354 Jag kör med 150 main o det verkar lagom.
I lågfart har jag tidigare kört med 30, men bytte i helgen till 27,5, men jag tycker den går ungefär likadant.

Med 30 så spelade det ingen roll hur man vred på luftskruven, ingen skillnad i tomgången. Med 27,5 så kan jag åtminstone få den att varva upp (gå snålt) om jag skruvar in blandskruven, men det händer ingenting om jag skruvar ut den. Så jag har bara gissat o skruvat ut den nåt varv från där den började varva. Vet inte vad man borde prova med annars...
Förslag? :confused:

Går din bra på låga varv? Vad har du för fugge?

min "tuggar" också på låga varv, tror att det är ett stånkafenomen. jag har orginal fuggen på vettu, men vilka munstycken jag har vet jag inte. förre ägaren grejade allt det där å nu bor han i spanien.
men jag tycker att du har små storlekar. 170/45 har jag hört borde lira 150/30 låter väldigt litet, men jag vet inte, har bara hört andra prata om det.
 
jimpo skrev:
2399596 min "tuggar" också på låga varv, tror att det är ett stånkafenomen. jag har orginal fuggen på vettu, men vilka munstycken jag har vet jag inte. förre ägaren grejade allt det där å nu bor han i spanien.
men jag tycker att du har små storlekar. 170/45 har jag hört borde lira 150/30 låter väldigt litet, men jag vet inte, har bara hört andra prata om det.

Jo, men det är skillnad på BST40 och TM40. Storleken på munstyckena är inte jämförbara. Innan jag bytte till TM40 hade jag ett 180 munstycke i min BST40. Då bänkade jag den och det var lagom. Istället för att gå upp i pilot jet gick jag då ner i pilot air jet från 1,2 till 1.1.
Större än 150 i main på TM40 ska jag nog inte ha. Och angående lågfarten så levererades den med ett 20 munstycke!!!

Men det kanske är som du säger att det ska vara lite hoppigt. Det verkar vara fler som har samma tendenser. Men någon på ett annat forum påstod att hans gick klockrent från låga varv till höga, men det kanske inte stämmer...
 
ok, du kör på tm och visste tydligen betydligt mer än mig i ämnet så jag kan inte hjälpa dig. jag tycker att min går klockrent också även fast den tuffar på låga varv, hade inte reflekterat över det innan jag läste era posts.
 
jimpo skrev:
2399732 ok, du kör på tm och visste tydligen betydligt mer än mig i ämnet så jag kan inte hjälpa dig. jag tycker att min går klockrent också även fast den tuffar på låga varv, hade inte reflekterat över det innan jag läste era posts.

Sorry...:rolleyes:
Man får se till att alltid gasa ordentligt bara. :tummenupp
 
Nickeluring skrev:
2399744 Sorry...:rolleyes:
Man får se till att alltid gasa ordentligt bara. :tummenupp

jajjemän det är ju inte långt mellan röljusen så vill man köra fort i den här stan gäller det att gasa:yoparty

när du bytt kam, hur ofta måste du ställa ventiler, byta olja och så vidare?
ändras det eller kör du på som vanligt

stog du parkerad på hornsgatan, eller på trottoaren till hornsgatan strax efter puckeln idag runt ett tiden. har nämligen inte sett många gula dukar
 
Last edited:
jimpo skrev:
2399774 jajjemän det är ju inte långt mellan röljusen så vill man köra fort i den här stan gäller det att gasa:yoparty

när du bytt kam, hur ofta måste du ställa ventiler, byta olja och så vidare?
ändras det eller kör du på som vanligt

stog du parkerad på hornsgatan, eller på trottoaren till hornsgatan strax efter puckeln idag runt ett tiden. har nämligen inte sett många gula dukar

Jag ställer ventilerna var 500 mil som vanligt. Samma sak med oljan. Däremot klappar jag på den lite oftare...

Nej, det måste ha varit någon annan på Hornsgatan. Jag har träffat en annan gul Duke på onsdagskörningarna. Det var en tjej som hade den, men hon har inte varit med mer än en gång vad jag vet...
 
Back
Top