Ducatiklubben VS Sporthoj?

Status
Ej öppen för fler svar.
Bonnie skrev:
2543796 *ironi off*

ducceklubben verkar vara den roligaste mc-klubben :tummenupp

Det närmaste jag varit en ducce är en provkörning av Multistrada, skitskön hoj som nästan svänger av sig själv. Tyvärr den enda fula duccen. Gick med i ducceklubben på grund av detta. Kul att kolla forumet och läsa tidningen.

Klubben och bankörningarna är nog den största anledningen till att jag skulle köpa en ducce.

Det där löjliga pratet om handgjord, exklusiv mm är största anledningen till att inte köpa ducce. Det räcker med att besöka fabriken för att den illusionen ska gå i kras.

*ironi on*

Jag skulle kunna tänka mig att gå med för bankörningarnas skull framför allt. Den biten har de så jäkla väl ordnat !!

sandstream skrev:
2543749 Det är först när folk börjar blanda in floskler som "gjorda med kärlek", "den har en själ", "ingen löpandeband produkt" och allt annat konstigt de kan komma på som jag bara måste ifrågasätta.

Det dröjde flera år innan jag fattade att folk verkligen tyckte så, att de inte var ironiska. :D

Hur kan man komma på idén att man köper en hoj för att den är "gjord med kärlek". Då ska man nog inte köpa ducce utan besöka Moto Guzzifabriken istället, där börjar vi närma oss handgjord och hemsnickrad.

Varför verkar guzzifolket vara mer avspända än duccefolket?

Fast de äkta duccatisterna kör väl inget nyare än tidiga 80-talare typ MH replikan?

Bonnie skrev:
2543243 Saxat från Wikipedia "duccemyten"

Vi behöver förstå hur mc-världen har förändrats. Det är mycket svårt att vara duccatist i vår sköna nya värld. Modernisering har alltid varit en smärtsam process. Ducceägare känner sig isolerade och vilsna när mc-världen utsätts för genomgripande förändringar och tillvaron blir främmande och oigenkännlig.

Duccatisterna tycker att de bekämpar krafter som hotar de heligaste värdena. I mc-världen är det mycket svårt att se med japs-ägarnas ögon. Det står klart att moderniseringen har lett till en polarisering av mc-världen, men för att inte konflikten skall fördjupas måste vi ibland söka förstå duccatisternas smärta och synsätt.

Den som uppskattar det moderna japshojarnas friheter och landvinningar, har svårt att förstå vilken sorg och bedrövelse de kan vålla duccatister. Moderniseringen upplevs inte som en befrielse utan som aggressivt övervåld.

Jag förstår att det är svårt att acceptera att 2007 års hetaste duccenyheter är att retro Sport 1000 nu kan ta med en passagerare (den finns även med liten 70 talskåpa) och att retro GT1000 nu finns i ny tvåtons färgsättning.

Ducces hårdaste konkurrenter är trajja Thruxton/Bonneville och HD Sportster. Där tycker jag att alla japsägare kan erkänna att ducce har ett litet övertag när det gäller hk :tummenupp

:rofl :rofl :rofl :rofl :rofl :rofl :rofl

Bonnie skrev:
2543815 Det dröjde flera år innan jag fattade att folk verkligen tyckte så, att de inte var ironiska. :D

Klart man inte är ironisk är ...,fråga Sandream....,alla våra hojar ÄR handbyggda..., av sina ägare efter dom bytt ut allt som rasat, spruckit exploderat etc etc....:D

sandstream skrev:
2543392och meningen med den här från början roliga tråden försvinner så sakta...

Vadå..., ska du lämna tråden....:D

Edit: stå inte för nära din hoj när när spruckna ramdelar trillar ner...., så ska du se att de blå tårna försvinner...:pannkyss

Last edited:
imaster skrev:
2543473 Du är inte medveten om att det allra mesta sagt av de allra flesta i den här tråden inte är seriöst. Jag har tolkat det som att du helt enkelt tagit det mesta i den här tråden för allvarligt, du borde kanske tänka till igen innan du ger dig in i oseriösa diskussioner. T.ex. Ducati for life gjorde allt för att reta upp dig och lyckades över förväntan, *¨`'"#Superlight#"'`¨* och de andra lyckas helt enkelt väldigt bra med det för att du verkar inte förstå att man faktiskt kan skämta om sitt eget märke. Om du läser tråden igen och tänk dig att allt som skrivs är ironiskt och återkom sen.

De allra flesta vet förmodligen att jappsar är snabbare, har mer effekt och så vidare men för en del räcker inte det. För min del skulle jag aldrig vilja köra japps på gata - dock så ska jag köpa en Sukka att köra bana med, det blir billigast så. Ta ett djupt andetag, lugna ner dig och läs igenom allt igen med tre skopor salt...

Huvudet på spiken!!!:tummenupp :tummenupp :tummenupp

Triggerhappy skrev:
2543711 Ducce klubben är det enda som gör mig intresserad...tänk att gå med i en klubb med så många bankörningar, så billigt å så förmånligt + att det är ett slags nerd-nirvana utan dess like.
En hel klubb med betalningsvilliga mobboffer.
Grappa stinkande människor med bladmått i ena handen och loctite flaska i andra handen.

Kolla i landets alla depåer...ser ni oljefläckarna med ett depåtälts mellanrum...rad efter rad. Det är ducceklubbens bankörningar...alla vråltrimmade Hypersports med fanatiska ägare som spenderar timmar med att få den optimala set-up´en på bakre avgaskammen. På banan är det endast flickvännerna som sitter å puttrar runt på sina monster´s å känner sig som vinnare för en sekund som motpol till loosern med en 100´000:- hoj (som han lagt 40´000 på för att få ut nästan orginaleffekt) och olja upp till hakan och "skall bara fixa...." som vanligaste ursäkten....

He he.....*jag lubbar NUUUUUUU*

Fniss......du verkar lite Triggad och avundsjuk Hi hi, men undra på de Zx10an e visst trasig..... medans vi Ducatister åker runt i ring och har kul. ho ho hooo

sandstream skrev:
2543771"Varför får inte alla vara med?".

Därför att det är en exklusiv klubb för folk med mycket pengar, som har råd att köpa handbyggda maskiner med själ...:fakta

Bingo skrev:
2543804 Va!? Jag pratar fan i mig inte med "folk" som kör Yamaha. Det här är vad de får av mig :arsele

Å kawasakiägare sedan, hur löjlig får man vara? :lol

Nä, man ställer sig längst upp i depån..., så man slipper se packet...:tummenupp

*Superlight* skrev:
2543903 Nä, man ställer sig längst upp i depån..., så man slipper se packet...:tummenupp
Men... Men då blir jag ju granne med dig! :mad: :pannkyss

Ducisfun skrev:
2543887 Fniss......du verkar lite Triggad och avundsjuk Hi hi, men undra på de Zx10an e visst trasig..... medans vi Ducatister åker runt i ring och har kul. ho ho hooo

Jag skall bara "fixa lite" med 10án sen är den redo att leka med de andra hojarna. Skall givetvis dra om en ducce vid första bästa raka !! :D

*Superlight* skrev:
2543920 Som vanligt då...:D

Ska du med till Poznan eller Brno???
Jepp! Det ena av dem blir det. Helst Poznan, fast de beror på "normalvädret" i Poznan den tiden på året.

Om ni fick beskriva vilken signifikativa del som gör en Ducati för er
Vilken skulle det då vara ?

- Rörramen ?
- V-twin ?
- Desmodromisk ventilstyrning ?

Villken är den minst Ducatiga hojen av alla ducatisar ??
Paso´n eller ??? Multistradan e ju så ful så den borde väl ändå inte få vara en Ducati ?

Fixa ihop din gamla kawa istället för sitt här å Jollra, så vi kan ut åka lite istället, vintern närmar sig med Duccefart.....

Ducisfun skrev:
2543932 Fixa ihop din gamla kawa istället för sitt här å Jollra, så vi kan ut åka lite istället, vintern närmar sig med Duccefart.....
Jag dremlade hål för projektorlyset igår !!! snart jällar !!

MÄHHHHHH, nu såg ja ju vem det var :D :D

Varför kom ni inte förbi i går ?? Så jälla bra väder var det ju inte :gnissla

Ducisfun skrev:
2543932 Fixa ihop din gamla kawa istället för sitt här å Jollra, så vi kan ut åka lite istället, vintern närmar sig med Duccefart.....

Skönt för Sandream..., då har han sommar ett par månader till...:D

Triggerhappy skrev:
2543928Multistradan e ju så ful så den borde väl ändå inte få vara en Ducati ?

Sant....

Bingo skrev:
2543927 Jepp! Det ena av dem blir det. Helst Poznan, fast de beror på "normalvädret" i Poznan den tiden på året.

Kanske säkrare väder på Brno?

Men men, vi får se vad plånboken säger när det är dags att boka...:D

Last edited:
Triggerhappy skrev:
2543711

På banan är det endast flickvännerna som sitter å puttrar runt på sina monster´s

Monster´s ? :rolleyes:
Hur vet du det? Varit & kikat? :D

Last edited:
Triggerhappy skrev:
2543928 Om ni fick beskriva vilken signifikativa del som gör en Ducati för er
Vilken skulle det då vara ?

- Rörramen ?
- V-twin ?
- Desmodromisk ventilstyrning ?

Villken är den minst Ducatiga hojen av alla ducatisar ??
Paso´n eller ??? Multistradan e ju så ful så den borde väl ändå inte få vara en Ducati ?

Känslan o själen såklart.. :tungan

Status
Ej öppen för fler svar.
Back