Ja man svetsar vevtappen på drivsidan men även andra sidan. Veven flexar så pinnbulten kan även börja röra sig på svänghjulssidan. Men som sagt jag tror den pallar minst 100 hk utan svetsning. De enda jag är orolig för i ditt fall iom att du har kompressor är att den ska ge för högt vridmoment. Försök hålla nere vridmomentet under hk antalet så kan den hålla bra. De innebär att du kan bli tvungen att dumpa ut kompressortryck på lägre varv. Ex de finns en stor risk att den ger enormt vrid vid ca 4500-6000v typ 100-110 nm redan där och de är inte bra för veven eller resten av motorn. Högt laddtryck vid 8000-9000v är mindre skadligt än samma ladd vid låga varvtal. Men då krävs standalone sprut och el/tryckstyrd dumpventil. Jag vet inte om de finns elstyrd dumpventil som funkar lika som en elstyrd wastegat men du skulle kunna ha en wastegate som dumpventil de lär funka lika bra.
Jag kan ta ett ex på kompisens BMW 3,8l 1000hk på hjulen vid 7000v på 2 bar. Han måste dumpa ut tryck från 4500-ca 6500 varv annars ger den 1200-1300nm om den få ladda 2 bar på runt 6000v. Om han låter den ladda 2 bar redan från botten spricker cylindrarna längsledes (han har såklart provat det
Nu håller han nere turbotrycket på lägre varv så vridet ligger på ca 950-980nm då håller den bra.