Duells / Michelin trackday Gelleråsen 31 Aug

Duells-Michelin

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2015
Hoj
Suzuki
Duells / Michelin trackday måndag 31 Augusti på Gelleråsen!
Duells som är svensk distributör av Michelindäck erbjuder en heldag kl 9-17 måndag 31 Augusti för ENDAST 499:-och då ingår även lunch!

Det finns ETT krav för att ta del av priset 499:-, som deltagare behöver man en egen hoj att åka på, försedd med Michelin-däck (vilka Michelin spelar ingen roll!).

Är du Michelinkund och har Michelindäck monterade på en MC du kommer delta med så anmäler du dig på följande URL till en kostnad av 499:-.
Anmälan sker på Jag har Michelindäck - SimpleSignup

Är du INTE Michelinkund så erbjuder vi plats till ordinarie avgift 1000:-.
Anmälan sker på Jag har INTE Michelindäck och vill delta - SimpleSignup

Bandagen genomförs med hjälp av personal och instruktörer från Actionpics som är samarbetspartner till Duells.

Välkomna

duells_michelin.jpg

Last edited:
Jag ska dit ! :)

Kan man få nya Michelin till rätt pris monterade på plats den dagen?

Last edited:
Jag ska dit ! :)

Kan man få nya Michelin till rätt pris monterade på plats den dagen?

Bactor kommer vara där för att sköta däckomläggning för det är en hel del motorcyklar till återförsäljare bl.a. som ska utrustas med ett nytt "EVO" däck från Michelin men vad gäller försäljning av Michelin däck på plats måste vi få be att få återkomma under den kommande tiden.

Hoppas att kunna återkomma med något exakt besked inom närmaste veckan eller två.

Det kommer att finnas begränsad försäljning på plats med däck.
Alla som förbeställer däck kommer att kunna få levererat och monterat på plats.

Maila beställning eller frågor till mats@bactor.se med "Michelin Power Day" som rubrik/subject på mail.
Beställningar måste göras i god tid!

Har du redan Michelin däck på din mc (vilka Michelin spelar ingen roll) så är du välkommen att åka på årets kanske billigaste trackday för endast 499:- som inkluderar lunch dessutom.

Det kommer att finnas begränsad försäljning på plats med däck.
Alla som förbeställer däck kommer att kunna få levererat och monterat på plats.

Maila beställning eller frågor till mats@bactor.se med "Michelin Power Day" som rubrik/subject på mail.
Beställningar måste göras i god tid!

Har du redan Michelin däck på din mc (vilka Michelin spelar ingen roll) så är du välkommen att åka på årets kanske billigaste trackday för endast 499:- som inkluderar lunch dessutom.

Ha dubbel prislista på dagen?

Dom som kör Michelin pröjsar billigt och andra kanske dubbelt upp och ha lite genomgång vid den gemensamma lunchen och sälj in produkterna?

Att stänga ute dom ni vill vinna över verkar kanske som fel väg att vandra?

Ambulans på plats?

Ingen ambulans => 500:- är inte häpnadsväckande billigt...

Ambulans på plats?

Ingen ambulans => 500:- är inte häpnadsväckande billigt...

Det är naturligtvis ambulans på plats, allt annat vore väldigt dumt!
Och så ingår även lunch i avgiften 499:- så det är absolut ett mycket bra pris som jag tror är oslagbart.

Samma ambulansteam och instruktörer som bemannar Actionpics alla trackdays kommer vara på plats denna dag.

Last edited:
Ha dubbel prislista på dagen?

Dom som kör Michelin pröjsar billigt och andra kanske dubbelt upp och ha lite genomgång vid den gemensamma lunchen och sälj in produkterna?

Att stänga ute dom ni vill vinna över verkar kanske som fel väg att vandra?

Lunchen är redan planerad och läser man info så kommer Petjo Lilja föreläsa under lunchuppehållet om racing och Michelin som varit en av hans sponsorer under längre tid.

Just nu är eventet öppet för dom som är Michelinkunder, och därav priset.
Men det kan komma att ändras om det finns platser över och då får "övriga" betala en mer normal avgift för dagen.

Det är naturligtvis ambulans på plats, allt annat vore väldigt dumt!
Och så ingår även lunch i avgiften 499:- så det är absolut ett mycket bra pris som jag tror är oslagbart.

Samma ambulansteam och instruktörer som bemannar Actionpics alla trackdays kommer vara på plats denna dag.

:tummenupp

Delat på min facebook.

Kan tyvärr inte komma det datumet, annars hade jag nog passat på att åka dit och göra slut på mina PP3:or :-)

Lunchen är redan planerad och läser man info så kommer Petjo Lilja föreläsa under lunchuppehållet om racing och Michelin som varit en av hans sponsorer under längre tid.

Just nu är eventet öppet för dom som är Michelinkunder, och därav priset.
Men det kan komma att ändras om det finns platser över och då får "övriga" betala en mer normal avgift för dagen.

Kanske är jag otydlig i skrift, Det jag ville ha sagt var att oavsett om man kör Michelin eller något annat fabrikat så vill ni väl lyfta fram era produkter och promota dom. Då är det väl förbaskat dumt att stänga ute dom kunder ni är ute efter som kör andra däckmärken?

Jag själv förbrukar en del däck på en säsong ca 45-50 bak och numera lika många fram med nuvarande slitage problem.

Skulle jag få för mig att handla ett annat märke bara för att deltaga på en bandag? Nope det hade jag inte. Hur hade ni haft störst chans att vända mig och få mig att testa ett sett, Den kan du ju klura på en stund.

Kanske är jag otydlig i skrift, Det jag ville ha sagt var att oavsett om man kör Michelin eller något annat fabrikat så vill ni väl lyfta fram era produkter och promota dom. Då är det väl förbaskat dumt att stänga ute dom kunder ni är ute efter som kör andra däckmärken?

Jag själv förbrukar en del däck på en säsong ca 45-50 bak och numera lika många fram med nuvarande slitage problem.

Skulle jag få för mig att handla ett annat märke bara för att deltaga på en bandag? Nope det hade jag inte. Hur hade ni haft störst chans att vända mig och få mig att testa ett sett, Den kan du ju klura på en stund.

Förstod mycket väl vad du menade men då kan jag istället försöka förklara bakgrunden med detta event. Det är inte vår avsikt med denna dag att försöka sälja däck, omvända eller få någon att byta däck från annat fabrikat, då hade upplägget varit ett helt annat.
Michelin kommer lansera nya däck och den här dagen så är det ett särskilt däck som har premiär och som våra återförsäljare och journalister kan testa på motorcyklar som KGK Suzuki lånar ut.
Övrig plats och tid på banan är för att erbjuda till våra slutkunder i första hand, dom som redan har ett Michelindäck på sin mc.
Bactors närvaro är för att sköta all montering av testdäcken på KGK Suzukis motorcyklar, kan dom sen hjälpa någon enstaka som önskar köpa ett däck så är det jättebra såklart men inte anledningen till varför vi har tagit dit dom.

Sen om det kommer finnas platser kvar när det närmar sig så kanske vem som helst kommer att få boka en plats men till en mer vanligtvis rimlig kostnad för vad en bandag brukar kosta :tummenupp

Nu låter vi vem som helst anmäla sig till måndag 31 Aug på Gelleråsen

Hej alla hojvänner,

Nu ca en vecka kvar till Michelin Power Day måndag 31 Aug så släpper vi rest platserna att kunna bokas även av dig som inte har Michelindäck.
Som Michelinkund har du fortsatt möjlighet att delta till en subventionerad kostnad av 499:- , är du inte Michelinkund och har en MC utrustad med däck från annan däcktillverkare så erbjuder vi plats till en ordinarie kostnad 1000:-.

