Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ser ju ut precis som en Desmosedici men med annan cuts.amullo skrev:2132508F*n också!
Jag blev kär! igen...![]()
Vad ser du för hot med mer svårkörda motorer?Triggerhappy skrev:2132896...är emot 800cc....
Det driver upp kostnaderna ännu mer vilket leder till ännu färre team/fabriker som kan vara med.Nyteknik skrev:2132906Vad ser du för hot med mer svårkörda motorer?
Det är säkert sant. Men vi vet inte om det blir större skillnader mellan de olika fabrikatens förmåga att konkurrera. Honda bör ju i teorin vara helt överlägsna i alla klasser. Men verkligheten ser annorlunda ut. Vi som åskådare kan i alla fall vara säkra på att 800 cc ger mer spektakulär körning; mer wheelies, power sliding, ormande, wobblande och kraschande.Gustav O skrev:2132908Det driver upp kostnaderna ännu mer...
Det är ju helt klart kostnaderna skenar och då kan färre vara med och leka. Angående dina förutspåelser om hur hojarna komemr bli är jag inte alls lika säker. Det som fabrikerna jobbar absolut hårdast med är ju elektroniken och att eliminera allt sådant du beskriver eftersom det inte är det effektivaste sättet att köra fort på och elektroniken kommer inte spela en mindre roll på en 800cc motor än en 990cc.Nyteknik skrev:2132930Det är säkert sant. Men vi vet inte om det blir större skillnader mellan de olika fabrikatens förmåga att konkurrera. Honda bör ju i teorin vara helt överlägsna i alla klasser. Men verkligheten ser annorlunda ut. Vi som åskådare kan i alla fall vara säkra på att 800 cc ger mer spektakulär körning; mer wheelies, power sliding, ormande, wobblande och kraschande.
Nyteknik skrev:2132930Vi som åskådare kan i alla fall vara säkra på att 800 cc ger mer spektakulär körning; mer wheelies, power sliding, ormande, wobblande och kraschande.
Gustav O skrev:2132950Det är ju helt klart kostnaderna skenar och då kan färre vara med och leka. Angående dina förutspåelser om hur hojarna komemr bli är jag inte alls lika säker. Det som fabrikerna jobbar absolut hårdast med är ju elektroniken och att eliminera allt sådant du beskriver eftersom det inte är det effektivaste sättet att köra fort på och elektroniken kommer inte spela en mindre roll på en 800cc motor än en 990cc.
elwe skrev:2132974Logiken säger alltså att det blir billigare, mindre komplicerat och mer lättkört om man tillåter 2,5-liters motorer?![]()
Effekten lär inte vara lägre än dagens motorer vilket alltså ger ett rejält toppigare register och en större utmaning för föraren. Jag tror inte man ska överkatta möjligheten för elektronik att tygla en sådan motor så att den blir fin och lättkörd.Coola Ola skrev:2132962Har jag rätt i att 800cc kommer vara något effektsvagare och med toppigare register än 990cc? Kommer de isf bli så mycket svårare att kontrollera? Med elektronisk motorstyrning kan ju mycket av sådana problem döljas.
Det känns hur som helst som att mer svårkörda maskiner kommer leda till ett ojämnare startfält om bara några få kan hantera maskinerna till fullo. Vet om det är en garant för tät, spännande racing.
Nyteknik skrev:2133013Effekten lär inte vara lägre än dagens motorer vilket alltså ger ett rejält toppigare register och en större utmaning för föraren. Jag tror inte man ska överkatta möjligheten för elektronik att tygla en sådan motor så att den blir fin och lättkörd.
Nej, det är sista året i år.Freddola skrev:2136610Får man fortfarande köra med 500cc tvåtakt?
Känns som det skulle bli en bra mycket jämnare martch nu!![]()
Hur menar du?Freddola skrev:2136610Får man fortfarande köra med 500cc tvåtakt?
Känns som det skulle bli en bra mycket jämnare martch nu!![]()

|
|
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design
Efter flera decennier tills... |
|
|
Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni
Retro möter racing – Ducati... |
|
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026
Voge DS 800 X Rally är en n... |
|
|
|
Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik
Harley-Davidson fortsätter ... |
|
|
KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?
KTM:s mellanklassraket får ... |
|
|
Nytt från Halvarssons: Mora V2
Halvarssons nya Mora V2 är ... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife
Efter att motorcyklar förbj... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife