Duells / Michelin trackday Gelleråsen 31 Aug

Vart lite konfunderad/irriterad nu när jag fick inbjudningsmailet "information och regler"

Främst angående bullernivån

"Tänk på bullernivån som är 95db förbifart. Db-killer måste vara monterat om du har ett eftermarknadssystem. "

Hur ska jag göra?
har kört bandagar i 5 år med samma hoj och samma avgassystem (eftermarknad) på flertalet banor i Sverige (med bullerkrav) och aldrig fått någon anmärkning

Kommer jag få köra?

Klart du kommer att få köra om du klarar ljudet 95db men det borde inte vara något problem om du haft motorcykeln så på flertalet bandagar.
Problemet är beskrivet innan redan. Så väldigt många försöker tills att dom blir stoppade med svartflaggan men då är skadan på sätt och vis redan skedd.

Klart du ska gasa på måndag :)

Och nu ser vädret fint ut "igen" på måndagen och det finns platser kvar, bara att anmäla sig om man har möjlighet att komma loss och vill gasa lite :tummenupp

Välkomna

Klart du kommer att få köra om du klarar ljudet 95db men det borde inte vara något problem om du haft motorcykeln så på flertalet bandagar.
Problemet är beskrivet innan redan. Så väldigt många försöker tills att dom blir stoppade med svartflaggan men då är skadan på sätt och vis redan skedd.

Klart du ska gasa på måndag :)

Och nu ser vädret fint ut "igen" på måndagen och det finns platser kvar, bara att anmäla sig om man har möjlighet att komma loss och vill gasa lite :tummenupp

Välkomna

Vilken väderprognos följer du?

Kommer o fiser runt lite och håller flåset uppe :tummenupp

Imorgon måndag 31 Aug så kör vi hela dagen på Gelleråsen och det finns fortfarande platser kvar, vädret ser ut att bli helt OK hela dagen :tummenupp

Lunch ingår i priset och under lunchuppehållet kommer Anders Petjo Lilja hålla ett föredrag kring racingkarriär, erfarenheter m.m.

Fortfarande möjligt att anmäla sig, varmt välkomna :)

Drop in möjligt, ta kontakt med oss i BOX 12 vid ankomst.

Hade jag hunnit få på nya däck hade jag gärna bokat men hjulen står bredvid och jag har inte hunnit få däcken än :(

Tack för en mycket trevlig bandag i Gelleråsen som också vädermässigt var fullträff. (Bortsett dimman under första passet, jag seriöst höll på att åka vilse) :D

-Stort tack också för ytterst intressant och nyttig (teknisk) däckinformation på föreläsningen och "på depån": Mycket närmare fakta är väl svårt att åstadkomma, utan att vara insider.:tummenupp
-Fick vissa bekräftelser, och redan visste att det finns många myter och t.om. osanningar där ute..

En sak som verkligen var nytt för mig, var att låga "frys"temperaturer förstör slicks/racedäck.
(utan närmare förklaring vad som eksakt fryser eller förändrar sönder.. så att det inte backar tillbaka vid temperaturökningen)
Hur som än: iom dagens mjuka sporthojdäck är gummi-mässigt väl inte så långt borta från omönstrade racedäck: kanske vinterförvaring av dem i kylan är heller "mindre bra"?

-kanske att veta om däcket varit fryst skulle vara mycket viktigare att veta, än tillverkningsåret?
(en liten "frysindikator" "lakmus-sticker" i alla däck, då?)
-Michelin får gärna kommentera vintertemperaturernas påverkan på gummits hårdhet i sporthoj-däck, i kategorin "Power Supersport" och andra sportiga/mjuka däck.

Tack alla för en fantastisk dag på Gelleråsen med Duells & Michelin igår måndag :tummenupp

Suzuki och MV Agusta motorcyklarna testades oavbrutet hela dagen.

Segway med Michelins eventbuss var också välbesökt och populärt mellan passen :)

Och inte minst så verkar däckinformationen varit uppskattad, det fanns mycket mer som Anders Petjo Lilja skulle kunnat berätta men tiden räckte inte riktigt, alla var sugna på att komma igång och köra igen i det otroliga vädret vi bjöds på under e.m.

Om någon har lite bilder ni tagit så får ni gärna ge Er till känna.

Gelleråsen 16-17 Sept,
Actionpics kör igen den 16-17 Sept på Gelleråsen och då även med transponders som vanligt, och självklart "finväder" också :)
Det finns i nuläget plats i samtliga grupper.
Välj mellan följande paketerbjudanden 16-17 Sept
1. Trackday 16-17 Sept, 2200:-
2. Trackday 16-17 Sept inkl plats i depåbox, 2500:-
3. Trackday 16-17 Sept inkl plats i depåbox samt plats i stuga, 2700:-

För mer info, se www.actionpics.se

Och ännu en gång, tack alla deltagare, funktionärer, ambulanspersonal m.fl. för en suverän dag på Gelleråsen. Det här borde göras om nästa år :tummenupp

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman