Duke II eller Ktm LC-4 640 SM

Långa farbron skrev:
På vilket sätt är den slöare än en 640 ?

:nollkoll

Istället för att jämföra speccar, diagram och papperskilon hit och dit som många är experter på här på sh.com så har jag provkört båda till och från. Duken är som en buss jämfört med 640:n. Bättre för långturer men knappast som en busig ouuillimotard. Sen om det beror på olika motorer, eller samma fast med annorlunda utväxling i växellådan, annan bestyckning, aggrsivare kammar whatever i 640n låter jag vara osagt. Provkör och testa själv.

-PLM- skrev:
Duken är kul, men inget vidare hållbarhet vid marksyning.

Haha, stoppie-fucko :hihi

jP skrev:
Istället för att jämföra speccar, diagram och papperskilon hit och dit som många är experter på här på sh.com så har jag provkört båda till och från. Duken är som en buss jämfört med 640:n. Bättre för långturer men knappast som en busig ouuillimotard. Sen om det beror på olika motorer, eller samma fast med annorlunda utväxling i växellådan, annan bestyckning, aggrsivare kammar whatever i 640n låter jag vara osagt. Provkör och testa själv.
Motorerna och utväxlingen, både i växellådan och drevningen, är lika mellan 640'n och Duken då dom levereras från fabrik så där skiljer det inte nåt (förän man börjar kitta sin hoj då rå).

Vad gäller chassit så är det stora skillnaden, spec-mässigt då alltså, att Duken har 43mm gaffel medans 640'n har 48mm.

Jag håller med om att känslan i dom två hojarna är olika men att därför påstå att Duken inte är någon busig wheeliehoj är att gå för långt. Mycke roligt har man haft......

.

Spider skrev:
men att därför påstå att Duken inte är någon busig wheeliehoj är att gå för långt. Mycke roligt har man haft......

.

Duken ÄR INTE någon busig _motard_. PUNGT. :fakta

Förövrigt tycker jag 640n är rätt slö den med, men den är avsevärt roligare än duken för bus

jP skrev:
i

Du har uppenbarligen aldrig kört en Duke.

Långa farbron skrev:
Du har uppenbarligen aldrig kört en Duke.

:rolleyes:

Mitt problem är nog snarare att jag även har kört ANDRA motarder, än bara 640 & Duke osv, och således jämför Dukens prestanda och chassi med de hojarna.

Långa farbron skrev:
2,1 L motorn är ju strypt :huvet

Va fan! pratar du i nattmössan eller?

2,1L gäller oavsett om den är strypt eller inte!
:fatta!

625/660 använder sig INTE av dessa skit vaccumförgasare som 640/Duken har.

motardnisse skrev:
Va fan! pratar du i nattmössan eller?

2,1L gäller oavsett om den är strypt eller inte!
:fatta!

625/660 använder sig INTE av dessa skit vaccumförgasare som 640/Duken har.

Ja....Jag missade att lägga till en ironismiely,man skulle kunna tolka det som att motorvolymen är 2,1 L.

Filåt!

Sen kan man väl inte kalla en vanlig 640 för en grym supermotard heller då. Går ju inte heller att jämföra med en honda crf 450, men man hinner komma mycket längre med en duke då husan crf:en eller 525:an är på service kolvringsbyte eller nåt annat. Dom flesta vill ju faktiskt hinna köra lite med hojarna med. Mer Duke åt folket. Min duke väger enligt regbeviset 149 kg och enligt ktms papper med, alltså samma jättehöga vikt på båda. :tomten

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT