DUKE 1 eller 2..?

Hinken

Hellre fotsvamp än ärtsoppa..!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
Yamaha XSR900
Har funderingar på att byta SV:n till en DUKE.

Hur är dom att köra?
Skilnader på Duke1 och Duke2?
Effekt?
Service intervaller mm.. ?

Ni som bytt från sport till SM vad saknar ni från sporthojen?
 
Hinken skrev:
2178412 Har funderingar på att byta SV:n till en DUKE.

Hur är dom att köra?
Skilnader på Duke1 och Duke2?
Effekt?
Service intervaller mm.. ?

Ni som bytt från sport till SM vad saknar ni från sporthojen?

Saknar knäskrapet :D ......Köp en Duke II 03 eller nyare!! STOR skillnad.
duke97.gif

DUKE I
duke.jpg

DUKE II
 
Serviceintervallerna då, dom är ju ganska täta på andra motarder..
 
det är ju en 640 så det är nog inte sånt servande på dom, en polare till oss åkte på semester med sin duke 1a. inga problem...
 
Hinken skrev:
2178985 Serviceintervallerna då, dom är ju ganska täta på andra motarder..

Duke är ingen tävlingsmaskin direkt och service intervallerna är efter detta.
En gång per år...även beroende hur många mil ni kör
 
Duke I har den äldre 620 motorn och Duke II har 640 motorn.


Lc4 motorn sitter i 640/625/660 med lite olika konfiguration så det skiljer inte mega mycket på servicen på dom.

DukeII vill ha olja/ventil var 500 mil.
 
Satsa du på 2an om servicar och arbete på hojen bekymrar dig. 620-motorn var den sista KTM gjorde som hade ganska hög grad av allt från småstrul till ras. Därmed inte sagt att den suger. Mycket vanligare med probvlem än på 640n dock spm nästan aldrig strular.

KTM hade ett ganska skamfilat rykte fram till 640n kom och med sin (för klassen) extrema stryktålighet drog upp hela varumärkets image.

Daniel
 
Jag vet ingenting mer om hojen än att Duke-ettan har en överjävligt ful lykta/frontkåpa. Rent estetiskt då är ju Duke II helt överlägsen ettan.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top