Ducce 900SSie vs VTR1000F vs TL1000R

Försäkringskostnader

Tjenare

Slog en signal till if idag

Fakta om föraren: 27 år, körkort 4 år, låst garage, inga tidigare trafik skador, bor i Mölndal

VTR 97:a 1152:- per månad

VTR 99:a 1403:- per månad

En skillnad på 250 pix för två år nyare hoj?

Detta baserade sig på fulleffekt 81 kW

Kollade TL1100R 98:a och den kostade exakt lika mycket som VTR 99:an dvs 1403:- per månad.

Lite lustigt med tanke på att TL:n har väl nästan 100 kW?

Tänkte ringa till Folksam och Trygg Hansa men det lär väl handla om samma nivåer hos dem :zpy

/Peter

Ytterligare kostnader

Alla försäkringar gäller helår halvförsäkring om inget annat nämns

VTR 1000F 99:a

Folksam 17104 :-
Länsförsäkringar 7410:-

TL1000R 98:a

Folksam 14310:-
Länsförsäkringar 8605:- eller 739 per månad

Trygg-Hansa 18640....PER HALVÅR!!!

Värt att notera är ju att Folksam tar mer för en VTR än en TL1000R :confused:

Trygg-Hansa med SMC rabbat och allt är svindyrast och att Länsförsäkringar verkar överkommligt :tummenupp

Fast det blir nog en båge till våren isåfall...har ju ingen större lust att betala 739 pix per månad hela vintern...för en TL som jag bara kan se och putsa på :(

Ha det gött!

/Peter

Re: Ytterligare kostnader

Black-Wolf skrev:

Fast det blir nog en båge till våren isåfall...har ju ingen större lust att betala 739 pix per månad hela vintern...för en TL som jag bara kan se och putsa på :(

/Peter

Va? Läste du inte J-Bones eminenta inlägg???

Originally posted by J-Bone
Så länge man inte är en aktiv tävlingsförare så handlar det ju om att ha kul och att få ett stort smajl på läpparna när man öppnar garagedörren och hojen som just DU gillar allra bäst står där och väntar på dig.

Garaget kan du väl besöka och må bra en stund i även i vinter (som för övrigt är en bit bort)? :tummenupp

Re: Ytterligare kostnader

Black-Wolf skrev:

Ha det gött!

/Peter

Garageförsäkra och skruva och pilla hela vintern, det är ju kul vetja! :tummenupp

Garageförsäkring

Chip!

Dealen med den lägre premien hos Länsförsäkringar var att den inte får ställas av...dvs ingen låg garageförsäkring.

Men...hmmm...har ett ledigt rum i min lägentehen...man skulle kanske hyra ut det till en stackars student här i Göteborg där det råder akut brist på studentlägenheter. Borde kunna ge 2000 pix i månaden...och då har jag ju en ursäkt att vara i garaget :tummenupp

Såvida inte... :D oj ful tanke

Re: Garageförsäkring

Black-Wolf skrev:
Chip!

Dealen med den lägre premien hos Länsförsäkringar var att den inte får ställas av...dvs ingen låg garageförsäkring.

Men...hmmm...har ett ledigt rum i min lägentehen...man skulle kanske hyra ut det till en stackars student här i Göteborg där det råder akut brist på studentlägenheter. Borde kunna ge 2000 pix i månaden...och då har jag ju en ursäkt att vara i garaget :tummenupp

Då har du ju löst problemet! :brynad

J-Bone skrev:
Det måste väl nästan vara 7´an på fajjerstårmen va? Den har väl ca 110 häst ändå?

Dubbelkollade mina försäkringspapper för säkerhetsskull. Du har rätt, min VTR är oxå en klass 7 hoj. Det lustiga är att jag ringde omkring och jämnförde mellan TLR och VTR och det blev ändå en stor skillnad mellan modellen. :confused:

Re: Garageförsäkring

Black-Wolf skrev:
Chip!

Jag har IF. Betaltar 982 kr i månaden. För en 99a då. Den ställer jag av när det blir kallt, 748kr för 6månader. :) :tummenupp
Folksam skulle ha 2000 kr för samma avställning...

Jag kan bara säga så här.
Köper du TLRen så kommer du INTE att bli besviken. Den har allt. :) (hehe)
Default inställningar är rätt kassa och det var ett gigantiskt misstag av Suzuki att inte leverera hojarna bättre grund inställda. För TLRen sågades med fotknölarna pga reportrarna in kunde/hade tid att ställa in en TLR.

Det som behövs är att göra lite av det både jag och J-Bone har gjort. Fast J-Bone borde byta dämpare bak... :D

Ska man bara göra EN mod på TLRen så är det att byta bakdämpare. Du kan köpa vilket märke som helst. ALLA är bättre än orginalet... :rolleyes:
De som är bäst lär vara Penske och Öhlins. Båda är snuskigt dyra, så köp heldre Wilbers. Billigare och säkert lika bra som de övriga. Så länge man inte hålelr GP standard som förare... :)

Inte föratt VTRen är en sämre hoj, men jag tycker den saknar Tillerns charm. :)

Och senast i dag så kom det fram två pers utnaför Yamaha Center(ej samma gäng) och komenterade min skitsnygga hoj! (Den andre tyckte den var grym som fan...) :D :rock :rock
Myste mig hem i nästan laglig art... :)

Och krashcar man behöver man inte gråta blod, eller äta nudlar. Man beställer bara nyakåpor av HammerIT. Mina som jag ska beställa kostar US $250. Hela framsettet!!! :rock
(Orginal går väll på en 35k eller så...)

Köp en TL! :rock

Re: Re: Garageförsäkring

PutteLiten skrev:

Jag kan bara säga så här.
Köper du TLRen så kommer du INTE att bli besviken. Den har allt. :) (hehe)
Default inställningar är rätt kassa och det var ett gigantiskt misstag av Suzuki att inte leverera hojarna bättre grund inställda. För TLRen sågades med fotknölarna pga reportrarna in kunde/hade tid att ställa in en TLR.

Det som behövs är att göra lite av det både jag och J-Bone har gjort. Fast J-Bone borde byta dämpare bak... :D

Hmm... vänta bara, rätt vad det är så sitter det en Wilbers där bak ;)

Helst en SV1000! Bra chassi och bra maskin. :tummenupp

....alternativ 2: VTR, mångsidig, bra maskin, bekväm, men gammal...

Alternativ 3: TL rå och smått brutal maskin, men med ett halvt nervöst chassi.

Alternativ 4: Duccen, slö, slö och slö........ och ännu lite slöare...., 2-ventilsteknik och luftkyld.....för mycket pengar i märket, å för lite i maskinen. Stötig för landsväg och för slö för bana, låter inte som den rätta kombinationen..... :rolleyes: (sorry, alla som kör med en ss900, men det e bara min åsikt :rodnar )

K-Micke skrev:
Du har tydligen aldrig kört en 900SS?
För slö för bana??? Knappast! För slö utanför korvkiosken möjligtvis.

Hm, nja, slö å slö, men inte drar den sv'n med hästlängder i alla fall, fastän den är 900cc. Har nog prövat en SS900 men inte på bana.

*/ ?>
Nyheter
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Back