Är du Michelinkund och har Michelindäck monterade på en MC du kommer delta med så anmäler du dig på följande URL till en kostnad av 499:-.
Anmälan sker på Jag har Michelindäck - SimpleSignup

Är du INTE Michelinkund så erbjuder vi plats till ordinarie avgift 1000:-.
Anmälan sker på Jag har INTE Michelindäck och vill delta - SimpleSignup

Lunch ingår i priset oavsett däck man har monterade på sin mc :tummenupp

Varmt välkomna att anmäla Er.

Jag tänkte åka dit med släp från Stockholm, och då finns plats för en ytterligare hoj på släpet.
(Tur och retur samma dag tänkte jag, från Royal Aspudden. Lasta helst kvällen innan - annars du lastar och spänner då jag fortfarande sover.)
PM vid intresse.
"Ej H-Ds, och ej sex" :-)

Vart lite konfunderad/irriterad nu när jag fick inbjudningsmailet "information och regler"

Främst angående bullernivån

"Tänk på bullernivån som är 95db förbifart. Db-killer måste vara monterat om du har ett eftermarknadssystem. "

det här är för mig en rätt så vital grej att ta upp före anmälningen speciellt om anmälningen är bindande, samt att det är rätt så långt ifrån tidigare nämnt

"Det finns ETT krav för att ta del av priset 499:-, som deltagare behöver man en egen hoj att åka på, försedd med Michelin-däck (vilka Michelin spelar ingen roll!)."

Hur ska jag göra?
har kört bandagar i 5 år med samma hoj och samma avgassystem (eftermarknad) på flertalet banor i Sverige (med bullerkrav) och aldrig fått någon anmärkning

Kommer jag få köra?

Du kommer sannolikt att få köra om du ligger under 95 dB. Men att man förtydligar detta beror på att många kör utan dB killer och medvetet överskrider ljudgränsen. När sedan någon ljudmäter och anmärker, då stoppar folk i db killern.
I det läget har redan banans miljötillstånd överskridits.

Last edited:
Hmm, med all respekt, det är väl välkänd att Gelleråsen (liksom de flesta banor i Sverige) har sina bullergränser för förbifart, oftast med statiskt monterade mätare som rapporterar typ i realtid till kommunen osv om gränserna överskrids.. (Hur skulle Michelin eller Actionpics lyckats trolla bort sånt för sin bandag?)
Men då man inte kör i värsta racing i klunga då klarar man väl 95dB-kravet även med "rätt tomma burkar".
Och iaf för mig var Michelinkravet ytterst tydligt redan från början...
--
Ser framemot en torr och rolig dag i Gelleråsen!! :-)

Hmm, med all respekt, det är väl välkänd att Gelleråsen (liksom de flesta banor i Sverige) har sina bullergränser för förbifart, oftast med statiskt monterade mätare som rapporterar typ i realtid till kommunen osv om gränserna överskrids.. (Hur skulle Michelin eller Actionpics lyckats trolla bort sånt för sin bandag?)
Men då man inte kör i värsta racing i klunga då klarar man väl 95dB-kravet även med "rätt tomma burkar".
Och iaf för mig var Michelinkravet ytterst tydligt redan från början...
--
Ser framemot en torr och rolig dag i Gelleråsen!! :-)

däck-kravet är jag helt på det klara med och säger inget om!

däck-kravet är jag helt på det klara med och säger inget om!

Helt riktigt som redan skrivits!

Klarar du ljudnivån vilket du lär göra om du kört flertalet andra dagar som du skriver så kommer du självklart få köra :tummenupp

Men som också nämns av CB_tobbe så är det alltför ofta någon eller några som kör och låter alldeles för mycket och när dom blir svartflaggade så blir svaret i depån - ja men då stoppar jag i db-killern!!!
Skadan är redan delvis skedd då och att köra utan db-killer om man vet att man måste ha den i är för jävla dumt. Till en del måste man vara övertydlig :)

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman